Рецензија филма: Дункирк

Кристофер Нолан мајсторски поново замишља ратни филм са прецизношћу.

Тик Так. Време истиче.

Дечак (Фионн Вхитехеад) изгледа да је безимен. Није важно, заиста. Могао би бити сваки младић. И има вољу да преживи.

Изолован је на празним улицама Денкерка у Француској. Папири падају из ваздуха. Кроз брзе резове на насловне картице, прорачунате снимке изгубљених дечака и копију летака, сценарио је јасан и представљен у меком клипу. То је 1940. Ратно време. Дечак је окружен непријатељским снагама.

Банг.

Пуцњи стижу као паклена ватра, пролазећи са намером да убију. Дечак виси тамо до краја живота, трчи кроз баште, петља са својом пушком. Али успева да се извуче преко коже зуба. Стигао је до плаже. Сиво је и ветровито, али се осећа сигурније него на улицама. Британске оружане снаге су тамо, а дечак налази осећај смирености у близини савезника. Нервозно смирење, али ипак мирно. Сви чекају у редовима на обали. Чамци из Денкерка се брзо пуне. То је евакуација, а дечак је само један од 400.000 војника који покушавају да оду. британска војска. Француски такође. Белгијанци, пољски официри, Канађани такође. Кад би само њихов повратак кући био лак као улазак у аутобус.

Ево и Луфтвафе у својим авионима. Црне тачке на небу, као силазећи гаргојли. Звук долазећих мотора завија до високог тона. Дечак, колико год скамењен, реагује како може. Он се сагне. Бомбе падају. Дечак је чврсто фотографисан у првом плану, држећи главу. Бум. Бум. БООМ. Капљице се све више приближавају дечаку. БООМ! А онда... ваздух се чисти. Бомбе престају. Дечак је безбедан, бар за сада.

То је само првих пет минута Дункирк. Опусти се, сада можеш да дишеш. Али учини то брзо. Више долази.

(Рангирање:Сваки филм Кристофера Нолана од најгорег до најбољег)

Дункирк је на изузетан начин неодољив, филм који захтева помно проучавање свега виђеног и слушаног. То је низ функционалних контрадикторности, ходање по ужету у запањујућем вежби сигурног умећа. То је филм и ванвременски и тренутно. Ваздушан, али препун до врха. Брзо, али рефлексивно. То је бајка која своди политику и крвопролиће рата на најелементарније и најбитније приповедање. Ово је филм страха, наде и преживљавања. Техничка проницљивост, брзи корак, прелазни наративи и инсистирање на прецизној уметности и дизајну чине Дункирк за разлику од било ког другог блокбастера на тржишту. Па ипак, учи и позајмљује из сјајних филмова, одвајајући време да максимизира своје фотографске, уређивачке и музичке елементе до узбудљивог ефекта.

То је у нагибу камере која дави бродара. Очи младих војника гледају у нади да ће побећи. Вибрација камере која вози са пилотом. Тиркизна и жута и ружичаста окружења. Излизане виолине уХанс Зиммер’с сцоре. Еуфорична катарза која долази након непрекидне опасности. Ово је ретка врста забаве. Проучи то. Будите заробљени у томе. Ово јеКристофер Ноланнови класик са сатом, Дункирк.

Нолан се присећа евакуације из Денкерка, под шифрованим називом Операција Динамо. То је једна од сјајних, недовољно испричаних ратних прича из 21ствека, и ретко се појављивао на филму (филм из 1958 Дункирк, узбудљиво једнократно путовање у искупљење ). Енглези су били у повлачењу након битке код Денкерка, а у покушају да напусте плаже, пренасељени песак и море натерали су савезничке снаге да седе за Немце. Али догађаји који су уследили, укључујући флотилу цивилних бродова који су долазили у помоћ, нису ништа друго до спектакуларни. Догађаји у Денкерку говоре о хуманитарном спасењу, говорећи о британском идентитету – задивљујући историјски наратив изгубљен-али-побеђен.

Дункирк представља ове догађаје кроз триптих лутке гнезда надахнутог стваралаштва, док Нолан ствара вртложни, задивљујући сат прича. Постоји први сегмент, Кртица, једнонедељни низ догађаја који се врте око пешака из Денкерка (укључујући горе поменутог дечака). Кртица се односи на џиновске камене зидове на плажама Денкерка, у којима је било толико мушкараца који чекају бродове. Ове кртице су деловале као стрељане за немачке авионе, па би војници чучали, сакривали се и спасавали на било који начин. Дечак и други млади војници ушуњају се у чамце, крију се испод молова, чуче у утроби наплављених бродова. Понекад само ударе у песак и моле се када падну бомбе.

