Николас Кејџ доноси кући сланину у невероватној егзистенцијалној свињи: рецензија

Свиња је један од најбољих филмова у последњих неколико година (а можда и у каријери Николаса Кејџа у последњих неколико деценија).

Терен: Проседи, остарели ловац на тартуфе Робин ( Николас Кејџ ) живи једноставним животом у дивљини Орегона: постоји у самоћи, без струје, без тушева и без амбиција ван свог цењеног прасета са тартуфима, са којим лови и продаје цењене гљиве добро обученим добављачима ресторана у Портланду за висока цена. Али када му једног дана бездушно украду свог свињског другара, он тражи помоћ свог надмудног младог купца Амира ( Алек Волфф ) да га одведу у Портланд и прате где се крадоџија налази.

Ви немате вредност. Ви више ни не постојите: Горњи логлине, заједно са Кејџовим глумцима (и продукцијом), на први поглед звучи као нека врста усраног, ниског станарина Такен рифф, загрејани ДТВ акционар који је предодређен да пуни Редбоксове до памтивека. И за оне који желе да верују у то Свиња је, као што ћу објаснити, један од најбољих филмова у последњих неколико година (а можда и Кејџова каријера у последњих неколико деценија), без даљег објашњења, замолићу вас да престанете да читате ову рецензију и да уђете хладно као могуће. Али верујте ми када то кажем Свиња апсолутно ме је изненадило, и - ако је твоје срце отворено, а твоје непце довољно префињено - биће и за тебе.

Беба писца/редитеља Мајкла Сарноског (који је дебитовао као режисер након краткотрајне ТВ серије Фигхт Нигхт Легаци и Олимпиа ), Свиња натопи вас истом врстом расположеног кулинарског лиризма као Кели Рајхард Прва крава . Он дели сваки од деведесет минута стручног темпа у филму на три дела, али то могу бити и курсеви: сваком делу је предговор текст који указује на храну коју ћемо видети (Мамин француски тост, колач од дивљих гљива).

Кинематографија Пата Сколе утапа нас у облачан пацифички северозапад, било да смо у густом лишћу Робиновог логора или облацима прекривеним улицама и ресторанима Портланда. Оскудна, фолком прожета партитура Алексиса Грапсаса и Филипа Клајна помаже урођеној жалосности Сарноскијеве камере: чак и у повременим светлијим тренуцима, Свиња прожето је задимљеним ваздухом трагедије.

свиња (НЕОН)

И то је оно Свиња полако али сигурно усађује у вас, његов први чин помало задиркује ону врсту осветничке слике коју очекујете пре него што уступи место нечему меланхоличнијем и егзистенцијалнијем. Таман када помислите да ће филм ићи онако како мислите (читајте: подземни клубови врхунских бораца), крвави, претучени Робин мирно седи са шокираним Амиром и неким од његовог неодољивог домаћег француског тоста, њих двоје сажаљевају због чега сенке од којих обоје беже.

За Робина је то губитак супруге, чије је сећање живо само у виду касета које слуша без муке за Амира, то је притисак богатог, хладног, оца добављача ресторана који му не дозвољава да уђе у породични посао, присиљавајући га да сам оде да тражи његово одобрење. Њих двојица, које су раније повезивали практичност и трговина, сада почињу да разумеју једни друге на начин на који другачије нису могли да замисле.

Одједном, то је оно о чему је филм главни – О: Сарноски користи маску слике украдене свиње да истражује начине на које обликујемо свој осећај значења у бесмисленом свету. За неке, то је класно обележје: Гучи каишеви, фенси аутомобили, антисептичка претензија гастрономије са Мицхелин звездом. За друге, то је част добро куваног јела, емоције које изазива у јелу, начин на који дајемо себе да би други могли да пронађу срећу. И наравно, потребе првих неизбежно захтевају експлоатацију других, а економски разлози надмашују наше обавезе према другима, чак и нама самима.

Филмови Николаса КејџаФилмови Николаса Кејџа

' срц='хттпс://цонсекуенце.нет/вп-цонтент/уплоадс/2014/10/Ницолас-Цаге-Ессентиал-Мовиес.јпг' >
Избор уредника
15 најважнијих филмова Николаса Кејџа, рангираних од најгорих до најбољих

Наша бола се шири на друге, који се или повлаче из света или га преносе на неког другог. Ликови често подсећају Робина да он не постоји, што је још више упечатљиво с обзиром на светлуцање историје Сарноски се враћа о Робину како филм напредује. Ко смо ми, ако не ствари које стварамо

свиња (НЕОН)

Немојте да се изврће: ово није Ник Кејџ у акционом режиму, већ она врста кавеза коју бисмо могли да имамо све ово време да Камен и Суочавање деценијама га није избацило из колосека да помисли да је акциона звезда. Ово је Кејџ који је добио Оскара за Одлазак из Лас Вегаса , који је пробио пут у наш мали мозак са Подизање Аризоне и Вампиров пољубац . Постоји место за Цаге Раге, али га нема овде, а његово одсуство парадоксално чини Свиња све заносније. (Да овај филм излази исте године када и Понор Вилли'с Вондерланд ствара запањујући контраст за глумца чији су успони подједнако изузетни као и његови слаби.)

Помаже то што је тако вешто упарен са Волфом, који савршено калибрише између Амирове површинске дрскости и рањене трагедије која га покреће, исто важи и за Адам Аркин , који краде шоу са две кључне сцене пред крај филма, мајсторски курс у опасности да уступи место агонији поново отворених емоционалних рана. Овде сви добијају сјајан материјал за рад, а Сарноскијев суптилан приступ доноси неочекиване укусе у свима.

Пресуда: У једном од Свиња Најсимпатичније срцепарајуће сцене на половини филма, окрвављени Робин облачи претенциозног ресторатера који је некада радио за њега, оног који је одустао од својих снова о уредном малом гастропабу у корист хладне, деконструкционистичке високе кухиње за коју није страствен да прави . Ништа од тога није стварно. Критичари нису стварни. Купци нису стварни, каже он. Све што је важно је ваша страст и њено праћење без обзира на захтеве тржишта, или других или спољних заинтересованих страна којима вас није брига.

То је мантра коју би Цаге могао рећи себи: Свиња , заједно са каснијим запањујућима у каријери као Манди и Боја ван свемира , осећате се као кавез који га је деценијама гурнуо у софомоморну акциону дреку и поново се пробудио у своју праву сврху. Али чак и ван његовог откровитељског, владајућег наступа, Сарноскијев деби је блистава песма о нераскидивим везама између љубави, креативности и трговине, и шта се дешава када ово друго превише задире у прво.