Рецензија филма: Ел Цамино нуди упечатљив епилог за Бреакинг Бад Фанс

Винс Гилиган завршава писањем последњег поглавља за Џесија Пинкмана

Терен: Волтер Вајт (Бриан Цранстон) је мртав. Нацисти су побеђени. Недостаје Ел Цамино. Остаје једно питање, шта се дођавола десило са Џесијем Пинкманом (Арон Пол)? Како сазнајемо уВинце Гиллиган122-минутни наставак епилога Бреакинг Бад , прилично пуно. Да цитирам Саула Гудмана (Боб Оденкирк), Пинкман мора да се избори са гомилом акције у потоку ако жели да се извуче из Албукеркија, Нови Мексико, жив. Са све слабијим везама и готово нултим ресурсима, наш бивши безобразни лењивац који је постао хемичар има само своју памет и успомене на које се може ослонити. Наравно, као што смо раније видели, то је више него довољно за свакога ко се заглавио на Гилигановом острву.

(Рангирање: Евери Бреакинг Бад Цолд Опен )

Пуна мера: Упркос томе што је снимљен камером АРРИ Алека 65 и у размери широког екрана од 2,39 — покушај Гилигана да обележи формат ЦинемаСцопе који је Серђо Леоне користио за своју трилогију Долларс — Начин осећа се релативно синхронизовано са Бреакинг Бад . Много тога има везе са чињеницом да Бреакинг Бад већ био филмске природе, видевши како је то била једна од ретких емисија 21. века која је снимљена на 35мм филм. Али и зато што Гилиган никада не покушава да се удаљи од изворног материјала. Није се шалиокада је рекао Тхе Холливоод Репортер : Не успоравамо да објаснимо ствари не- Бреакинг Бад публике. Уместо да откине страницу са своје алма матер, Досије Кс , чији је играни филм из 1998. служио и као самостални играни филм и као мост између 5. и 6. сезоне, Начин је епилог кроз и кроз. Сазрео је са дубоким референцама и препун повратних позива на серију, што све подстиче већину емоционалне тежине филма. То је у суштини један двосатни специјал.

Ел Цамино: А Бреакинг Бад Мовие (Нетфлик)

Посао без грубих ствари: Шта је изненађујуће Начин то је мање прича о мачки и мишу, а више медитација. Толики део филма се троши у Пинкмановој глави, пружајући Гилигану сналажљив медиј за све врсте флешбекова. Али уместо да протраћи ову прилику на згодне камеје — којих овај филм има много, немојте погрешити — Гилиган користи ове тренутке да уради оно што најбоље ради: деконструише. Ово је прича о трауми и томе како човек истрајава кроз све то, и на типичан Гилиганов начин, он проналази укусан начин да прошлост подгрева садашњост. Ипак, уместо да стане и започне сваку другу сцену, Гилиган држи педалу до метала, провлачећи се кроз успомене и ужасна и слатка док се радња која је при руци наставља неометано.

Ипак, ублажите та очекивања у вези са било којом акцијом. Иако свакако постоји низ занимљивих секвенци Начин — сукоб који је задиркиван у трејлеру требало би да се покаже као достојан ГИФ-а, а манична претрага Тоддовог стана открива најбоље од Гилигана као филмског редитеља (и дизајнера) — то је веома опуштена карактеристика. Духовно, то је у складу са наративом: док је Волтово испраћај у Фелини захватио праву дестилацију генија благог понашања који се помирио с тим да је социопатски главни ум, Пинкманов мало вероватан код у Начин нуди спокојан портрет наркомана који покушава да обнови своју душу. У том погледу, то је увек била лакша афера, и утолико је боље за њу.

