Рецензија албума: Кание Вест – 808с & Хеартбреак

У добру и у злу, 2008. ће остати упамћена као Година ауто-нагласка. Свиђало ти се то или не, ако уопште обраћаш пажњу на хип хоп, ти

У добру и у злу, 2008. ће остати упамћена као Година ауто-нагласка. Свиђало вам се то или не, ако уопште обраћате пажњу на хип хоп, више него вероватно имате чврсто мишљење о томе. Ако се поносите својим напредним интелектом и верни сте правом хип-хоп-у, вероватно сматрате да је Ауто-Туне шала о моди која одговара само поп радио репу и деци која ће слушати шта год им МТВ каже. Ако је реп само нешто што слушате у колима или у клубу, вероватно не видите око чега је све ово. 85 одсто јавности спада у једну од ове две категорије.

Онда постоје људи попут мене који немају јебену идеју шта да ураде од Ауто-Туне-а. Ми смо ти који улажу много више времена и новца у реп него што би разум налагао, а ипак смо довољно напредни да нас непрестано нервирају цвилећи хип хоп пуристи старе школе (и то је можда звучало помало умишљено, али ако би ова рецензија постоји више од неколико сати, сигуран сам да ће скроловање до дна рецензије открити неколико коментара који показују о коме говорим.) Пошто не прихватамо ниједну страну аргумента о стварном хип хопу који имамо да сами одлучимо када су у питању трендови попут аутоматског подешавања.

Зато сам одлучио да је Ауто-Туне занимљив тренд који је повремено веома пријатан, иако се вероватно подразумева да смо видели нешто претерано у 2008. Али чак и када се претерано користи, у овом тренду се може много уживати. Уз сву контроверзу која окружује целу реп сцену, често је лако заборавити да су већина репера деца. А пошто реп по својој природи треба да буде забаван, већина ове деце су глупани. Момци попут Лила Вејна који гргљају своје текстове путем Ауто-Туне-а је нешто као да ваше дете претвара гласове Дарта Вејдера у обожаватеља, што може постати одвратно, али је такође симпатично видети их како се играју и забављају. Осим тога, вероватно ће све заборавити за неколико месеци када открију шта ће хелијум учинити њиховом гласу.

И Кание Вест је постер-дете за велику глупу децу која се зајебава са Ауто-Туне-ом. Пре неколико месеци Вест је славно означио Ауто-Туне као најсмешнију ствар за коришћење. А пошто је он на тачки своје каријере где може да ради шта год дођавола жели, 808с и Хеарбреак , педесет минута Ауто-Туне-а, бубњарских машина и синтисајзера данас стиже на полице.

Али колико год Ауто-Туне чини Кањеа Веста срећним, 808с и Хеартбреак је све само не лакомислено. Стрес се на Западу нагомилао у последњих неколико година. Губитак његове мајке и раскид са његовом вереницом били су додатно појачани Вестовом све већом забринутошћу због замки славе. Ту се углавном појављују коментари о сиромашној-беби-Кање-са-свим-милима, али су ове жалбе скоро увек лажне, јер сав новац и слава на свету не чини човека мање људским бићем. А Кање Вест носи своју људскост на рукаву 808с .

Иако је Западна драматична промена у музичким стиловима оно што хвата наслове, изузетно емотивна природа лирских тема требало би да буде права прича овде. Волели или мрзели, 808с неће бити гурнути под тепих као фуснота у његовој дискографији, макар само због чињенице да је то готово сигурно најотворенији лични албум икада објављен од стране мејнстрим реп извођача. На Велцоме то Хеартбреак он пева, Мој пријатељ ми је показао слике своје деце / И све што сам могао да му покажем су слике мојих креветића / Рекао је да је његова ћерка добила потпуно нову књижицу / И све што сам добио је потпуно нови спортски аутомобил. Ово је потпуно одступање од типичног брбљања натопљеног Патроном / кишом на кучки која прожима хип хоп Топ-40. У култури која је стално на удару критика због понижавања жена и разметања богатством, највеће име у игри изражава жељу да све то замени за жену и неку децу.

Кање поставља сцену за своје емотивно ремек-дело са Саи Иоу Вилл, епским 6-минутним, синтисајзерским уводом који делује више као Тхе Цуре'с Плаинсонг него било који увод у хип хоп албум који вам падне на памет. Песма се завршава са три минута инструментала, разбијајући све постојеће идеје да ће Кание управо ући у студио са својим Ауто-Тунеом и испљунути славни Т-Паин албум. Немојте погрешити… нико до сада није направио овакав албум.

Али револуционарно као 808с је, далеко је од савршеног албума. Кание је одувек био подложан повременим стиховима вредним згражања. У стању је да се извуче када репује јер је музика глупа и безбрижна. На албуму тако мрачном и мутном као што је овај, мало је теже написати лоше текстове као да се сви добро забаве. Али, као и обично, Каниеови појединачни текстови нису ни приближно толико важни као општа тема његовог лирског садржаја, и као што је истакнуто, 808с отвара нове кораке у овом погледу.

Тешко је рећи да ли је ово врхунски албум или онај који једноставно застари након што новина нестане. Прихватам по мало и једно и друго, иако песме постају много мање за памћење након РобоЦопа, песме коју ће сигурно отписати као потпуну шалу скоро сваки критичар који нисам ја. Али постоји таква ствар која је смешна до те мере и не извињавам се што знам где је та линија.

Као што је обећано, 808с је без репова, осим брзог стиха Иоунг Јеези-а на живахном Амазингу. Лил Вејн се појављује у емисији Видимо се у мојим ноћним морама, покушавајући да избаци Кањеа са аутоматским подешавањем и разведри расположење својим типичним скатолошким стихом: Мислите да ваша срања не смрде, али ви сте госпођа П.У. Нажалост, до овог тренутка концепт концептног албума је већ мало похабао и почетак Цолдест Винтер, Каниеове маме-трибуте (која би се лако могла заменити са још једном песмом за раскид да није прецизирао), је веома добродошла звук.

808с завршава се причом о Пинокију, прилично непотребним додатком (очигледно је Бијонсе тражила да се укључи) са снимка уживо у Сингапуру. Иако не могу да се сетим много разлога због којих ћу икада поново оставити албум да се свира после краја Најхладније зиме, свакако вреди једног слушања јер тачно сумира многе Кањеове недавне расположеније теме јер он чезне да постане прави дечак.

Више од свега, 808с као да смо наишли на нешто што нисмо требали да чујемо. Кање је као тип који компликује ствари тако што свом отуђеном љубавнику пише писмо које изазива кривицу када је управо требало да оде... осим што ће то писмо које изазива кривицу бити прочитано милионима људи широм света. 808с има више од свог удела у непријатним тренуцима – и музичким и лирским – али велики уметници су они који се не плаше ризиковања, а Кање Вест је највећи уметник данашње поп сцене.