Рецензија албума: Кендрицк Ламар – добро дете, м.А.А.д

Најсвеобухватнији поглед до сада на његову апсурдну количину сировог талента.

Чекају Кендрика као први и 15тх, идеКендрицк Ламарна свом новом албуму и у праву је. После дугог низа миксејпова и прошлогодишњег независно издатог ЛП-а Одељак.80 , 25-годишњи репер из Цомптона потписао је уговор са Афтерматх/Интерсцопе и почео да ради на свом дебију за главну издавачку кућу, добро дете, м.А.А.д , један од најочекиванијих дугометражних филмова у години. Али не само да су они – обожаваоци репа уопште, хајде да претпоставимо – чекали самог Ламара, већ су чекали и оно што он је . Наоружан вртоглавом лепезом техничких дарова и аутористичким приступом који је историјски био све само не стран за друге са његовом све већом популарношћу, он би могао бити најјединственији МЦ који се појавио од Андре 3000. И са добро дете, Ламар нам је дао најсвеобухватнији до сада поглед на његову апсурдну количину сировог талента.

Иако се не наплаћује као концептуални албум, добро дете има нешто попут приче. Често смештен у Комптон током Ламарових тинејџерских година, то је албум о почетку са толико невиности као и било ко било где, али на крају суочен са толиким спољним притисцима, било да се ради о дрогама, активности банди или сиромаштву, да је очување наивности нетакнуто готово немогуће. Ове песме ни у ком случају нису све пропаст и сумор – песничка правда са Дрејком и Џенет Џексон је џем у спаваћој соби, јасан и једноставан – али изгледа да постоји нешто претеће на сваком углу, а Ламар тврди да чак и мали упаљач може спалити мост.

Отварач Схеране ака Мастер Сплинтер’с Даугхтер открива причу о Ламару из средње школе који је кренуо да упозна локалну девојку којој ништа осим пичке није заглавило у мом менталном стању, и то је један од најневинијих наративних тренутака на албуму. У време када се Тхе Арт оф Пеер Прессуре креће око три нумере касније, Ламар је запухао на тупи, иако сам обично без дроге и вероватно ћу да ухватим свој први прекршај због пљачке гепека аутомобила. И када се 12-минутни Синг Абоут Ме, И'м Диинг оф Тхирст заиста закључа, албум достиже свој емотивни врхунац, а Ламар цитира недавни разговор са пријатељем („И ако умрем пре него што твој албум падне, надам се... ) који се завршава са три пуцња. То је заправо прилично потцењен тренутак, али ипак језив.

Већ Грантланд Шон Фенеси има зове добро дете најбоље реповани албум који ћете вероватно чути ове године, али такође може бити и најсјајнији приказ МЦсмансхипа у последњих пола деценије или више. Овде се Ламар игра са сваким регистром свог невероватно еластичног гласа и букти кроз токове двоструког и троструког времена као да су ништа. Али једнако импресивно као и све то што он уме користити његове техничке дарове, прилагођавајући ритам како би извукао максимум из сваког последњег реда: приближава се Минај-иан нивоима анимације на ужурбаном Бацксеат Фреестиле-у, док га Уметност вршњачког притиска за лаку вожњу чини мирнијим, осигуравајући сваки слог се савршено чује. Тешко је добити довољно такве виртуозне контроле.

Његову подршку главне издавачке куће и извршну продукцију све безумнијег Др. Дре, људи су бринули да добро дете било би провлачење кроз поп ексцес – али будите сигурни, овде не постоји „Потребан ми је доктор“ или било шта слично. Албум се провлачи кроз безброј звукова, од звецкајућег Соутхерн Стомп-а (м.А.А.д.) до изузетно углађеног Р&Б-а (Поетиц Јустице) до жестоке величине Западне обале (Дре-а са Цомптон-ом), али ништа од тога није тако гиздаво да гарантује бескрајно аирплаи. Уместо тога, ово су песме које, за чудо, више стављају нагласак на атмосферу него на удице или комерцијални потенцијал. Некако су тактови — често умотани у тесне таласе баса, лебдећи позадински вокал и светлуцави клавирски тонови — истовремено скромни и потпуно нетакнути.

То је сведочанство о врхунском јединству албума да ни Ламарова сарадња са Лади Гагом Партинаусеоус која се много брујала о Лади Гаги, његова Дре-феатуринг Тхе Реципе, нити Гунплаи-ассистед Цартоон & Цереал – три песме које деле мало или ништа са добро дете 'с лук - стигао је до ове ствари. Да ово није плоча која је толико неисцрпно посвећена својој визији и причи, све три би вероватно успеле - последње две су међу најбољим реп песмама године, а Гага песма која тек треба да буде објављена има ДНК хита. У овој ери рап плоча великих издавача које су стално гушене свиме, од неприкладних гостовања до општег звучног преоптерећења, Ламар је заобишао норму продуцирајући албум који је проклето готово неоспоран. Чекање на Ламара и све што он представља није само завршено. Сада имамо његов албум тако мајсторски да би било похлепно тражити много више.

Основне нумере: Кучко, Дон'т Килл Ми Вибе, Бацксеат Фреестиле, Поетиц Јустице, анд Синг Абоут Ме, И'м Диинг оф Тхирст

Уметничка дела Цап Блацкарда:

Рецензија албума: Кендрицк Ламар гоод кид, м.А.А.д