(Читати: Заборављени лук Џесија Пинкмана )

5 дана ван: Наравно, највећи слон у просторији је како Волтер Вајт — и неколико других преминулих ликова попут Мајка Ермантраута (Џонатан Бенкс) - може узети у обзир нарацију. Без претераног кварења, сви су обрађени са врстом финоће која може да произиђе само од креатора који а.) још увек има контролу над својим наративом и б.) даје предност тој наративи у односу на своју базу обожавалаца. Јер заиста, Гилигану би било тако лако да удовољи својој публици и од Вајта направи неку врсту Мрачног путника да га задржи у филму од почетка до краја. Уместо тога, развио је свој креативни мишић, исти онај који је успео да испоручи четири суштинске сезоне спин-офф серија Боље назови Саула и пронашао начин да углави поглавље у једну од најбољих и најпотреснијих епизода Бреакинг Бад . Опет, без спојлера, али било би мудро да поново погледате 4 Даис Оут – хм, 2. сезону, 9. епизоду – ако желите да Цранстонова камеја буде модрица на начин на који је Гилиган апсолутно намеравао.

кафкијански: Циници се можда не слажу, али Начин постоји искључиво за Џесија Пинкмана. Не за чек. Нити уговор. Нити сервис навијача. Не, ово је двосатна маслинова гранчица за Гилигана, који се мири са својим ликом неких шест година касније. Погледајте само начин на који је разговарао о овом пројекту пре његовог објављивања, посебно како је еволуирао од петоминутног филма до двосатног играног филма који имамо пред нама. Видите га како се удаљава, објаснио је Тхе Холливоод Репортер у горе поменутом интервјуу, И по мом мишљењу, он је отишао до срећног краја. Али како су године одмицале, мислио сам, Како је изгледао тај крај – назовимо га само крај, ни срећан ни тужан – како је изгледао'https://consequence.net/2019/10/breaking-bad-schemes/' rel='noopener noreferrer'>Бреакинг Бад 10 најсјајнијих шема)

Међутим, ево ствари: Џеси се није само одвезао право у срећан крај на крају Фелине, и то је на крају умишљеност Начин . Опет, враћа се на начин на који Гилиган преплиће прошлост са садашњошћу. На површини, филм је вестерн за преживљавање, класичан наратив о каубоју који није имао среће како излази из Доџа упркос свим изгледима. Али изнутра, то је духовна битка човека против самог себе, и то није само место где филм напредује, већ и где Пол блиста. На крају крајева, ово није само начин да се пронађе срећан крај за Џесија, већ и да се види како он у потпуности превазилази, наративно место које је очигледно ушло под кожу и Пола и Гилигана. Иначе, зашто би дођавола то урадили

Ел Цамино: А Бреакинг Бад Мовие

Да ли ће успети или не зависи искључиво од нечије позиције у серији. Као самосталан филм, додуше, Пинкманова траума нема много дубине, а велики део бола и превирања са којима се Пол бори враћа се у везивно ткиво које је најважније за серију. Узимајући у обзир све ствари, то можда неће одговарати неким гледаоцима, а вероватно и неколицини критичара који ово покушавају да гледају као Начин и не Бреакинг Бад: Тхе Мовие . (Немогућ задатак који би овај писац сматрао.) Али, узимајући у обзир све оно што је било раније, Начин нуди прелепу продужетак лика чија је судбина била препуштена искључиво теоријама обожаватеља.

Пресуда: Узимајући у обзир да је провео девет целих сезона у свом необичном универзуму Новог Мексика, никада није било сумње да Гилиган воли своје ликове, али дођавола воли Начин донети ту идеју кући. Не да победим мртвог коња, али изгледа да цео филм постоји само да би момак имао осећај затворености у лику. Неки би могли тврдити да је то претерано, и били би у праву, само да је ово радио за било кога осим за себе. Не, постоји осећај свечаности у овом експерименту са функцијама који је више усклађен са Гилигановом посвећеношћу нарацији изнад свих других захтева, и то морате да поштујете. Као што је већ доказао са Боље назови Саула , ако постоји прича коју треба испричати, он жели да је исприча, и Начин је једна таква прича. То је медитативни епилог за Бреакинг Бад , филм који мање личи на наставак, а више као на исцепане странице из оригиналне приче. Импресиван.