Моонаге Даидреам снима наслеђе Дејвида Боувија и живот који се проживио величанствено: рецензија

У новом документарцу редитеља Брета Моргена, легенда добија пуне вибрације.

Терен: НовиДавид Бовиедокументарни филм, Моонаге Даидреам , успева не само због онога што јесте, већ и због онога што није. То има много везе са клишеима — и, повремено, ограничењима — добро утабаног формата музичког документарца.

Знамо оне лоше - или само стандардне - када их видимо. Обично се отварају у пола говедине субјект мрмља нешто иза сцене кроз целулоидно зрно и облак дима. Овде долазе главе које говоре: Јакоб Дилан, Дејв Грол, Боно. Редитељ нас води од колевке до гроба — а ви остајете за неколико долара сиромашнији, питајући се да ли ово је ли музика на крају крајева.

Али никада се не плашите:Бретт Моргенје за воланом Моонаге Даидреам , нови документарац који прати дубине Боувија. Можда се сећате Моргена јер је режирао Курт Цобаин: Монтаге оф Хецк , тај импресионистички мајсторски потез из 2015. који је преплавио гледаоце са вођом Нирване Душа — не само тачкице у стилу Википедије, са омотима ЛП-а који лебде у празнини која изгледа као иМовие.

Упркос Базу Озборну из Мелвинових кветцхинг о његовој чињеничности — и филм губећи мало цацхета због тога - Монтаге оф Хецк остаје златни стандард музичких докумената. До краја његовог вртлога, осећали сте се уроњени у саму Кобејнову душу. и на срећу, Моонаге Даидреам је достигнуће сличних размера.

Више као дугачак музички видео него заморна вожња кроз историју, филм проводи два задивљујућа сата вртећи се у надреалним аудиовизуелним приказима онога што је Боувија натерало да откуца. Али ако мислите да то укључује грозне приче, као када је он кокетирао са нацистичком иконографијом и црном магијом док сте нанесени нечувеним количинама удараца, размислите поново: Моонаге Даидреам је запањујуће истраживање 69 година дугог живота проживљеног величанствено.

Вибе: Хронологија је у филму еластична. Док разне Боувијеве инкарнације, попут Зигија Стардуста и Танког белог војводе, добијају довољно времена пред екраном (иначе би било незамисливо), о њима се мање извештава хронолошким редом него што се оставља да лебде у акварију, стварајући природне и спонтане везе. Морген се све време ослања на психолошко време и памћење.

Најзанимљивије, Моонаге Даидреам директно се осврће на један од најдубљих Боувијевих страхова који су можда погоршани обиљем супстанци које је уносио током деценија, осећао се у опасности да подлегне шизофренији која је захватила његовог брата Терија Бернса.

Десет година старији од свог славног брата, Бернс је био кључан у стварању Боувија човека и уметника какав је био. Увео га је у оутре културу у мноштву облика, попут модерног џеза и дела Вилијама С. Бароуза. Ово је већ јаван и добро уочен аспект Боувијеве приче, али док не погледате овај филм, нећете схватити како је екстернализовао те визије са спољног руба - покушавајући да задржи своје демоне на одстојању тако што ће их разнети у свет- пребијање културних потеза.

Моонаге Даидреам (НЕОН)