Рецензија албума: Беионце – Лемонаде

Сирова, а углађена, лепа али ружна, све Бијонсе.

Страх у албуму убедљив као Лимунада је то наратив на површинском нивоу -Џеј ЗваратиБијонсе— засениће прави корен записа. Бијонсе је уверила публику да то неће бити случај, стварајући свој најкомплетнији и упечатљивији визуелни и аудио наратив до сада. Уз кимне Воудоуу и готичком приповедању Соутхерн Блацк, Лимунада , визуелни албум, уткао је поглавља емоционалне туге у уметничко дело о црнкињи. Без тог визуелног, лиризам и структура музике можда би се изгубили у трачевима. Али Бијонсе је паметнија од тога, и време је да то признамо. И одвојен од визуелног, сам албум делује спретно као и филм, разоткривајући најсировије елементе Бијонсеиног личног живота док га уоквирује у односу на универзално — махинације унутрашње параноје, свеобухватни бунар беса и беса и бескрајно дубине туге.

Укорењен у срцу Лимунада је сецирање циклуса насиља (од вербалног, преко духовног, до физичког) над женама, посебно црнкињама. Бијонсе покушава не само да открије емоционални напор који јој је нанела (као у привлачној Љубавној суши и прелепим Пешчаним замковима), већ и начине на које се то одржава у нашој заједници у целини (као у сеоским лекцијама за тату), и како је успела да превазиђе моћ тог истог наратива. Можда то није решење за сваку жену, али је успело за њу.

(Читати:Беионце'с Лимунада : Лекција о уважавању уметности која није створена за вас)

Свака песма делује као корак у еволуцији овог наратива туге. У Холд Уп, другој нумери на плочи, чујемо како стисак параноје делује на нечију психу. Песма, коауторЕзра КоенигофВампирски ВикендиДипло, превари слушаоца. Лагани одбој мелодије клавира и готово разиграни ваздушни трубе звуче истргнути из нежније песме. Инструментација, слично као и сама Бијонсе, привлачи слушаоце са ниским плодовима, сметњама које побијају гушћи наратив. У песми она пева да би радије да је сматрају лудом него да је у последње време свуда ходала, што значи да би радије веровала у своја осећања него да је занемарују или да је изигравају као будалу.

Албум такође укључује две њене најбоље песме икада, које представљају емоционалну срж дела. Дон’т Хурт Иоурселф, трећа нумера на албуму која се појављује одмах након њеног напада параноје, врхунац је њеног беса. Дует са Џеком Вајтом, песма агресивно сече на своје слушаоце, не испуштајући се ни на секунд. У овој песми хвалимо Бијонсеину суштину. Повредити Бијонсе је повредити себе на исти начин на који волети њу значи волети себе. Она је све ствари, увек. Али што је још важније, структура сваког синдиката се ослања на истину да љубав, мржња и издаја нису једносмерна дела. Сваки тренутак има последице које превазилазе почетни тренутак.

Гледано у целини, чујемо нити овога од песме до песме на плочи. Ако Лимунада је запис о разбијању циклуса злостављања, отварању тајни које чувамо скривене (посебно унутар строго чуване црначке заједнице) и проналажењу исцељења, сврхе, па чак и величине у том процесу, онда је персонификован у луковима сваке нумере . Ово најснажније чујемо на Фреедом-у, који такође даје објашњење за наслов плоче са снимком говора Јаи З-јеве баке, Хети Меј, на њеној прослави 90. рођендана. Имала сам успоне и падове, али сам увек имала унутрашњу снагу да се подигнем, каже она. Послужили су ми лимуне, али сам направио лимунаду. Замислите да песма гура и повлачи емоционалне врхунце Дон’т Хурт Иоурселф. Ако је Не повреди себе сав бес, онда је Слобода сва трансформација. Кажем да ове сузе падају, падају, почиње Бијонсе. Нека последњи гори у пламену. Песме стоје као спојене целине, две дихотомне половине процеса туговања. Хоћете ли Бијонсе (хоћете ли) подлећи дубинама туге и беса, или ћете она (ти) повратити себе и моћ да коначно пронађе слободу од привлачења својих (ваших) емоција'https://consequence.net/2016/04/beyonce-in-10-songs/' rel='noopener noreferrer'>Бијонсе у 10 песама )

Албум се завршава Формацијом, претходно објављеним синглом са плоче. Ово није случајност. Да, то је политички набијена нумера на исти начин на који је плоча политички набијено уметничко дело. Након буре емоција — од параноје преко љутње, туге до опроштаја — стижемо на Форматион, песму која враћа моћ црне жене и хвали све њене делове, од њеног црначког носа до њених јужњачких корена. Туга није једна ствар, већ многе ствари, и сваки корак се креће ка тачки помирења у нама самима и ка особи или ствари која нас је повредила.

Лимунада означава Бијонсеин најуспешнији рад до сада. То је савршена комбинација оштрог писања песама 4 са њеном оштроумношћу визуелног приповедањаистоимена плоча. Овде видимо како Бијонсе у потпуности долази на своје: мудра, остварена и у одбрани себе. Многи уметници се боре са проналажењем праве равнотеже, али Бијонсе није као многи уметници. Уместо да се обликује у складу са савременом музиком, она се чврсто ослања на сопствене инстинкте и визију. Ти инстинкти верују у визуелно приповедање. Они такође верују у корене нас самих. на Лимунада , наше лично је политичко. на Лимунада , музика која нас је обликовала, од госпела преко рока, р&б-а до трапа, прича приче о нашим животима. То је ризик, посебно данас, али Бијонсе је ове ризике зарадила изнова и изнова кроз своје безвременске хитове и неупоредиву радну етику. Сада, са својим најновијим албумом, она нам је дала можда свој највећи дар до сада: себе, сирову, а углађену, лепу али ружну.

Основне нумере: Слобода, Не повређујте се и Формација