Рецензија филма: Тихо

Напет трилер који спаја дизајн звука са тематским утицајем.

Ова рецензија је првобитно објављена као део нашег извештавања оФилмски фестивал Соутх би Соутхвест 2016.

сксв филм 20162 е1457283247553 Преглед филма: ХусхТихо већ прави бројна поређења са 1967 Сачекај до мрака , и то с правом. Оба филма су трилери о инвазији на дом у којима протагонисткиња користи свој хендикеп да се бори против свог нападача. У овом случају, слепило Сузи Одри Хепберн мења се за немогућност да чује или говори. Исто тако, прича се мења Сачекај до мрака Стан у Њујорку са удаљеном кабином у шуми Алабаме.

Али када једном прођете поред сличних терена за лифтове, Тихо разликује се од свог претходника и већине хорор филмова уопште, Блумхауса или нечег другог, јер се јунак и негативац суочавају веома рано током трајања. Када је усамљени дом Маддие ( Кате Сиегел ) — списатељица која се бори да заврши свој други роман — на мети је безименог убице (Џон Галагер млађи, у двоструком победничком кругу овог викенда са 10 Цловерфиелд Лане ), скоро одмах постаје свесна његовог присуства. Део овога је замишљен, како од стране антагонисте тако и од стране редитељаМике Фланаган( Оцулус ), који је заједно са Сигелом написао сценарио. Чим безимени нападач сазна за Медијин инвалидитет, поиграва се с њом тако што јој украде телефон и пошаље слике на њен лаптоп. Затим, након што се вратио напоље, појављује се тачно испред ње на прозору, његова маска вири унутра док је изазива да игра његову игру.

Иако је његово лице јасан омаж Мајклу Мајерсу — вајар Брус Ларсен маску је опремио белом кожом, празним цртама лица и нежним осмехом — сличности између два убице се ту завршавају. Где Мајерс ћути и углавном скривен од својих жртава док не буде прекасно, Тихо Лудак постаје видљив и гласан свом плену од самог почетка. Као резултат тога, и Фланаган и Сигел могу рано да положе своје карте на сто, ослобађајући своје ликове да се фокусирају искључиво на то како да надмудре једни друге.

То даје клиничку бруталност насиљу, као и чврсто затегнуту игру памети која следи. Публика се не пита да ли је убица тамо (ми знамо да јесте) или када ће покушати да удари (управо сада, ако може) – само шта су његови мотиви. Ипак, у исто време, Галагер га игра са таквом практичном, готово харизматичном злобом, да не морамо да сазнамо све (или чак било шта) о њему. Као глумац, он зна зашто је анонимни човек одлучио да ради то што ради, и то је све што је важно. Ово повећава јединственост његове мисије, чинећи је још неумољивијом и језивијом.

Наравно, велики део тензија треба приписати и Сигелу. Као Маддие, она користи мало више од оскудног АСЛ-а и израза лица да би пренела све, од хумора до рањивости и фрустрације у сопственом списатељском блоку, што је на крају кочи када се супротстави свом потенцијалном убици. У једној од најбриљантнијих секвенци филма, она сеже дубоко у своју свест да би обновила своју нарушену одлучност, стварајући фантазију у којој може поново да говори. Ово такође даје њеном инвалидитету неке јасне детаље који се не виде у већини филмова у којима се појављују глуви ликови. Пошто је Маддие била погођена бронхијалним менингитисом који је сакатио чула када је имала 13 година, она је ухваћена између два света - неспособна да физички чује или говори, али је у стању да се сети тих ствари довољно добро да може да дочара говор у својим сновима, визијама и сећањима.

Са изузетком сестре на Фацетиме-у и пар посета комшија, Сиегел и Галлагхер су једини глумци у филму. Али да парафразирам виц из Они су дошли заједно , звук функционише као сопствени карактер, једнако кључан као и било који извођач од крви и меса. Мајкл Коф, дизајнер звука који надгледа Стивен Иба и миксер за поновно снимање Џонатан Велс раде у тандему да третирају сваки шум са декаденцијом. Звук Маддие како сецка поврће је укусно појачан, као и налет текстуалних порука и звоњаве телефонских позива. Појачавањем ових обавештења — ових Аппле ефеката које смо сви чули током наших опуштених ноћи код куће — тим за звук успоставља познати осећај места, да би га разбио када се убица појави. Није случајно што се убадање меса и крцкање костију испоручују у истој јачини као и разне удобности створења, а ниво буке сада ломи уши уместо да умирује.

Дизајн звука нас такође подсећа на оно што Маддие нема на располагању и како то може бити и снага и слабост. Наравно, Фланаган је могла лако да филтрира цео филм кроз њен недостатак слуха како бисмо то могли да искусимо из прве руке. Али појачани звук је сложенији у свом коначном резултату. У првих неколико минута филма нам се свиђа, препуштамо се храни која се припрема и читању порука. Међутим, када дође до насиља, желимо да се повучемо у сопствене чауре тишине. Желимо да заглушимо ужас. И тада схватамо како се недостатак звука заправо може искористити у Маддиену предност. Иако је то тема која је директно подигнута Сачекај до мрака , значајна количина времена која Тихо проводи са непријатељем чини откриће много важнијим.