Рецензија албума: Јаи-З – Тхе Блуепринт 3

Ако је Тхе Блуепринт био формула за подизање друштвеног статуса кроз музичку индустрију, Тхе Блуепринт 3 је модел за грациозно старење када се стекне слава.

Јаи-З је прославио објављивање свог једанаестог студијског албума бесплатним наступом за неколико стотина срећних фанова у чикашкој кући блуза. Имао сам привилегију да будем један од тих навијача. Док сам стајао чекајући два сата ди-џејева и Самсунг промотивних глупости, имао сам времена да размислим зашто би се тачно репер Јаиовог статуса трудио да свира једнократну емисију на тако малом месту. На крају, претпоставио сам да је то питање на које се може одговорити питањем: Зашто не би и он?

Јаи-Зс славна личност је потпуно засјенила његову личност. Постало је скоро немогуће видети Шона Картера као особу, а да га претходно не видите као Јаи-З репера. Али за разлику од других култних фигура – ​​Боно, Елвис, Пол Макартни – Џеј је увек носио своје срце на рукаву, тако да можда и не постоји велика разлика између репера и те особе. Продао је крек и милијарду плоча, дружио се са светским лидерима и оженио се Бијонсе. Најлогичнији потез у каријери у било ком тренутку од сада је да Џеј уради. како год се дођавола осећао. Једина ствар је да ће нам он све испричати.

Будимо искрени. Јаи-З налази се на неистраженој територији са Нацрт 3 . Никада раније репер није достигао средње године са својом игром нетакнутом. Можда није врхунски албум у музичком смислу, али је значајан по томе што он поставља преседан за старе реп звезде које још увек могу да распродају арене. Ако Тхе Блуепринт била формула за подизање друштвеног статуса кроз музичку индустрију, Нацрт 3 је модел за грациозно старење када се стекне слава.

Немој да погрешиш Нацрт 3 је меки албум. Озбиљни фанови не воле ово да чују, али то је само зато што су толико програмирани да верују да је меко синоним за лоуси. 39-годишњи Јигга није толико забринут за оружје и црацк. Он је заокупљен оним што већина нас сматра свакодневним питањима, иако из перспективе огромног богатства и славе: грађански понос на Емпире Стате оф Минд, разлике између мушкараца и жена на Венери против Марса, његујући сваки тренутак на Иоунг Форевер. Нажалост, чини се да Јаи-З још увек пати од те страсти, која звучи увек адекватно, али ретко убедљиво.

Готово као да је Јаи-З унапред предодређен да буде највећи репер свих времена. Његов суштински деби, Реасонабле Доубт, и даље је познат по свом грубом приказу живота на улици. Заслужује сваку похвалу која му је додељена, али истина је да је у питању једнако елегантан деби као што је било ко икада објавио. Само десет минута након албума, већ смо чули како Џеј игра са душом Мери Џеј Блајџ и виси бар за бар са једним од највећих репера у игри, Тхе Ноториоус Б.И.Г. Нема сумње да је Јаи-Зс звезда блистала пре него што је уопште изашла.

Уметник на Основана сумња био млад и гладан и спреман да преузме свет. Јаи-З на коме чујемо Нацрт 3 је средовечна, добро ухрањена, али још увек тражи нове начине да заузме свет. На Вхат Ве Талкин Абоут, уводу албума, он тврди, Не пишем више / ја водим мапу. Он наставља да куди критичаре и фанове који жуде за повратком на улицу - прекаљени текстови своје младости, питајући се зашто би желео да се врати на трауму тог начина живота када му је тако добро без тога. Од самог почетка се јасно види колико је Јаи-З сазрео у реп игрици.

У музичком смислу, Џеј наставља да врши свој ауторитет над реп сценом, нападајући репере који користе модулацију гласа као штаку на летњем синглу Д.О.А. (Деатх оф Ауто-Туне, песма која је најпријатнији тренутак када се чује продуцент Кање Вест како виче: Отишли ​​сте предалеко!

Хип хоп главе ће вам то брзо рећи Разумна сумња је Јаи-З-јево највеће дело. Сасвим је могуће да су у праву, али то није његов крунски тренутак. Првих пет година Џејове каријере за снимање је видело да се његова звезда уздизала док је сингл за синглом доминирао на радију. 11. септембра 2001. изашао је Тхе Блуепринт. То је било Јаи-З-јево врхунско достигнуће и порука свету да не само да је у класи која се разликује од ДМКС-ових и Ја правила света, већ ће вам тачно рећи како и зашто.

Део комплета Тхе Блуепринт осим претходних Јаи-З плоча је недостатак гостију. Осим запањујућег наступа Еминема, звезда емисије репује сваки стих сваке песме. Ово је била Џејева декларација о независности, његов доказ да је најбољи реп који је могао да понуди. Ако нико није бољи од вас, зар не бисте требали сами да направите ремек-дело