Рецензија филма: Бладе Руннер 2049

Денис Вилленеуве доноси незамисливо: наставак ремек-дела.

Било да га волиш или мрзиш,Ридли Скот'филм из 1982 Бладе Руннер поставили стандард за маглом обавијене научнофантастичне дистопије, загонетну сајберпанк лоптицу о идентитету, сећању и стварности, са једним од најпотпуније остварених светова у кинематографији икада замишљеним. Његове веродостојности као уметничке научне фантастике су добро утврђене, што значи да би сваки наставак његовог наслеђа морао да се повуче на све стране да би испунио своју огромну културну важност. Да би се то постигло, морало би бити потребно, ох, ред убица највећих филмских стваралаца, и повратак сценаристе и главне звезде првог филма, поред ласерског фокуса на очување оригиналног наслеђа док га проширује на нове и занимљиве начине.

Ентер Бладе Руннер 2049 .

Постављен 30 година након оригинала, 2049 открива промене у свету Рика Декарда (Харисон Форд) и репликанти Некус-6. Деценијама након што је мистериозни замрачење података избрисало све електронске записе на свету, Корпорацију Тирелл откупљује нови мегакорпор који предводи слепи визионар Ниандер Валлаце (Џерад Лето), који настоји да усаврши репликте и убрза колонизацију човечанства у галаксији. Унесите агента К (Рајан Гослинг), проседи тркач сечива за ЛАПД који, током свог последњег лова на репликант, наиђе на траг мрвица хлеба који га води до, између осталог, бившег бејд тркача Декарда.

(Читати:25 најишчекиванијих филмова јесени 2017)

У свом срцу, Бладе Руннер била је сајберпанк нео-ноар детективска прича 2049 наставља ту традицију са мистеријом која подиже улог оригинала, а да га не претвара у шкрипави наратив о спасавању света. Да кажем више о заплету филма, једноставно би речено, Бладе Руннер сценаристаХамптон Фанчер(заједно са коауторомМицхаел Греен) зарања дубље у истраживања човечанства и индивидуалности у првом филму у суочавању са технолошком отуђеношћу. (Можете чак пронаћи нијансе Њеној у неким сценама са Гослингом и његовим личним асистентом налик Амазон Ецхо.)

Слично као репликанти сцене филма, Бладе Руннер 2049 направљен је оком техничара и пажњом уметника. директорДенис Вилленеуве’претходна четири филма ( Затвореници, непријатељи, Плаћени убица ,Долазак ) га је зацементирао као једног од најхрабријих и најдетаљнијих визионара модерне кинематографије, а његова препознатљива естетика добро му служи у хладној, пустој будућности Лос Анђелеса 2049. КинематографРогер Деакинс, који заиста не би требало да се овако напорно труди за Оскара, обавија ову језиву будућност смелим, разноликим текстурама – густом маглом која окружује ЛА, ћилибарским нијансама Воласовог китњастог корпоративног седишта, наранџастим падавинама у Лас Вегасу тињајуће рушевине. И звучно, композиториХанс ЗиммериБењамин Валлфисцхослањају се на Вангелисову оригиналну партитуру из 1982. за инспирацију, али 2049 је освежавајуће лаган за успутну музику, углавном омогућавајући снажном, импресивном дизајну звука да заузме централно место. (Једна сцена, у којој два лика вребају један другог међу неисправним холограмом лоунге-а у Вегасу који једва пушта музику, мрачно је прогања.)

(Листа:10 ствари Бладе Руннер Мислили смо да ћемо имати до сада)

Дизајн производње се наставља Бладе Руннер Традиција фасцинантно аналогне технологије будућности, од једноставних надоградњи на спинере и пиштоље до сложенијих направа као што су реалистични холограми и плутајући дронови за надзор. Немогуће, тим за продукцију и уметнички дизајн чине свет 2049 осећају се као природни продужетак његове прошлости из 2019. Сјајни неонски градски пејзажи су још увек ту, али како радња филма повремено излази ван урбаног ширења, видимо колико је спољни свет пуст за све. Лас Вегас је бомбардован и прекривен радијацијом, Сан Дијего је једна огромна депонија, а западна обала је ограђена од невероватно празног Тихог океана огромном браном. Будући свет из времена Рика Декарда био је клаустрофобичан неред за Гослингов лик, то је практично град духова.

О томе ће (и требало би) да се направи онолико глупости 2049 Бриљантно реализован футуристички свет, бригу и пажњу посвећену његовом списку чврсто увијених, емотивних перформанси не треба занемарити. Гослинг се добро оправдава као Фордов ефективни наследник, носећи се са сличним светским умором према свом послу. Временом, како напредовање мистерије има неочекиване ефекте на његово разумевање света, Гослинг прожима К-а дрхтаву рањивост. У свету бетона, челика и неона, позитивно је електрично почети да се виде пукотине човечанства које се формирају у Гослинговом иначе Погон -као стоицизам. Форд, у међувремену, максимално користи своје ограничено време пред екраном, дајући нам старог Декарда који није сличан његовом старом Хану Солоу из Сила се буди – исцрпљен и више него мало мрзовољан, али још озбиљнији због чуда којима је био сведок у годинама које су биле међу њима.

(Рецензија албума:Ханс Цимер и Бењамин Волфиш изручују ретку Здраво Маријо за Бладе Руннер 2049 )

Међутим, око ова два филмска титана је шокантно талентована споредна глумачка екипа, укључујућиРобин Рајт,даве баптист,Мацкензие Давис, иБаркхад Абдиу малим, али кључним улогама које осликавају начин на који људи у овој тешко отуђујућој дистопији пролазе. Два посебна издвајања укључују европске непознаницеАнне оф Армс, као К-ово симпатично љубавно интересовање / раме за плакање, иСилвиа Хоекскао Воласов страствено садистички извршилац, Лув. Док ће многа размишљања вероватно произаћи из третмана женских ликова у филму (они добијају више насиља и мање одеће него мушкарци, у просеку), де Армас и Хоекс краду сваку сцену у којој се налазе са огромном дубином и жестином.

У коначној процени, Бладе Руннер 2049 Његово наслеђе ће се проценити и по његовој способности да ухвати дух оригинала и да исприча примамљиву причу за себе. По готово свим мерилима, успева - било да се ради о Вилнеувеовом пажљивом, прорачунатом редитељском оку, Деакинсовој оштрој, јасној кинематографији или визуелном дизајну филма који боде очи. Чак се и повремено утапање сценарија у конвенционалност путовања јунака брзо поткопава и служи да се нагласи митска природа К-ове приче. Можда се чини преурањеним приписивати реч „ремек-дело“ наслеђу опојног научнофантастичног креатора главе из 80-их, али његова смелост и формално савршенство – да не спомињемо његову тематску тежину – не остављају другу алтернативу.