Рецензија албума: Кание Вест – Ми Беаутифул Дарк Твистед Фантаси

Кание Вест > Фредди Круегер

Обожаватељи хип-хопа су тешка група. Нове уметнице омаловажавају што не звуче као стари, али нема већег злочина од уједања оних који су дошли раније. Укратко, да би се сматрао великим уметником, мора да звучи као да су били '88, али не као било ко био око '88. Реперима се аплаудира да су стварни, али никада није експлицитно речено шта ова реалност обухвата. У жанру и култури који од својих великих уметника очекују да се подвргну нејасном скупу идеолошких правила, тешко је тачно одредити гдеКание Вестуклапа се у пантеон хип-хоп краљевске породице.

Кание крши многа правила Моја прелепа мрачна уврнута фантазија . Албум је састављен од деветоминутних реп епова који се не придржавају традиционалних смерница стих-хор-стих. Лажни завршеци уступају место резанцима инструменталних оутроса. Али можда је правило које Кание најфлагрантније крши уједно и највећи рецепт за катастрофу: немојте звучати као да намеравате да направите највећи албум свих времена. Ово је најсигурнији начин да почнете да звоните на аларм за реалност. Па ипак, он то некако успева, и то чини тако што је подржао сву разметљивост и узбуђење албумом који би заправо могао бити то Добро.

Моја прелепа мрачна уврнута фантазија је најамбициознији мејнстрим реп албум икада направљен. Такође може бити и најбоље произведен. Овде све блиста и ништа није на месту. Вероватно није по дизајну, али сам наслов албума пљује у лице глупог стварног концепта. Отварање албума Дарк Фантаси почиње говорним уводом Ницки Минај, чији је глас који говори готово једнако занимљив као и њен глас репања. Чим њен глас утихне, уступи место вртлогу гудача, рогова, синтисајзера и удараљки који не попушта све до последњих тренутака огорченог блебетања Гила Скот-Херона о Ко ће преживети у Америци.

Рунаваи, емоционални центар албума, дебитовао је на овогодишњем ВМА-у, где је послужио као суптилна реплика на снисходљиви и веома наглашени тренутак Тејлор Свифт И-Опрости-Кање. Кање је један од великих иноватора покрета певане-рап-песме који је доминирао урбаним радијем последњих неколико година, али овде га одводи до нових екстрема. Изграђена на срцепарајуће усамљеној клавирској петљи, песма открива да Кање жали за манама своје личности и садржи тесан стих из Цлипсе МЦ Пусха Т. Али оно што је издваја је лажни завршетак. Даље након пет минута, музика попушта, да би се вратио са том истом клавирском петљом и Кањеом Вестом који је око четири минута играо банане са својим вокодером.

Једнако амбициозан је и Алл оф тхе Лигхтс. Кание преокреће формулу поссе наглавачке окупљајући (дубоко дах) Ријану, Алишију Киз, Елтона Џона, Џона Леџенда, Тхе-Дреам, Фергија, Кида Кудија, Рајана Леслија, Чарлија Вилсона, Тонија Вилијамса и Ели Џексон преко епска нумера на хорну, стварајући Вхере'с Валдо за музичке штребере. Али уместо да се претвори у надувену збрку или певање славних, Кањеова продукција га претвара у епско певање, више аренски рок него хип-хоп.

Али сва светла су само врх леденог брега гостујућег уметника. Албум би се прилично могао приписати Каниеу и пријатељима, а звезда емисије је нашла најласкаву употребу за све њих. Већ сте то чули хиљаду пута, али вреди поновити да Ники Минај испоручује најбољи стих године за Монстер. Замућени стих Раеквон-а је један од најважнијих тренутака Горгеоус-а и нико не може да изговори речи јебено смешне на потпуно исти начин као његов Ву-Танг брат РЗА на Со Аппаллед. Дубоки вокал и клавир Џона Леџенда поставили су лепу позадину за шале Криса Рока о игри Бламе. Џастин Вернон из Бон Ивера позајмљује свој глас и Монстеру и лудом албуму ближе Лост ин тхе Ворлд.

Вестова емоција је још један фактор који га је издвојио од многих његових вршњака. У жанру који је опседнут тиме да будете чврсти и да задржите своја осећања у себи, он је показао да је у реду да их с времена на време пустите и његов пример је следио у читавом жанру, пре свега Дрејк. Песме као што су Бламе Гаме и Со Аппаллед проналазе интроспективног Каниеа који размишља о истој теми која је дефинисала 808'с и Хеарбреак : замке славе и богатства и како се оне односе на његову људскост.

Готово је несхватљиво како је Кање Вест у стању да изведе тако амбициозан пројекат до тако скоро савршених резултата. Сваки поен за који се чини да је спреман за неуспех је још једна прилика за Кањеа да докаже своје мајсторство. Редослед стаза је беспрекоран. Највећа препрека са којом се Вест овде суочава је праћење емоционално исцрпљујућег Рунаваи-а, и поново је на висини задатка са Хелл оф а Лифе, оптимистичним ударцем главе са удицом инспирисаном Ирон Ман-ом и добром помоћи оног Каниеа духовитог.

Уз запањујућу продукцију, лако је заборавити да је Кание такође прилично пристојан репер. Можда једина ствар која га држи подаље од тих сувишних највећих реперских дискусија је чињеница да, па, он никада није био велики репер. Он је одувек поседовао оштру духовитост и сложене лирске теме, али чак ни његови највећи обожаваоци неће тврдити да има ток који заслужује да буде поменут у истом пасусу са момцима као што су Јаи-З и Раким. Док се чини да је Кание мало усавршио своје вештине од објављивања дипломирање – његов последњи реп албум – мало је вероватно да ће нешто овде променити нечије мишљење по том питању. Ипак, детаљно слушање открива да је Кањеова игра речи често варљиво сложена, као што је креативно двоструко име Леоне Луис и Кингс оф Леон на Дарк Фантаси.

Нема сумње да овај албум мења игру. То је највеће дело Кањеа Веста и не само да доказује да његово име заслужује да буде у било којој највећој дискусији свих времена, већ мења начин на који водимо ове разговоре. Да ли највећи репери морају да поседују ток Ракима или бес Чака Дија