Рецензија филма: Грудге Киллс Витх Боредом

Споредна епизода римејка из 2004. садржи страхове од скока, пристојну крв и мало шта друго.

Терен: Прича о дому који проклиње свакога ко крочи унутра, Тхе Грудге је прва северноамеричка пријава за франшизу у последњих 11 година. Овде је акција премештена из Токија у Пенсилванију, када је његоватељица Фиона Ландерс (Тара Вествуд) неочекивано лети кући својој породици, доносећи са собом клетву приказану у филму Саре Мишел Гелар из 2004. године.

Развијајући се кроз три узастопне године на нелинеаран начин, де фацто вођство јеАндреа РисебороугхДетектив Мулдон. Нова полицајка у граду нехотице проклиње саму себе када повезује исушено тело у шуми са 44 Реибурн Аве, озлоглашеном кућом у којој је њен партнер детектив Гудман (Демиан Бицхир) одбија да уђе.

Одатле њена истрага разоткрива ланац мистериозних догађаја и смрти, укључујући породицу Ландерс, њихове агенте за некретнине, Питера (Јохн Цхо) и Нина Спенсер (Бетти Гилпин), као и пар који је купио кућу, Фаитх (Лин Схаие) и Вилијам Матесон (Франкие Фаисон).

Тхе Грудге (објављивање Сони Пицтурес)

Умор од франшизе : Оригинални амерички римејк Тхе Грудге био је други велики хит растућег Ј-хорор покрета 2004. Након успеха Горе Вербинског Прстен , Тхе Грудге потврдио да постоји интересовање публике (читај: новац) за адаптације успешних јапанских хорор франшиза, у овом случају Ју-Хе филмови чији је аутор Такаши Шимизу. Улаз из 2004. (Шимизуов први филм на енглеском језику) је мање-више реконструисао његову оригиналну јапанску верзију, заменивши различите америчке глумце за причу о језичкој и културној неповезаности. Тхе Грудге на крају је зарадио 110 милиона долара у САД, изнедривши два наставка (у биоскопима објављени 2006. Грудге 2 и директно на видео из 2009 Замера 3 ) пре него што је франшиза отишла у стање мировања пошто се хорор публика удаљила од Ј-хорора у корист Тестера и Паранормална активност франшизе.

Предвидљиви страхови који се понављају: Тхе Грудге филмови имају тенденцију да изазову две главне критике, од којих су оба применљива на писца/редитељаНицолас Песце'с сиде-куел 2020. Први је инхерентна предвидљивост премисе, у којој сваки појединачни лик који крочи у проклети дом неизбежно умире. Друга је превише познате смрти које се понављају, које се фокусирају на главне духове куће који се прикрадају жртвама. Нажалост, Песцеов филм постаје жртвом обе жалбе. У првој категорији, једноставна наративна формула ликова који одлутају у кућу пре него што се на крају сретну са својом смрћу ефективно уништава филм његовог изненађења. Тхе Грудге се заснива не на ако, већ када.

Тхе Грудге (објављивање Сони Пицтурес)

Упркос томе, у оригиналу из 2004. има задовољства јер су страхови и смрти имали неке варијације. Исто се не може рећи за нову итерацију, која се разочаравајуће ослања на обиље страхова од скока и јасно телеграфисаног кадрирања за све своје сабласне сусрете. За свако умерено успешно уплашење (сусрет Мулдоонове лампе у подруму полицијске станице), постоји пола туцета оних који падају у воду (страхови који укључују Мулдооновог пса иЈацки Веаверкарактер у супермаркету је посебно слаб). Придржавајући се традиције оригинала, Песце одржава континуитет франшизе, али без узбудљивих сценографија, резултат је беживотан и досадан.

Фласхбацк Фласхфорвард: Вероватно једина дефинишућа карактеристика франшизе (и највећи успех) је њена употреба нелинеарног приповедања, што компликује релативно директан наратив скакањем уназад и унапред у времену. Нови филм прати пример, мењајући се између 2004. (Ландерс & Спенцерс), 2005. (Матхесонови) и 2006. (Детективи Мулдоон и Гоодман). Ипак, за разлику од Шимизуа, који користи нелинеарни приступ за ширење ужасних радњи, Пеше грешком чека до краја филма да би испоручио скоро све насиље. Ово резултира доста времена проведеног гледајући једине не тако узнемирујуће свакодневне активности породица, док Мулдоон повезује тачке о њиховим случајевима. Што је још горе, велика већина ових детаља се лако предвиди, што значи да публика непрестано корача испред ликова филма, чинећи да се трајање од 93 минута осећа као вечност.

Тхе Грудге (објављивање Сони Пицтурес)

Гооеи, Гроесоме Горе: Ако постоји један елемент који филм успешно изводи, то је број крвавих убистава. Песце-у није страно значење, језиво, одвратити очи од крви и практични ефекти овде изгледају сјајно. Од одсечених прстију, преко трауме главе при паду, до надувених лица у кади пуној црне воде, последице су узнемирујуће и одговарајуће неугодне. Неколико дигиталних ФКС-а не доноси исти ударац (крварење из носа, сломљена рука у саобраћајној несрећи), али они су пролазни.

Жути пресељење: Естетски, укупни изглед филма је друга прича. Док је оригинал на јапанском сету трговао хладним, стерилним блузом како би помогао да се прода анонимност и изолација својих ликова у страној земљи, Песце купа свој филм постављен у САД у сивим, ружним жутим и браон бојама. Иако ово одражава траумама оптерећене позадинске приче многих ликова (скоро сви се суочавају са личном трагедијом као што су мртви муж или мајка, или деца са урођеним манама), то чини Тхе Грудге ружан филм за гледање. Посебно разочаравајуће је деградација оригиналне прелепе сценографије у Токију на Песцеов благи, неспектакуларни 44 Реибурн Аве, који практично нема никаквог присуства или злобе.

(Читати: 100 најстрашнијих филмова свих времена )

Пресуда: нажалост, Тхе Грудге је неодољив улазак у дуго неактивну франшизу. Ова проклета продукција — која је одложена од објављивања прошле године — једва да је вредна чекања, а свакако није вредна ни цене пријема. Дакле, чувајте се и немојте крочити у своје локално позориште да бисте истражили.