Рецензија филма: Геосторм

Истрошена, лоше састављена вежба у порнографији катастрофе која не достиже врхунце жанра.

Чак иу пантеону америчких филмова катастрофе, постоје филмови који подижу жанр, а постоје филмови који потврђују најгоре сумње скептика. Свако толико добијете Дан независности , филм који користи биоскопски језик бомбастичности да проговори о нечему необично потресном о моћи јединства. Далеко чешће добијете успутан апсурд возила попут Сан Андреас или 2012 или било који број класика катастрофе који се враћају на Товеринг Инферно и друга светила раног доба. Тешко је приказати неиронично пријатан филм о катастрофи да би се узела у обзир тежина проузрокованог уништења да би се бацио застор на оно што би требало да буде жанр који омогућава бекство прича о преживљавању против немогућих изгледа, у најбољем случају. Схватити то преозбиљно значи погрешно разумети темеље на којима је изграђена, оптимизам супротстављену фетишистичкој радости гледања невидљивог, немилосрдног бога уништења како пустоши толико глобалних градова као дете које руши ЛЕГО метрополу на крају дан.

Геосторм налази се у чудној позицији да себе истовремено схвата превише озбиљно и недовољно. То је филм катастрофе превише смешан да би створио било какву стварну гравитацију, али је такође довољно суморан да исиса било какву забаву гледајући како се плаже Рио де Жанеира смрзавају у тренутку. Упркос томе што се позиционира као филм катастрофе који ће окончати све друге, прича о олуји толико хаотичној да би непоправљиво променила топографију Земље какву познајемо, Геосторм прави критичну грешку жртвовања тог смисла за игру, остављајући га у позицији у којој је једина трајна констатација да су акценти лоши, да је филмско стваралаштво лошије, а да је пропуштена прилика коју филм представља може бити његов највећи неуспех од свих.

У 2019. години, како је изјавио наратор који нестаје до последњих тренутака филма и осећа се да је тајно прикривен као такав, планета је у стању кризе. Климатске промене изазвале су огромне олује, незамислив број мртвих и разноразна разарања, што филм илуструје серијом видео записа о катастрофи са временским интервалом и једном трајном сликом усамљених поларних медведа. Као одговор, глобална заједница удружује снаге како би пренаменила Међународну свемирску станицу у Дутцхбои, орбитално чвориште кроз које се може распоредити међусобно повезана мрежа сателита који се протежу на свету како би се променило време, како би се спречиле било какве катаклизмичке олује у будућности. Ако се спрема ураган категорије 5, батаљон малих бомби се баца да разбије формације облака. Ако прекомерна топлота или хладноћа преплаве регион, сателити могу да врате атмосферу на место релативне нормализације. Са најбољим умовима из целог света који управљају ИСС-ом, Земља сада ужива у времену раније немогућег просперитета, јер су природне катастрофе наизглед сада ствар прошлости.

Мир траје само док војна јединица у Авганистану не открије село, усред пустиње, које је одмах уништила наказна ледена олуја. Убрзо улице Хонг Конга постану довољно вруће да се одмах испече јаје, научници на ИСС-у су мистериозно избачени у свемир, а америчкој влади остаје да открије шта није у реду са станицом пре него што контрола буде уступљена глобалној заједници у питање недеља. (Зашто САД имају искључиву моћ над сателитском мрежом само је једно од многих питања која поставља премиса филма да Геосторм нема апсолутно никаквог интереса да даље истражује.) Мрачнији филм могао би да траје миљама са премисом која у суштини даје филмском ствараоцу царте бланцхе да изазове било какву врсту хаоса на планети коју би луди холивудски сценарио могао да замисли, али мегапроизвођачДеан Девлин(у његовом редитељском дебију, нажалост) стаје далеко. Дуги делови од Геосторм уопште изоставити било какву врсту хаоса заснованог на временским приликама у корист јурњаве за својим бројним незанимљивим људским протагонистима, заобилазећи главни догађај обећан насловом у корист покушаја да зарадите улагање у типове ликова танких као папир.

