Рецензија филма: Алиса кроз огледало

Непотребан наставак који бескрајну параду сценографија погрешно тумачи за истински хир.

Гледајући уназад, тешко је тачно рећи зашто је Тим Буртон Алиса у земљи чуда био такав успех. Све из пост- Аватар Може се навести 3Д бум Дизнијеве немилосрдне маркетиншке кампање до изразито Буртоновог стила. Али више од свега, следећа генерација Алице постао један од оних необичних феномена у филмској индустрији, када филм зарађује тону новца, али изгледа да има мало трајног утицаја како време пролази. Другим речима, то је веома успешан филм који није ничији омиљени филм.

Алиса кроз огледало узима толико тога што је било дражесно у вези са Буртоновим филмом (јасна предност естетике над свим осталим, видео игрица је следећа светска прича,Џони Депизвођење Луди шеширџија) и ескалира га у настојању да не само настави Дизнијеву недавну серију успешних адаптација уживо, већ и потенцијално поврати огроман успех Бартоновог филма. Светови су раскошни, представе су огромне, темпо је брз, а Деп наставља да бесно гризе пејзаж.

Све ово значи да, укратко, Алиса кроз огледало није посебно добро. То је класичан случај надимања у наставку, филма који изгледа мање постоји због било какве проширене приче коју жели или треба да исприча него зато што мора да препакује нешто што је некада било популарно. И зато што закон холивудских наставака налаже да наредни део серије мора да буде већи, Огледало позива се на једну од најстаријих традиција у којој можемо ићи са још једним приручником: путовањем кроз време.

Тако је. Огледало покупи се са Алисом (Миа Васиковска) неко време после првог филма. Постала је капетан брода у Енглеској 1875. и показала се ефикасном, што се види у анархичном уводу филма у којем се види како управља очевим бродом (Чудо) кроз бурне воде. Али у Алисиној стварности није све добро, упркос њеном снажном осећају за манифестну судбину: Свет је отворен за нас, али морамо брзо да снимамо! Они око ње замерају дама која обавља капетански посао, а одбачени бивши пламенац захтева поседовање Чуда у замену за тапију Алиси и кући њене мајке.

Међутим, ово је све преамбула. Огледало губи милосрдно мало времена да се врати у Подземље, које је и само у великим превирањима. Пошто се све наизглед решава око Лудог Шеширџија (Деп), логично је да би промена у његовом понашању узнемирила читав Подземље. Шеширџија се зезао са другим хировитим створењима Подземља када га је изненада покренуло неко одбачено смеће, смеће које га је подсетило на његову отуђену, давно несталу породицу. Шеширџија жели да их врате у живот, Алиса му говори да је васкрсавање мртвих немогуће, а Шеширџија почиње да постаје све мрачнији, убеђен да чак ни његова драга Алиса није она сама, јер му нико неће дати једино што може да направи. поново се осећа целим.

Све ово делује необично површно за причу са тако богатим коренима, и Огледало у великој мери користи своју умишљеност која скаче у времену у служби те проклетости модерних високобуџетних филмова, непотребне приче о пореклу. Много Огледало бави се пореклом. До краја филма знаћете зашто је Луди Шеширџија постао љут (и ко је био као дете, у том случају), шта се десило његовој породици, зашто Ирацбетх Црвена краљица (Хелена Бонам Картер) глава је тако велика и зашто је тако љута, зашто се толико љути на своју сестру Белу краљицу, Мирану (Ен Хатавеј), и тако даље и тако даље. Ако је ваша највећа тачка привлачности прича попут Алиса у земљи чуда је компулзивна потреба да се тачно разуме одакле долази свака ситница, Огледало је остварење сна.

Међутим, ако сте убеђени да прича омиљена због свог апсурдизма не мора да држи гледаоца за руку на сваком кораку, Огледало уместо тога ће испасти као прекувана готовина која поткрепљује причу тамо где то није ни оправдано. Једина визуелна иновација филма појављује се када Алис дође у посед Хроносфере, мале лопте способне да се прошири у џиновски стемпанк глобус који омогућава Алис да плови морима времена, што филм паметно замишља као двострани океан успомена и различитости. инциденти у времену. Ево Огледало је најближе оправдавању раскоши својих непрекидних сета, са Алисом која трчи кроз различите флешбекове у нади да ће променити довољно прошлости (или барем довољно научити из ње) да поново уједини Шеширџија са његовом породицом и врати равнотежу у свој секундарни свет .

Али за напорне покушаје филма да резонује кроз веће теме губитка, породичне свађе и неизбежности времена, само је ово друго оно што има смисла. Изнад свега, Огледало продаје режисер спектаклаЈамес Бобинима сигурно око за визуелно, али непрекидна поплава ефеката даје филму само ону врсту блица на којој се може продати, а не било какве идеје које ће дуго остати након завршетка филма. Више него способна глумачка екипа има задатак да испоручи готово искључиво равне дијалоге испред једног зеленог екрана за следећим, а након неког времена Огледало једноставно се гура од скретања до заморног до заглушујућег, док се светле боје и стални покрети напрежу да створе илузију филма са стварном причом.

Ако се било која представа истиче (осим Васиковске, која је опет шармантно присуство у танкој улози), то јеСаша Барон Коенје као Време. Огледало замишља Време као суво саркастично, стално запослено присуство које третира живот и смрт као мирно неизбежне. Коен је увек био неуобичајено харизматичан у улогама попут ових, његов рад овде подсећа на његов рањиви обрт у Хуго као чувар који само наставља да ради посао јер је то све што он зна и нико други не може. Док Алисина радосна вожња у хроносфери почиње да демонтира само време (и њега самог), као и велики сат који држи свет да се окреће, Коен проналази уморну тугу која даје Огледало хуманост и тематска дубина која јој иначе жалосно недостаје. То је још један подсетник да је Борат глумац је способан за дубине које је мало филмских стваралаца икада намеравало да истражи.

Али чак ни Време не може да избегне замке Дизнијевог подухвата који се бори против своје бесмислености током већине својих 113 минута. Његов подзаплет о вези са Црвеном краљицом постиже мало, а то је и даље више него што успева већина других позадинских прича филма. Конфликт између сестара краљица је више него досадан, и једва да је поткрепљен Хатавејевим једва присутним наступом и Картеровом преношеном криковитошћу. И као Шеширџија, Деп још једном мора да се потруди да привуче што више пажње на оно што је тобоже секундарни лик. Такође је чудно неприсутан у великом делу филма који на крају говори о њему и невољама његове породице колико и о његовој насловној хероини. Чак и Алис, која у једном тренутку заврши у азилу током свог путовања у паралелни универзум, заврши да ради кроз кораке добронамерне, али напамет приче о оснаживању која је мала.

Алиса кроз огледало је ендем тренутног модела блокбастера на све погрешне начине. Полунацртане клишее грешком меша са емоцијама и драмом, а спектакл у првом плану изнад свега. Тешко да је то најгори филм који бисте могли да гледате ове године (или чак овог месеца), али његов лако сварљив, незабораван приказ студијских милиона на неки начин је скоро лошији. Огледало је фини технолошки колут (Бобин изгледа боље у свему овоме, колико вреди), али постоји чудна неповезаност између дивљег бренда хировитости на коју циља филм и танког факсимила за који се на крају задовољи. То је као да вам се преда светао, шарени балон који се мало више испушта сваке секунде када га држите.