Рецензија филма: 47 метара наниже: без кавеза пружа непрекидни терор који изазива анксиозност

Никада више нећете слушати Тхе Царпентерс на исти начин.

Терен: Нове полусестре Миа (Сопхие Нелиссе) и Саша (Корин Фокс) се не слажу, па њихов отац Грант (Џон Корбет) дарује им обилазак чамцем велике беле ајкуле како би им помогао да се повежу. Када стигну на докове, састају се са својим пријатељима Алексом (Брианне Тју) и Никол (Сикстин Роуз Сталоне), која им је дала до знања о тајном појилишту које су желели да посете. Ово појило је случајно један од улаза у подводни град Маја који је Грант истраживао, па су девојке одлучиле да прескоче обилазак бродом и роне у граду.

Када уђу у потопљене рушевине, тинејџери нехотице проузрокују удубљење које их заробљава у тунелима. Са брзим опадањем залиха ваздуха, они морају да се крећу кроз лавиринт како би пронашли излаз који може или не мора постојати. Недуго пре него што схвате да их лови чопор дивљих, слепих, албино великих белаца који су провели стотине година развијајући се у мрачним дубинама града, чекајући свеж оброк.

Мршаве, зле машине за убијање: 47 метара доле: без кавеза узима основну премису оригиналног филма (две сестре насукане у кавезу на дну океана, без ваздуха и окружене великим белим ајкулама) и диже га у ваздух. Правила хорор наставка, као Врисак 2 с правом су нас научили да је број лешева увек већи и да су сцене смрти увек много детаљније. Унцагед држи се тих правила, чак иу границама свог рејтинга ПГ-13.

Не дозволите да вас та оцена завара, јер овај филм јесте брутално . Ајкуле лове са сврхом и прилично застрашујуће дивљаштво које није виђено у мејнстрим филму о ајкулама још од Дубоко плаво море . Назвати их агресивним било би велико потцењивање. Насиље је такође појачано, са неколико ликова који се сусрећу са прилично грозном судбином.

Једна конкретна смрт помера границе рејтинга толико далеко да је, искрено, помало изненађујуће да је није зарадити Р-рејтинг. Међутим, постаје теже обуставити неверицу како филм улази у свој врхунац, јер ликови трпе повреде које требало би убијте их, али они некако успевају па отпливају (углавном) неповређени.

Поврх свега, ајкуле су заправо страшне. Иако доприносе приличном уделу страхова од скокова (у којима се појављују као изненађење!), не може се порећи њихова ефикасност. Међутим, секвенце ухођења су оне које највише импресионирају, гледајући како сниматељ Марк Силк користи сенке и мутне воде са великим ефектом. Поставка је огромно побољшање у односу на донекле блаже дно океана у првом филму.

Холи Сет Пиецес, Батман!: Иако је филму потребно доста времена да крене, он се заиста креће на пола пута, испоручујући део за сетом немилосрдног терора. Већина креативног тима из оригиналног филма враћа се за наставак, и изгледа да су научили неколико лекција у годинама које су биле у међувремену.

Након ко-сценариста и режије првог филма,Јоханнес Робертснаправио кратак заокрет у поџанр сласхер-а са 2018 Странци: Плен ноћу и успева да пренесе најуспешније делове тог филма и да их преведе у сличне сцене у Унцагед . Показао се да је посебно вешт у спајању неочекиваних мелодија са неизвесношћу која зауставља срце.

Слично као секвенца базена у Плен ноћу (подешено на Тотално помрачење срца Бони Тајлер), Унцагед доноси нам секвенцу ухођења ајкула постављену на веселу музику која је бриљантна у својој тонској нескладности. Рецимо да никада више нећете слушати на исти начин Тхе Царпентерса Ве'ве Онли Бегун.

Робертс и косценариста Ернест Риера (обојица су заједно написали и први филм) такође не занемарују опасности самог подводног града. У овом филму има доста убистава ајкула, али то нису једине опасности у структурно нездравом граду Маја. Друга половина филма је непрекидна салва стресних ситуација које се гомилају једна на другу са дементним весељем. Унцагед је нешто више од серије импресивних сценографија, али да ли се заиста можете жалити када су овако добро изведене'https://consequence.net/2019/07/film-review-crawl/' >само прошлог месеца, могуће је учинити да ЦГИ креације изгледају шокантно реалистично. Нажалост за 47 метара доле: без кавеза , чини се да је већина његовог буџета издвојена за дизајн продукције, за разлику од застрашујућих створења која су тако истакнута у филму. Ајкуле имају тенденцију да изгледају потпуно цртано на одређеним снимцима, посебно у јако осветљеним областима које откривају ограничења јефтиног ЦГИ-ја.

Имајући то у виду, дизајн рушевина Маја је спектакуларан и ствара одговарајуће језиво окружење. Док је први филм био ограничен на једну локацију (кавез), Унцагед пружа мноштво различитих локалитета у распону од катакомби испуњених људским остацима, дубоког понора захваћеног брзим струјама и (на крају) прелепих отворених вода Јукатана.

Сценарио је најслабији аспект филма, избегава развој карактера за једнодимензионалне карикатуре. Нема недостатака ни у незграпном излагању, испуњавајући први чин испоруком корисних информација за које знате да ће вам се касније исплатити. (Можете користити ваздушне џепове на плафонима као секундарно снабдевање ваздуха!) Такође ћете вероватно прочитати много рецензија које се односе на филм као Спуштање са ајкулама, и иако тај опис није нимало нетачан, Унцагед недостаје софистицираност и нијансирани развој карактера који су то ремек-дело Нила Маршала учинили тако посебним.

Пресуда: 47 метара доле: без кавеза може бити мало слаб у одељењу за сценарио и садржи неке цртане водене звери, али пружа непрекидни терор који изазива анксиозност када достигне своју половину. Ако занемаримо ситне препирке, овај филм о чудовиштима лебди са неким апсолутно узбудљивим секвенцама упакованим у последњу половину, дајући Пузи трчање за свој новац као најјезивије створење у 2019.