Рецензија филма: Сицарио

Крими трилер Дениса Вилнева је апсолутно ремек-дело.

Денис Вилленеувемогу урадити Бладе Руннер . Денис Вилленеуве може све. Барем, то је осећај из којег неко излази Плаћени убица , вероватно најпаметнији, најпаметнији и најузбудљивији криминалистички трилер који је стигао у америчке биоскопе последњих година. То је врста сигурног и замршеног напора који враћа веру не само у жанр који је постао превише прозаичан и заглупљен, већ и у данашњу запањујућу еру филмског стваралаштва која се надувава да би преживела сваке године и сваки 10. блокбастер.

Свакако ћете морати да вежбате контролисано дисање док гледате Плаћени убица . Сваки оквир је повезан са довољно анксиозности да гарантује рецепт за Ксанак до завршних кредита. Ипак, постоји спретна финоћа у адренализованом поступку филма који посебно изазива страхопоштовање, подсећајући на мудрије године Мајкла Мана, Стивена Содерберга, или чак браће Коен. Начин на који Виленув клизи изнад Мексика, или нас поставља на предњи браник ФБИ рације, или нас држи подаље током грубог разговора, то је једноставно дело оствареног уметника.

Ако упиремо прстом, помаже то што је режисер окупио тим искусних играча. КинематографРогер Деакинс, на пример, поново се уједињује са Вилленуевеом након што је концептуализовао своју родитељску ноћну мору, 2013. Затвореници . Шездесетшестогодишњи ветеран је у своје време направио бројне култне портрете - да не заборавимо сваку ствар коју је урадио за поменутог Цоенса - али његов рад на Плаћени убица граничи се са материјалом Греатест Хитс. Како се он ухвати у коштац са природним пејзажима, тачније заласком сунца од боровнице и манга на врхунцу, мање-више је магично.

(Гледати:Музика у биоскопу: Плаћени убица )

Али и глумачка постава.Емили Блунтпоништила је свој најјачи учинак до сада као Кејт Мејсер, уобичајена агентица ФБИ која води неустрашиви тим за отмице у Аризони. Она је снажан војник, особина коју је Блунт са лакоћом закуцао у прошлој години Ивица сутрашњице , али јака није довољна тамо где она иде. Неухватљиви владин званичник у сандалама по имену Матт Гравер (живаханЈосх Бролин) жели је за своју специјалну радну групу, ону која ће је одвести у суштину насилног злочина за којим се тако дуго бави. То је шанса за каријеру са везама.

На другом крају тих жица је мистериозни Алехандро (очаравајућиБеницио, бик), који води Мацера дуж њихове Дантеове силазне спирале у Циудад Хуарез, Мексико. Апсолутно неупућен и без икаквих детаља, Мејсер га полако тражи за више информација и детаља о њиховој мисији, на шта Алехандро на крају попушта, говорећи: Ништа неће имати смисла за ваше америчке уши, и сумњаћете у оно што радимо, али на крају , Ви ћете разумети. То није баш план, али довољно су мудре речи да Мацер почне да гули слојеве.

И то чини док се педантна дихотомија између ње и Алехандра све више наглашава. То је сјајан мотор који напаја велики део Плаћени убица , истовремено пружајући одговарајућу тачку гледишта. На крају крајева, ми смо у Мацеровим ципелама, подједнако збуњени и ужаснути док се котрљамо улицама Хуареза, где се у позадини одбијају знакови за несталу децу, тела која се распадају и не тако далеки пуцњи. Композитор номинован за ОскараЈоханн Јоханнссон( Теорија свега ) у великој мери помаже у овом хаосу са задивљујућим резултатом који вам клечи.

Међутим, оно што је дубоко фасцинантно је стрпљива хемија између Бланта и дел Тора. Морално, они су дијаметрално супротни, али су такође посредно повезани са истим врстама криминала и насиља. Ово је лукав аспект приче тог сценаристеТаилор Схериданкористи у своју корист. Међу многим стварима о којима се говори у Плаћени убица да ли је циклична природа насиља и како осећања наде и логика утичу на његово бескрајно превирање у добру и злу. Алехандро је светлосним годинама удаљен од идеализма који Мацер показује и начина на који покушавају да разоткрију једни друге је место где ова прича заиста напредује.

То је запањујуће Плаћени убица означава Шериданов деби у соби писца. Тхе Синови анархије звезда је написала изванредан сценарио вредан поређења са Стивеном Гаганом ( Саобраћај , сиријски ). Дијалог се одвија природно, приповедање блиста генијалношћу, а истраживање никада не делује превише академско или превише педантно. Чак успева да се ушуња у суптилну подзаплету која нуди неопходну перспективу са друге стране границе. То је лукав потез који је лако могао да постане неспретан, али он га чини још ефикаснијим.

довољно је рећи, Плаћени убица ради на сваком нивоу. То је такође прилично проницљиво, долази у време када Америка бесни око етике контроле граница и све већег рата против дроге. Без обзира на то да ли филм изазива било какву буку у сезони доделе награда… па, кога брига. Оно што је много важније је да учвршћује Вилленеувеа као суштинског редитеља, титулу коју је технички заслужио од када је номинован за Оскара са 2011. Ватре . Али које је боље време од сада