Рецензија филма: Тхор: Рагнарок

Ако се боримо на страну, Таика Ваитити додаје безбрижан додир Богу грома.

Од многих грана Марвеловог породичног стабла, Тхор се дуго борио да расте. Већина фанова би се сложила да су два самостална филма нордијског бога најмање импресивни уноси у МЦУ (барем изван Невероватни Хулк ), а са њима се слажу и благајни. Срећом, у складу са посвећеношћу Фазе 3 тонском експериментисању, Марвел је прислушкивао новозеландског маестра стрипа Таика Ваититија ( Шта радимо у сенци,Лов на Вилдерпеопле ) да олакша ствари, а то је управо оно што је урадио са Тхор: Рагнарок . Нажалост, то је дрско, прозрачно и лудо забавно, то је на рачун драме и патетике филма.

Пратећи догађаје из Доба Ултрона и Тхор: Тхе Дарк Ворлд , титуларни Бог грома (Цхрис Хемсвортх) тражи свог несталог оца Одина (Антхони Хопкинс), којег је дискретно збацио Торов брат Локи преварант (Том Хидлстон) и бачен на Земљу. Међутим, када га пронађу, Тор и Локи морају да се боре са тек пробуђеном Хелом (Цате Бланцхетт), Богиња смрти и Одинов тајни прворођенац. Видите, помогла је у освајању Девет царстава са Одином пре еона, али је одмах одбачена и затворена када је Один открио да је превише јастребова за Асгардово добро сада ослобођена, Хела планира да преузме трон, надјачавајући Тора и Локија и бацивши их у свемир.

Миљама и недељама размака, њих двоје слете на Сакар, међузвездану депонију насељену ловцима на главе, чистачима и гладијаторима који се боре у великој арени за задовољство некадашњег светског владара, позоришног велемајстора (Јефф Голдблум). Уз помоћ давно несталог Бруса Банера/Халка (Марк Руффало), који је провео последње две године у пуном режиму Хулк као Грандмастеров гладијаторски шампион и изгубљена Асгардска Валкира (Тесса Тхомпсон), Тор мора да пронађе пут од Сакаара и назад у Асгард да спречи страшни Рагнарок – уништење њиховог дома.

Одмах иза капије, Рагнарок импресионира својом блажом променом смера: Хемсвортов наступ је узвишенији, импровизованији (његово време на Земљи је очигледно убрзало његову духовитост и додало „свиђа ми се“ његовом речнику), Аустралац Адонис је успео да савија више комичних мишића у којима је вежбао Истеривачи духова и Годишњи одмор до духовитих резултата. Темпо је бржи и тон је мање разметљив, на пример, Имигрантска песма се изводи не једном, већ два пута као химна за маратоне Бога грома који ударају дупе. (Додатне белешке:Марк Мотхерсбаугх’резултат је посластица, мешајући бомбастичност Џејмса Хорнера са блиставим синтисајзерским рифовима који се очекују од Дево алумнуса када дође до више Гуардианс -и деловима филма.)

Али чак и са овим свежим, чистим, новим Тхор мирисом у ваздуху, Рагнарок потребно је фрустрирајуће време да се дође до добрих ствари. Први чин филма се пење да разреши заостале нити заплета Мрачни свет што је брже могуће (уз помоћ благо наглашене камеје Доктора Стрејнџа, акаБенедикт Камбербач), тоне под обавезу тачака заплета и ликова из претходних уноса у МЦУ.

Међутим, када се Хела појави, Тхоров чекић је у праху и он је бачен на Сакаара, привлачност филма се повећава стоструко. Сакаарова гломазна, незграпна, пустош свемирске опере одише домаћим шармом, комбинујући гламурозну разметљивост Фласх Гордон са модуларном гломазношћу у својим бродовима и унутрашњости која чини да све на екрану изгледа изграђено од прашњавих Легоса (на најбољи могући начин). Станари су једнако гласни као и унутрашњост, посебно Ваититијев рок-човјек гладијатор/стрип рељеф и Томпсонова дрска Валкира без бесмислица, обоје су добродошли додаци Торовој групи галактичких несклада.

Међутим, права звезда новог окружења филма је Голдблумова ух, ух, ум, величанствена изведба велемајстора, позоришног импресарија гладијаторске арене и вође Сакаровог друштва за крпљење. Обучен у златне хаљине, са плавим соул флеком низ доњу усну и оловку за очи данима, Голдблум се шепури о филму као глам рок бог, дајући најнеустрашивију представу Џефа Голдблума коју је икада имао. Као да га је неко управо тако обукао и гурнуо на сет, и то никада није разочаравајуће.

Ипак, упркос свом блиставом, импровизаторском весељу, Рагнарок не може а да не склизне у тонски неред док се бори између барокног, футуристичког света фантазије Асгарда и кашастог научно-фантастичног вибра Сакаара из 80-их. Када се Тхор бори са гладијаторским премлаћивањима и укусним премотавањем са Хулком који је презадовољан својим међузвезданим пензионисањем, Рагнарок сија анархичним духом. (Руфалов полуразумни Хулк се заиста истиче.) Нажалост, филм нас такође моли да бринемо о брзом погоршању стања ствари у Асгарду, у којем се углавном појављује Хајмдал (Идрис Елба) пратећи избеглице кроз врата док Бланшет говори о моћи и уништењу као и многи други Марвел зликовци Б разреда.

За њену заслугу, барем Бланцхетт вампири са најбољим од њих као Хела, вијугава богиња логора која би вероватно имала много заједничког са Ритом Репулсом из Елизабет Бенкс из недавног Моћни ренџери рестарт. Њене сцене саКарл Урбан’с Скурге, груби плаћеник у Вархаммер 40к оклоп, евоцирати Хронике Риддицка на симпатичан начин, посебно пошто она наизглед израчунава у којој мери је Скерџ заправо спреман да јој буде десна рука. Али усјеци до Асгарда само на крају ометају пуну радост у Тхе Адвентурес оф Тхор у Ледени пирати, У основи. Ако ћете да избаците свеску, можда је најбоље да престанете да се враћате на ствари које су прва два филма Торова учиниле тако досадним.

Чак и за Марвел филм, Тхор: Рагнарок је бестежинска шева, скоро до грешке. Ваитити се толико забавља играјући се са својим играчкама да с времена на време заборавља да понуди материјалима довољно увоза. Ово су маргиналне бриге, јер на крају дана Рагнарок тежи да буде ништа друго до плитка забава у облику кокица и шанса за Марвелову црну овцу да изађе са ватреним оружјем. Пошто је ово поглавље Тхорове приче сада у великој мери завршено, надамо се да ће МЦУ пронаћи још занимљивих ствари које треба да уради са Богом грома.