То Пимп а Буттерфли наставља серију револуционарне музике Кендрика Ламара: рецензија

79-минутни еп репера Цомптона доказује да је он један од најнемирнијих креативних уметника у музици данашњице.

Напомене уредника: Дана 15. марта 2015, Кендрицк Ламар је зацементирао своје место као један од најважнијих репера своје (или било које) генерације издањем модерног класика То Пимп а Буттерфли. Неколико година касније, још увек покушавамо да прихватимо овај велики обим посла. У част овог монументалног достигнућа, враћамо се на класичну рецензију Мајкла Медена, која је првобитно објављена у марту 2015.

Састављајући свој нови албум,Кендрицк Ламароставио одређене ствари иза себе. Овај 27-годишњи репер из Комтона је у великој мери напустио савремене хип-хоп структуре у корист космичке тачке џеза, соула и фанка. Он се опростио од својих вршњака у Блацк Хиппи-у и, са изузетком Снооп Договог Слицк Рицк утиска на Институтионализед и Рапсодијевог про-Блацк стиха на Цомплекион (А Зулу Лове), потребе за гостујућим реперима. Понекад чак потпуно остави по страни чин реповања, на пример када рецитује песму (све више и више како албум иде даље), прекине свађу која прекида лажно извођење уживо његовог и награђеног Гремијем, или интервјуише неког мртва легенда репа да затвори албум. Међутим, свака жртва коју је Кендрик направио служи већој сврси – доказ да је он један од најнемирнијих креативних уметника у музици данас.

79 минута Да Пимп а Буттерфли , Кендриково праћење 2012 добро дете, м.А.А.д , тестира било који број ограничења, укључујући дужину времена које слушаоци могу удобно да седе уз албум и колико темељно реп суперзвезда може да се одупре својој вештини за лаке удице. За неке, слушање ТПАБ можда се осећате као у лудачкој кошуљи: ако још нисте продали Кендрицк-а, његова огромна поплава идеја могла би бити неодољива. Ипак, проведите довољно времена уз то, а албум се показао веома живим, славећи људски потенцијал за тријумф, препознајући колико ствари могу потпуно поћи наопако и осуђујући ожиљке које је оставила америчка историја. Иако је албум пре свега лирски оријентир, не треба пропустити да је то богато дело свуда около.

Ако је усамљено на врху (где је од тада ГКМЦ ), онда је Кендрик и скамењен због своје изолације и у страху од своје слободе. То не значи да је оно што он ради без преседана, јер ТПАБ апсолутно зрачи сложеношћу давно успостављених облика црначке музике, тако да многи од ових алт саксофона и трубе цветају као подсетници да слушате више џеза. Чак и са тим осећајем познатости, ТПАБ је бескрајно инвентиван, садржи песме унутар песама, употребу проширене метафоре и, наравно, Кендрикове експлозивне обрасце тока.

Логично је да албуму недостају музичке границе. Кендрицк'с мисли свуда су, такође, - од Комтона до Конгреса, од слабе депресије до врхунаца уметничког самопоуздања. Не постоји ништа тако тематски преовлађујуће као Кендриков порив да се Црни Американци уздигну изнад расизма, али он је такође заљубљен у земљу у целини, да не помињемо његове проблеме са депресијом и како му вера у Бога помаже да држи главу изнад воде. Албум можда нема одређену поруку, али на и и другде промовише самопобољшање. Срање се не мења док не устанеш и не опереш гузицу, пева Билал на Институтионализед. Колико год једноставно звучало, прилично је индикативно за Кендрикову идеју да милиони (ако не и милијарде) људи непрестано беже од опресивних сила.

То је озбиљна ствар, али овде још увек има песама које вам омогућавају да се мало опустите. У реду, са својом оптимистичном Пхаррелл куком, је један. Жива, делимично преписана верзија и је још једна, бар док та свађа не избије у маси и Кендрик, згрожен, искористи прилику да укуцава важност јединства међу црним Американцима. На другим местима, Момма, Хоод Политицс, Хов Муцх а Доллар Цост, Цомплекион (А Зулу Лове) и првих пет минута Мортал Ман-а су релативно једноставне хип-хоп нумере. Квака је у томе што су теже него што се на први поглед чини у вези са Колико кошта долар, на пример, Кендрик репује о одбијању да да долар бескућнику за кога се испостави да је Бог.

Насупрот томе, неке од ових песама је тешко слушати на најбољи могући начин. у, бјесомучни пратилац мени, звук је Кендрика који се грчи од муке у хотелској соби, с флашом у руци, и једва да звучи као да глуми. Касније, бубњеви који пуцају на кости на Тхе Блацкер тхе Берри дају му дубок пулс, али тешко је уживати у песми превише пасивно с обзиром на бес — и одлучност — у Кендриковом гласу (Вандализујеш моју перцепцију, али не можеш да узмеш стил од мене ). Краљ Кунта дихотомију лако за уши/изазов за ум води у још једном правцу, док Кендрик призива страхоте Роотс док одише самопоуздањем над живахним фанк инструменталом.

На овом албуму пуном наглих преокрета, ништа није неочекиваније од доласка 2Пац-а на ближи, Мортал Ман. У ономе што се игра као фантазија, Кендрик пита Паца о његовој понизности на врхунцу славе и његовом приступу невољи Пацови одговори, узети из интервјуа из 1994., нису изненађујуће промишљени. То је драматичан завршетак драматичног албума, али када Пац на крају нестане у ваздуху, није тако суморно као што звучи. Кендрик не може да буде Пац или да зна све што је потребно да буде он, али неће дозволити да га сумње спрече у стварању револуционарне музике. Витх Да Пимп а Буттерфли , никада није било очигледније да он ради управо то и спреман да пређе све препреке.

Основне нумере: у, Колико кошта долар, Тхе Блацкер тхе Берри, и, и У реду

Узмите копију Да Пимп а Буттерфли овде

Да Пимп а Буттерфли Уметничко дело