Рецензија филма: Капетан Америка: Грађански рат

Капа на трилогији Стива Роџерса проналази слатку тачку између спектакла и патетике.

Капетан Америка: Грађански рат почиње инцидентом који наговештава нову нормалу за Цап и компанију. Та нова ескадрила Осветника окупљена на крају Доба Ултрона је стациониран у Нигерији, где су приморани да спрече претњу од крађе биолошког оружја. Као што обично бива када се Осветници појаве да спрече катастрофу, на њено место избије још један, који се завршава кључном грешком Сцарлет Витцх (Елизабет Олсен). У време Грађански рат када достигне 20-минутну границу, већ је установљено нешто што је већ неко време јасно редовним гледаоцима Марвела: долазак суперхероја на овај свет био је мешовити благослов од тренутка када се Тони Старк у јавности представио као Ирон Ман. Тамо где су хероји, постоје веће претње које се дижу да их изазову.

Цивил Рат осећа се као филм према коме се Марвел већ неко време трудио упркос Доба Ултрона као директан наставак Осветници , Грађански рат више се осећа као прави наставак прича и ликова успостављених у том углу франшизе. Делимично због фијаска са подизањем града током Ултрон У великом финалу, глобална заједница је разумљиво забринута око тога да ли Осветници чине више колатералне штете него циљане користи. Тони (Роберт Довнеи Јр.) је посебно забринут, јер су му већ неко време терет већи трошкови надљудског рата. Како је установљено у Ирон Ман 3 , Тони је можда превазишао најгоре од свог ПТСП-а, али он и даље носи моралну тежину света у чијем је стварању имао значајну руку.

(Рангирање:Сваки херој и зликовац Марвеловог филмског универзума од најгорег до најбољег)

Под притиском светских влада да уведу неку врсту протокола о контроли, рађају се Соковијски споразуми, мировни споразум у којем се наводи да ће потписани Осветници пристати да препусте рат сувереним територијама и да ће се пријавити у битку само ако то унапред одобре Уједињене нације. Тони предводи напоре, Висион (Паул Беттани) се слаже да је са становишта објективног ризика то исправна ствар, а Осветници су уједињени у нади да ће окончати своје периодичне нападе катастрофалног уништења. Капетан Америка (Цхрис Еванс) зна да ће споразуми функционисати само до одређене тачке, да врата која је Тони отворио пре много година не могу да се затворе и да зло које су Осветници ослободили неће престати само зато што су тако одлучили. Ту је и питање Бакија Барнса (Себастијан Стан), Снежни ратник. Рани флешбек се понавља у целом филму, враћајући се у децембар 1991. године, када је послат у мисију извлачења, једну са дуготрајним импликацијама. Кап жели да буде заштићен и враћен оном некадашњем себи, Ирон Ман га жели негде где више никога не може повредити. ерго, Грађански рат .

До веће тачке од вашег просечног модерног филма о суперхеројима, Грађански рат мора да служи многим господарима. То је адаптација омиљеног стрипа, наставак Капетан Америка: Зимски војник и суштински Ултрон такође, почетак треће фазе Марвеловог филмског универзума, и што је најважније, увод у два нова, суштинска лика. Један је Т'Цхалла, или Црни Пантер (Цхадвицк Босеман), вакандског принца који је увучен у борбу када потписивање споразума доведе до тога да претрпи тежак губитак. Чак и према невољним стандардима по којима су се неки Осветници придружили тиму, Т’Чала не жели да учествује у њиховим међугрупним препиркама. То је занимљива изведба с обзиром на оно што је Марвел успоставио, са Босеманом који доноси преокрет достојанства и снаге у којој се толико Осветника бави лабавим зафрканцијом и различитим степеном става.

(Рангирање:Сваки Марвел филм и ТВ емисија од најгорег до најбољег)

Други је тинејџер у црвеном комбинезону. Питер Паркер (Том Холланд) коначно се нашао у продукцији Марвел студија и због огромних доза услуга обожаватеља које Грађански рат Успешно, његов Спајдермен би могао да буде најзадовољнији. Адаптације лика, чак и оне изузетне, до сада су Паркера уоквириле као стару душу у телу тинејџера, несигурног тинејџера који баш и не изгледа као такав. Насупрот томе, Холландово читање о лику је немилосрдно вртоглаво. Он је још увек дечак геније, али за оно што се чини као први пут, Спидер-Ман испада као дете.

Можда сте до овог тренутка у прегледу схватили да се много тога дешава Грађански рат . А оно што је можда најзначајније у вези са филмом је колико добро успева да повеже своје бројне приче. Чврсто укорењујући сву велику драму филма у јединствен сукоб, режисериЈоеиАнтхони Руссоуспете да урадите оно са чиме су се многи филмови о суперхеројима борили последњих година: пронађите заиста ефикасан разлог да се суперсила супротстави суперсили. Овде није у питању само етика споразума, већ и етика личне природе. Кључ углавном успешног приповедања филма је да су Цап и Ирон Ман у праву и обоје трагично погрешни. Нема шансе да ће Стив напустити свог дугогодишњег пријатеља, након свог насиља и стварне породичне издаје кроз које је прошао да би га спасио. Нема шансе да ће Тони чак и да пусти слободно буре барута ако Стив је у праву када је Баки нечији пион, Зимски војник је и даље легитимна претња сваком Осветнику и ширем свету.

Онда је логично да ће се, неизбежно, Авенгер борити са Авенгером. Али на њихову бескрајну заслугу, Русоси успевају да преузму централне акционе секвенце филма у правцима који изгледају свеже, чак и према студијским 13тхиздавање од 2008. Туча на аеродрому која избија на пола пута, када Стив и Баки покушавају да побегну из земље, можда је најближи Марвеловом филму до сада да се осећа истински слично стрипу. Док избија екстравагантна тимска битка, Русос уоквирује сваки појединачни запис као сопствену спектакуларну уводну страницу, на начин који је приближан у другим Марвеловим филмовима (ти снимци хероја из Осветници филмови падају на памет), али ретко са тако заслуженим осећајем величине. Десетак филмова дало је овим ликовима вредност, а ако се нешто може рећи за универзум модел приповедања, то је да чак и мањим борбама даје неку значајност. Постоји једноставна радост у гледању Спајдермена како се љуља око Гвозденог човека док Ант-Ман пузи кроз Старково одело које говори о томе шта најбоље од ових филмова чини вредним гледања, а Русоси то вешто снимају.

Њихов визуелни приступ још увек садржи неке од обележја мање пожељних инстинкта модерне акције (дрхтав рад камере, брзи резови који одвлаче пажњу од неких њихових упечатљивијих визуелних приказа), али филмови Капетана Америке су увек били освежавајуће директни. Руси разумеју како да темпозују акцију боље од многих својих савременика из МЦУ, и као такви, Грађански рат брзо се креће упркос свему постављању стола и то је најдужи Марвелов филм до сада са 146 минута. И мудро, Грађански рат узима паузу од врхунца, ставља сваки долар на екран рушење имовине толиког броја модерних филмова о суперхеројима (и акционих филмова, по том питању). Битка у касној фази филма можда је на неки начин најпригушенија у Марвеловом канону до сада. То је кажњавајуће, и уз сав свој бљесак, такође је укорењено у нечему болно интимном.

Грађански рат не разбија ново наративно тло, нужно, са својим питањима домаће одговорности и моралом нељудске моћи, која се у суштини своди на то ко посматра стражаре