Приказ филма: Валеријан и град хиљаду планета

Задивљујући визуелни прикази Луца Бессона чине све тешку улогу за ликове танке папира.

Луц Бессонволи Валеријана и Лорелина . Толико је очигледно. Одрастао је на стриповима, сарађивао са ко-креатором Жан-Клодом Мезијером и ослањао се на серију док је снимао 1997. Пети елемент . У последњим тренуцима његове дугородне филмске адаптације, Валеријан и град хиљаду планета , филм посвећује оцу. А у два сата и 15 минута који претходе тој посвети, сведоци смо неких од најупечатљивијих, најраскошнијих визуелних приказа икада снимљених.

Валеријана је Лепа . Од увода који краде сваку замисливу боју од рајских плажа Мула до врхунског обрачуна у сеновитом међугалактичком чворишту Алфе, филм је неумољив у стварању фантастичних светова са замршеним детаљима. Безбројне ванземаљске расе — неке с пипцима и мецкасти, друге гломазне и густих очију — живе заједно са људима и дроидима, од којих сви лутају кроз оквире испуњене футуристичким радозналостима, далеким хоризонтима или скученим излозима. Свака планета има личност, а пустињски видик је толико спектакуларан у својој живописној величини да је лако пропустити дахове јарко плавих и наранџастих облака који лебде изнад главе. Све већа свемирска станица Алпха обухвата све, од подводног станишта до сопствене верзије Тајмс сквера.

Алфина креација служи као пролог филма, а мајор Том Дејвида Боувија наглашава и технолошки напредак станице и кохабитацију човечанства са безбројним ванземаљским расама од 1970-их до 2500-их (или отприлике). Овде, кроз дугу, дивну монтажу препуну пажљивих еволуционих детаља и ванземаљских сусрета и поздрављања, Бесон јасно износи своје намере: Право приповедање је у ономе што види , не оно што чујете. Наравно, ово не би требало да изненади фанове Бесона, који су као учесник онога што су критичари назвали биоскоп изгледа покрет, дуго је фаворизовао спектакл у односу на причу.

(Читати:Ревизија ретро-футуристичких снова и ноћних мора Пети елемент )

Прича се овде врти око Валеријана (Дане ДеХаан) и Лаурелине (Кара Делевињ), пар просторно-временских агената који негују осећања једно према другом. Када се мисија заврши проналаском малог свемирског створења које мјаучи, овај двојац несвесно улази у борбу ванземаљских раса за опстанак, ону која је испреплетена са међугалактичким играчима, плесачима који мењају облик и корумпираним владиним званичницима. И ево где ствари постају лепљиве.

Није то Валеријана прича је погрешна, нужно. У ствари, чак и са поставком лавиринта и наизглед бескрајном количином ванземаљских раса, и даље је лакше пратити него ваш просечни Марвел филм. Заиста, проблем се своди на карактер. Валеријан и Лорелин су самоуверени и вешти хероји, али као стварна људска бића, падају у воду.

Валеријан би требало да буде арогантан и неваљао, а ла Хан Соло, али ДеХаанов ред више одјекује као развратан. Када он и Лаурелине нису у битци, њихови разговори се мање-више усредсређују на Валеријан који моли за њену љубав и на њену изјаву да није спреман за обавезу, свађа која се јавља у њиховој првој сцени и која се понавља до завршних тренутака. То је стандардна динамика која не служи развоју ниједног карактера, не помаже ни то што ДеХаан и Делевингне немају апсолутно никакву романтичну хемију.

Они, међутим, добро функционишу као партнери. Пар је у свом најбољем издању током бројних акционих делова филма, иако нетрадиционални у погледу изгледа — ДеХаан није Крис Еванс — обојица су самоуверени и убедљиви када рукују ножем или ласерским бластером. Делевингне је, посебно, изгледа пронашла свој позив као глумица. Док се борила да остави утисак у драми ( Папер Товнс ) или као негативац ( Одред самоубица ), Делевинин оштар заокрет добро користи њену камену нарав и језгровиту испоруку. Већина смеха у филму, веровали или не, долази од ње. То што још увек није открила начин да своју природну харизму искористи у веродостојне емоције је жалосно, али не и изгубљен случај. Она ће стићи тамо.

Споредна глумачка екипа је подједнако неуравнотежена. Безбројни владини званичници у филму су све празне плоче – посебно наредник Неза Криса Вуа, који звучи као да чита карте на нишану – иЕтхан ХавкеВесели, подли Јолли не пристаје баш глумчевим снагама. А онда постојиРијана, чија би се улога могла са лакоћом изрезати. Иако је она одговорна за спарно, заразне ужитке централне плесне нумере филма као и Бесон, њена глума је лоша као и њен лук, за који сам сигуран да ћемо ускоро сазнати да је патио од било каквог броја избрисаних сцена.

Али Валеријана Његова моћ не долази од његове глумачке екипе или његове приче, а Бесон то вероватно није намеравао. Снага филма је у изградњи његовог света, који је живописан као и сваки који сам видео на филму. Изградња света понекад може послужити као сметња, али овде је оно што оправдава надувано време рада. Узбудљиво је видети како Бисери Мула перу лице, или како изгледа туризам на Алфи, или како се вреднује валута, или како зли ванземаљци користе сјајне лептире као мамац.

Градећи тако детаљне и живописне светове као што је то урадио овде, Бесон је у суштини дозволио поставци да уради оно што је типично резервисано за ликове и улоге, а то је да нам буде стало. Толико је леп овај свет да гледати било који његов угао како га згњечи свемирски брод који пада или залутала ракета значи изазвати емоционални одговор.

Радите шта хоћете са ликовима, помислио сам док сам гледао. Само немојте повредити овај свет.