„Француска депеша“ Веса Андерсона је тема препуна звезда која вреди покупити: рецензија

Вес Андерсон се враћа са својим првим играним филмом од 2014. у Тхе Гранд Будапест Хотелу у Тхе Френцх Диспатцх.

Овај преглед је првобитно био део нашег извештавања о 2021Њујоршки филмски фестивал.

Терен: Вес Андерсонвраћа се са својим првим играним филмом од 2014 Хотел Гранд Будапест , прављење друге групе прича у причама (и пропорција у односу на аспект). Овде он представља издање из 1975 Француска депешаоф тхе Либерти, Канзас Евенинг Сун, а измишљена Нев Иоркер -исх магазин, који садржи драматизацију три главне приче: профил затвореног уметника (Беницио дел Торо), хронику младеначке друштвене револуције, коју води Тимоте Шаламет и комбинацију крими приче и хране коју приповеда џек од свих- трговачки писац (Џефри Рајт).

То је само делић широке глумачке екипе, која укључује Андерсонове ослонце као што су Билл Мурраи, Овен Вилсон, Адриен Броди и Едвард Нортон, заједно са новајлијама као што су Цхаламет, дел Торо, Вригхт и Леа Сеидоук.

Уреднички надзор: Француска депеша надгледа Артхур Ховитзер, Јр. (Мареј), главни уредник који је у суштини преварио новине свог оца из Канзаса да одвоје недељни додатак у културни недељник заснован на Француској. Као и увек, Андерсон је заљубљен у аркане које нестају пред нашим очима - или су већ нестале, и могу се поново дочарати само сложеним лажњацима.

У том циљу, филм почиње Хаубичаровом читуљом и могућношћу да се његов часопис затворио пре скоро 50 година. Филм је такође посебно презентацијски, чак и за Андерсона, јер његови ликови писаца воде своје читаоце кроз експозицију, живописне ликове и, у једној бравурозној секвенци гекова, кратак водич кроз (такође измишљени) француски град Енуи, предводи Овен Вилсон. Није све ово урађено ради комичног ефекта (иако је Вилсонова секвенца урнебесна). У једном тренутку, један глумац стари у другог тако што мења места, означавајући се у филму пред очима публике, без резања који би приказао проток времена.

Рандалл Постер ИнтервиевРандалл Постер Интервиев

' срц='хттпс://цонсекуенце.нет/вп-цонтент/уплоадс/2021/09/Рандалл-Постер.јпг' > Избор уредника
Рандалл постер о песмама Вудија Гатрија за брисање прашине, Саундтраку музике Веса Андерсона Тхе Френцх Диспатцх и још много тога

То је пркос, диван у својој смелости, како би ове ствари требало да функционишу на екрану, и уклапа се са Андерсоновим тематским бригама. Понављано, ликови се боре са сопственим очекивањима о томе како свет функционише. У првом сегменту, трговац уметнинама Џулијен (Ејдријен Броди) постаје фрустриран када открије затвореног уметника Мозеса Розенталера (дел Торо), да би га открио равнодушним према задатку производње уметности која се лако може прерадити и продати. (На саслушању за условну слободу, Жилијен преузима на себе да сведочи, нежељено, о Мојсијевом генију: Сигурно би требало да постоје двоструки стандарди

Тхе Френцх Диспатцх (Сеарцхлигхт Пицтурес)

Вес мења облик: Иако је оптужен да је изнова и изнова резбарио исте минијатуре величине кућице за лутке, Француска депеша открива да Андерсон наставља да попуњава свој све сложенији сет вештина. Као у Гранд Будапест , однос ширине и висине се често мења, чему је овде придружено пребацивање између црно-беле и боје. Понекад се то дешава чак и унутар једне сцене, као када треба да додатно потресе уметничко дело Мозеса Розенталера.

Андерсон врши контролу коју његови ликови покушавају и често на крају не успевају да изврше сопствени рад — истовремено стварајући прелепе слике у готово маничном клипу. Због тога се Андерсон такође може заменити са арх, изгледа да воли добар гег бар колико и елегију.

Масхед: Са тако огромним ансамблом, неки глумци ће сигурно бити сведени на улоге у камео, Едвард Нортон можда неће имати никакве реплике, и надамо се да ће се Елисабетх Мосс — дивна у своја два минута или тако нешто — вратити за још једну, значајнију улогу у будућности производње. Такође је помало фрустрирајуће када се део једног сегмента препусти некој неинспирисаној анимацији, мање шармантној буџетској пречици од Андерсонове претходне употребе стоп-мотиона или минијатура.

Али Џефри Рајт добија снажну презентацију у последњем сегменту, где прича о авантури у којој је укључен полицијски кувар поручник Нескафијер (Стивен Парк), путем свог типографског сећања на све што је икада написао.

Пресуда: Не дозволите никоме да вам каже Француска депеша је мањи филмови Веса Андерсона овако смешни и чудни нису мањи.