Рецензија филма: Тхе До-Овер

Адам Сандлер наставља свој низ осредњости са још једном комедијом за малолетнике.

То је сигурно случајностАдам Сандлернајновија вежба адолесцентског хумора, До-Овер , погодио је Нетфлик неколико сати након што је Доналд Трамп званично освојио делегатску већину за републиканску номинацију. Неповезани догађаји, да, али оба алармантно указују на дубине до којих су наши културни укуси пали.

Сама чињеница да је Сандлер усред веома уносног уговора о четири филма за Нетфлик — оног који је до сада исплатио дивиденде компанији — показује да новац (или гласови, у том случају) не иде увек најзаслужнији кандидат. Тип није продуцирао или глумио у квалитетном филму већу деценију, а рани повраћаји на уговор са Нетфликсом изгледа доказују да га никаква финансијска подршка неће одвратити од истих уморних шала и латентних курчева. мизогинија која га је довела до славе 90-их. Прошлогодишња западњачка подвала Смешно 6 чак је убацио расизам у мешавину, што је навело неке индијанске глумце да оду са сета, али не чинећи мало да спрече Сандлеров воз да се котрља напред.

Тај воз је сада стигао на следећу станицу: До-Овер , комедија о двојици средовечних мушкараца који лажирају своју смрт и преузимају нове идентитете како би побегли од монотоније живота у предграђу која разбија душу. Барем је то случај са несрећним Чарлијем Мекмиланом (Давид Спаде), који управља банком у супермаркету, а своје слободно време проводи емоционално злостављан од стране своје жене и посинака близанаца.

Када Чарли упозна свог старог пријатеља Макса Кеслера (Сандлер) на њиховом 25. окупљању у средњој школи, он се несвесно уплете у план који му буквално окончава живот и омогућава му да започне нови. Макс је наишао на два мртва тела и користи их да лажира своју и Чарлијеву смрт како би добили другу шансу у животу. Чарлију је то потребно јер је он пичкица (реч филма, не моја) која не може да доноси сопствене одлуке, док је Максу потребна из сасвим другог разлога који постаје јасан док се замршена радња филма окреће ка нечему што личи на закључак. Успут, Макс и Чарли бивају упуцани у гомилу, имају секс са женама које су немогуће ван њихове лиге и означите све остале кутије акционих филмова које су остале. Све је много компликованије него што би требало да буде, али то бар превазилази апсолутно најмањи заједнички именилац.

Склонимо једну ствар са пута: До-Овер није филм вредан хвале критике. Велики део сценарија делује као лењ, усиљен или полуформиран, како на микро нивоу (пример шале о необрезаном пенису: мислим да је та змија била кобра јер је имала капуљачу и равну главу) тако и на општи осећај континуитета и логичке кохезије. Многе од шала су једноставно несмешне, а неке чак могу довести до „флашбекова у Нам стилу“ из 90-их, када је сама чињеница хомосексуализма могла да се игра за смех, а фразе попут пуцкетања биле су довољно шокантне да генеришу нешто друго осим слегања раменима или уздах. Сандлеров проблем са мизогинијом и хомофобијом годинама поткопава његов рад и наставља да се погоршава како се остатак поп културе развија око њега. На неки начин, то некако одговара До-Овер почиње на окупљању у средњој школи, јер се његова звезда често представља као кловн за малолетнике који је одбио да одрасте док су сви остали.

Сандлеров колега Спејд вратио се стрејт улози у коју се уклопио док је играо са Крисом Фарлијем '90-их, иако је његов лик превише наздрављајући да би га схватио озбиљно. Наилази скоро као карикатура онога чему су сценаристи вероватно тежили, не показујући готово никакве особине личности које би га чиниле симпатичним или разумљивим ван уобичајеног контекста рибе ван воде. Између Спадеа и Сандлера постоји узајамна удобност која датира још из њихових дана као Уживо суботње вече другови у екипи, али удобност није баш хемија, и док њих двоје коегзистирају довољно мирно, ретко се међусобно уздижу до нових комичних висина.

Дакле, сада када смо то установили До-Овер има свој део мана и не намерава да покрене ренесансу у касној каријери Адама Сандлера, хајде да застанемо на тренутак да кажемо неке лепе ствари о филму. Као прво, то је скокове и границе боље од Смешно 6 , који није успео на скоро свим нивоима осим што је створио убедљиву естетику. Као тај филм, До-Овер протеже се скоро два сата и баца све што може на зид у нади да ће се нешто залепити. (Чини се да Сандлер приступа комедији као да је у питању бокс меч од 12 рунди.)

Добра вест је да се неколико ствари овде држи и да постоји мали ризик да филм крене својим током, а да не изазове пар (срамотан, ненамеран) смех. Неке од малолетничких шала слећу ако не размишљате превише о њима, као што је један смешан тренутак када Макс привремено полуди и испали ракетну ракету на гомилу згодних девојака. Најпаметнији гег укључује претећег следбеника који упорно прати Макса на свакој станици, а испоставило се да он уопште није убица, већ члан одељења за преваре у Америцан Екпресс-у. Није сасвим довољно да се филм спасе са гомиле смећа, али доказује да сценаристи нису пролазили кроз сну сваки сцена.

Искрено, у овом тренутку се чини помало апсурдним чак и додељивати оцене Сандлеровим филмовима ако желите да гледате и уживате у његовом стилу хумора, ниједна критичка анализа вас не би могла разуверити. До-Овер није Сандлер у свом најбољем издању, али такође није тако труо као што смо очекивали од њега у последње време. Централни уређај за заплет у филму је кључ који је набијен у ректум леша, а то је пристојна метафора за Сандлеров излаз из Нетфлик-ове ере: Наравно, смрди, али ипак негде стане.