Рецензија албума: Јаи-З – 4:44

Гурајући 50, највећи светски репер одбија да сакрије осећања или избегава одговорности.

Потпуно је бизарно рећи да је највећи репер свих времена тек сада са 47 година објавио свој најлирскији албум икада — ово му је 13 година.тхзванични албум и 18тхако рачунате његову сарадњу са МТВ Унплуггед , Р. Келли, Кание Вест и Линкин Парк. Али највећи репер свих времена не би био ни најмање обичан, а овај је пријатељ председника Барака Обаме који му је недостајао и ожењен Бијонсе, вероватно највољенијом поп уметницом у Америци. У ствари, Бијонсе је такође направила албум о коме се највише расправљало (и такође ватрено вољено) у 2016. Лимунада , а управо се догодило да се у великој мери тицало инсинуираног неверства њеног мужа. Дакле, нема шансе 4:44 ће бити нормално ма како звучало.

ЈАИ-ЗПоследњи албум је био Магна Карта Свети Грал 2013. године, без цртице, али са свим великим словима, и то му никако није било најбоље. Али је имао један кључни квалитет. На песмама попут Пицассо Баби, Шон Картер је говорио о свом богатству у породичним терминима, пуштајући своју нову ћерку, Блу, да се ослони на недавно купљену Баскијатову слику јер је она поседује. Ово је била расправа о човековим стицањима и моћи у потпуности тендер терминима, испитујући његов успон на нивоу којем је мало која друга каријера у истом жанру икада успела довољно дуго да јој се приближи. 4:44 , зачуђујуће, је цео албум који се фокусира на ту невероватну тему, везу између новца и породице.

Да будемо јасни, ЈАИ-З испитује богатство испод сваког објектива 4:44 : раса (могнат жуди за гентрификованом имовином која је побегла у „Причи о О. Џеј“), постхумно искоришћавање (Принчево имање добија своје на Цаугхт Тхеир Еиес) и сопствена постхумна средства (Наслеђе које је само по себи разумљиво). На невероватној месечини, он говори о утаји пореза Лорин Хил као што је Кендрик Ламар једном призивао Веслија Снајпса, док се ритам Фу-Гее-Ла интерполира иза њега, са још једном вербалном шалом о црним људима који су заглављени у Ла Ла Ланд да одигра метафору о Оскару наслова песме. Иако траје само 36 минута, 4:44 је први ЈАИ-З албум на коме се држиш сваке речи од почетка до краја, јер речи имају око четири пута више значења него на било ком од његових десетак соло албума пре.

Прикладно је да је колега мултигенерацијски хип-хоп архитекта, Но ИД, произвео читаву плочу, са педигреом који укључује Цоммон-ов продор из 1994. Васкрсење , два албума Каниеа Веста који највише мењају игру ( 808с и Хеартбреак , Моја прелепа мрачна уврнута фантазија ), а недавно, челични, клаустрофобични Винце Стаплес Суммертиме '06 . Дакле, ритмови упарени са господином Картером овде су промишљени, апстрактни и што је најважније, лепи. Често су изграђени на скелетима скупих узорака душа од Нине Симоне или Стевие Вондер-а и даље исечени на заробљене комадиће да би мајстор церемоније комуницирао са њима, а ипак не одвлаче пажњу од његове запањујуће еволуције ка ешалону игре речи која одговара прецизност свог млађег ја, док одбија да сакрије своја осећања или своје одговорности.

Отварач Килл Јаи З (нема цртице, чудно) има скоро све унапред — имате људе којима волите продавали сте дрогу, пуцали у његовог рођеног брата, уболи Ун Риверу на забави за издавање албума К-Тип 1999. па чак и преузимање власништва над злогласним нападом Соланге Кновлес на њега у лифту. Затим ту је превара, где он застаје (не знам ни шта друго да кажем) пре него што упореди ситуацију своје легендарне жене са ситуацијом Хале Бери и удари се по глави (Никад не иди Ерик Бенет!). Ова мелодија и буквално средишњи део, 4:44, подижу највише обрва јер потврђују Лимунада да будемо истинити и зато што нам стари пас показује страну себе са којом се никада није замарао када је јебао жене у 6 ујутро и избацивао их у 6:15. 4:44 је обична збирка извињења исте дужине, не само Бијонсе (у којој он персонификује референца браће Ислеи ) већ свим женама са чијим се емоцијама поиграо.

Али у овом невероватном рекорду постоји много више од а Лимунада одговор. Ово је албум светске класе ЈАИ-З Стате оф тхе Унион, пун тешких терета (богати црња, сиромашни црња, хаус црња, црња са терена је песма коју неколико пута пролази кроз Тхе Стори оф О.Ј.) и лаганих каламбура (очи /Ајфел је омиљен). Овде има само толико непроцењивог говора: рекао сам им да не умиру због комшилука, Финансијска слобода моја једина нада, Он је проповедао недељом насупрот томе како је живео у понедељак. Много пута звучи као мрзовољан, старац који компензује своју прошлост (Желите ли да знате шта је важније од бацања новца у стриптиз клуб'https://www.youtube.com/watch' >Мртав сам (али то не знам).

Фамили Феуд је дом многих најбољих реплика на албуму (Не постоји нешто као што је ружан милијардер/ Ја сам сладак, Ал Шарптон у огледалу који прави селфије/ Како би он или Билл Козби требало да ми помогну'с Бам Бам иза најагресивније нумере на албуму, коју је Кание такође семпловао за прошлогодишњи бурни Фамоус. Могао би да погодиш кога. Престани да шеташ около као што си направио Трилер забринутости, такође.

Течност Но ИД-ове нумеричке соулкопије једва оставља простор где се завршава 4:44 и почиње породична свађа или, у том случају, Месечина се претвара у Марси Ме. Ипак, најбољи тренутак за продуцента од многих може бити Стиви са шиш-кабодом из елегантног Смиле-а, који се невероватно уклапа у цоминг-оут журку за ЈАИ-З-ову мајку, Глорију: Мама је имала четворо деце, али је лезбејка/ Морао сам да се претварам да је тако дуго је она теспијанка. Сама мајка Картер се појављује на крају нумере, у камео ГЛААДвећ је похвалио. Овај албум има отприлике толико ствари, а ипак се све своде на породицу, чак и на његову тешку љубав према Кањеу и оштре осуде за имање Принца (Ви похлепни гадови сте продавали карте да прошетате његовом кућом/ Изненађен сам да нисте т лицитирати ковчег). На крају, завршни Легаци оставља своје изграђено од нуле царство до троје деце у једном савршено дирљивом двостиху: Наслеђе, наслеђе, наслеђе/ Блацк екцелленце душо, пусти их да виде.

Да, постоји кисело реторичко питање о томе зашто Јевреји поседују сву имовину у Америци, жаљење због тога што је дозволио да неко други џентрификује ДУМБО-а пре него што је он могао, стих о томе да се осећа као највиши патуљак који он брзо проглашава политички некоректном (заборавите). 4:44 је циклус који одузима дах о човеку који се бори са својим моралним пропустима у реалном времену, не побеђује увек, покушавајући да свој понедељак живи ближе ономе што проповеда недељу док се припрема за 50 (а не за 50 Цент, кога је послао пре него што смо и чули за њега ). За 10 година можемо га чак назвати најбољим албумом ЈАИ-З-а, можда мање. То је свакако највише што је икада имао да каже. И ниједан реп албум нема икада имао више да каже о новцу. Најблаже речено, то нешто говори.

Основне нумере: Прича о ОЈ, породичној свађи и осмеху