Погледајте да ли можете да одредите тачно где филм иде само од тих типова. Џејк Лосон (Герард Бутлер) је ум иза Дутцхбоиа, бриљантног научника чија је једина пропаст његово непоправљиво неваљало држање. Након што је избачен из сопствене свемирске станице због непослушности, остао је отуђен од свог брата Макса (Јим Стургесс), високог владиног званичника који уместо њега надгледа Дутцхбоиа. Када почну кварови, Максу каже председник Палма (Анди Гарциа) да пронађемо једног човека, ког можемо контролисати да тихо поправи станицу пре него што се одржи међународна примопредаја и шира нација се осрамоти. Убрзо, Максови најбоље планирани планови се поништавају и он остаје да се ослони на помоћ државног секретара Декома (Ед Харрис), и његова тајна вереница тајне службе Сара (Аббие Цорнисх) да помогне Максу да открије Дутцхбоиеве тајне пре него што планету преплави титуларна катаклизма.

Откуцаји су довољно познати. Макс и Џејк морају да поправе своју отуђену везу. Макс мора да тражи помоћ од жељног владиног хакера (Зазие Беетз), а Џејк мора да остави по страни своје склоности ка вуку самотњаку како би коегзистирао са садашњим директором ИСС-а, Фасбиндером (Александра Марија Лара). На терену почињу да се јављају сумње око председника Палме и његове могуће умешаности у све већи број смртоносних кварова. Џејкова отрцана пан-етничка екипа збија мучне шале док покушава да му помогне да поправи штету пре него што буде прекасно. У великој традицији филмова о катастрофама, и драматични сат за одбројавање и симпатичан пас у опасности улазе у процедуру пре краја филма. Све време, Девлин занемарује да убаци олују Геосторм , испуњавајући превише простора између секвенци катастрофе заморним зафрканцијом и равним емотивним тренуцима. Ако заборавите до краја филма о Џејковој ћерки (Талитха Елиана Батеман), не брините Геосторм такође.

Чак је и уништење, наводни разлог за читаво постојање филма, изненађујуће досадно. Девлин управља секвенцама катастрофе са изузетним недостатком лукавости, спајајући изведени скуп масивних плимних таласа и торнада са неким упадљиво лошим ЦГ. Жалити се на науку у филму о времену под контролом свемира делује као будала, али унутрашња логика филма је толико лоша да би вам било опроштено што сте пустили ум да одлута од заморне приче како бисте тачно размислили како и зашто џиновски зрак топлоте могао би да пробије кроз атмосферу и постигне било шта осим коначног уништења Москве које постигне. Какви год комадићи квалитета могли да се извуку из наводно проблематичне продукције, губе се у фуги све смешнијих уређивачких избора, пошто се читави блокови приче изостављају, кључни ликови нестају на дужи временски период, а читав Геосторм чини се да јури ка свом циљу, као флагрантна пљачка Гравитација Покретни врхунац као што ћете видети у биоскопима ове године.

Наравно, овде има задовољства за оне који више воле да њихови лоши филмови тријумфују у неуспеху. Владини званичници откривају ракетне бацаче у пртљажнику аутомобила, необјашњиве фотографије снимају се на Демократској странци, а Батлер даје грубо похвално, кучкин сине! без намигивања да се нађе. Али ови кратки тренуци познавања кампа су поткопани осећајем да Геосторм негде успут пошао страшно по злу, слично као његова опасно састављена свемирска станица. (За апарат направљен да издржи било какву врсту квара, он се на крају уништава са запањујућом лакоћом.) Девлинов деби има високе циљеве, али уместо тога види га како испоручује најсиромашније могуће извођење филма Роланда Емериха, а имајући у виду да је Девлин засекао зубе због карактеристика као Дан независности , готово је импресивно колико је мало изгледа покупио сам. Геосторм ће понудити делове камперске забаве које ће неки највише пожелети од њега, али као филм катастрофе, то је скоро потпуно неублажен фијаско.