Постоји други део, Море. Одвија се током једног дана и фокусира се на армаду бродова који долазе у помоћ. Нолан се посебно осврће на оца и два дечака г. Досона (Марк Риланце, изазива велику храброст и бригу) је викенд морепловац, али, како каже, има посла. Он је тематски низ филма, са једноставним изјавама о хитности ствари, демистификујући компликације ситуације у Денкерку. Од овога се не може сакрити, он не може да се суочи са борцем који има ПТСП (Циллиан Мупрхи) на свом чамцу.

Трећи део, Тхе Аир, одвија се у трајању од једног сата и врти се око два пилота Спитфиреа, Цоллинса (Јацк Ловден) и Фарриер (Том Харди). То је задивљујућа серија балета из ваздуха, док пар јуриша и лети кроз небо како би обарао авионе и избегли да сами буду упуцани. Гориво је ограничено. Време је од суштинског значаја. Морају спречити Немце да униште разараче и чамце и још људи. Њихове емоције се изражавају искључиво кроз очи иза њихових маски бомбардера.

Три поглавља се комбинују у оно што је најбоље описати као циклотрон заплета. Свака прича информише и изиграва друге. (То је класичан Нолан, пошто је одувек имао склоност ка слојевитости прича, у овом случају прича укорењеним у роману Грејема Свифта Ватерланд. ) Али за разлику од мрког прекомерног кувања Тхе Дарк Книгхт Рисес, Денкирк је много строжија и фокусиранија. Пилот покушава да побегне из свог обореног авиона на води, али је поклопац поломљен. Скратите на: младићи који бијесно покушавају да пробију рупе у чамцу под ватром. Пресек на: други пилот приморан да оде у резерву у свом Спитфајер-у. Вратимо се на: почетни пилот, још увек тоне, нејасно да ли има шансе да побегне из обореног возила. Дункирк има свој ритам и покреће филм са таквом френетичном сигурношћу да се свака катарза осећа епском у свом утицају.

Нолан је исповедио да је кључни погон Дункирк је једноставно: хоће ли се ови људи извући из овога'https://consequence.net/2017/07/the-10-greatest-american-war-movies/' rel='noopener'>10 најбољих америчких ратних филмова)

Прелепе линије хоризонта старих холивудских филмова уоквирене су холандским угловима кинематографаХоите Ван Хоитема, потврђујући да ништа није безбедно или безбедно. Изненадне промене боје између снимака и прича одговарају сваком тренутку, било да је у питању хладан плави залазак сунца или избељени одсјај сочива који илуструје капетанов страх. Шлемови за пале. Морска пена и таласи који се разбијају који одржавају стални ток рата. Зиммерова партитура звучи упоредо са уврнутим жицама и синтисајзерима, стварајући оркестар брзином акционог филма из 90-их који одговара замаху филма. Учесници –Кеннетх Бранагх,Џејмс Д’Арси, врхунска поп звездаХарри Стилес– дају сигурне, нијансиране и евокативне перформансе, обухватајући тугу, јад и одлучност који се захтевају од људи у овој ситуацији. Све на свом месту.

На самом почетку, Нолан јасно уоквири два дечака који подижу колица и трче преко плаже да би рањеног војника превезли на брод који се растаје. Они очигледно желе да искористе његову повреду да се сами укрцају. Не говоре се речи, само знају да је ово излаз. На звучној подлози, две различите жице почињу да се појављују, формирајући оштар пицикато док се свака бори да одговара другој. Нолан прати двојац док покушавају да се пробију кроз гомилу, кроз рупе у пристаништу и друге препреке, користећи ручне камере на тачкама да појачају клаустрофобију и њихову немогућност да оду. Хоће ли успети'https://www.indiewire.com/gallery/dunkirk-christopher-nolan-films-inspired/#!2/undefined/' rel='noopener'>писанимда је редитељ приказивао и проучавао филмове као Похлепа, страни дописник, Рајанова ћерка, Спасавање војника Рајана, Брзина, и чак Незаустављиво да пронађе инспирацију за свој најновији филм. Тај наставни план и ентузијазам за филмску историју показују се у извођењу његовог филма, али се примењују само најфинији резервни делови . Његов филм има визуелну палету Рембранта, брзу и сигурну монтажу врхунског излета Тонија Скота, душевни поглед и контемплативни поглед великог немог дела из Мурнауа. А фотографија од 70 мм? Без премца у 2017. Леан би поцрвенео. Али све је то Нолан изненађујуће напето и потпуно искрено.

Нолан, који је одувек био генијални цинеаст, даровао нам је заносни, готово револуционарни стил снимања филмова са великим буџетом који представља збир неких заиста финих делова. То је мајсторска класа у форми, и висока оцена за већ оствареног редитеља. Седећи на углу комплексне уметности и адреналина од кокица, Нолан је створио беспрекорну мешавину. Мешајући технику, историју и тематске позиве на акцију, ево класичног, али модерног акционог филма који ће бити растављен и изложен у филмским школама и филмским клубовима у годинама које долазе.