Ирон Маиден су направили свој најразноврснији албум у годинама са Сењутсуом: рецензија

17. студијски албум метал легенди је незабораван опус од 82 минута.

Ловдовн: Метал легендеИрон Маиденбили су у порасту пре пандемије. Бенд је био усред своје турнеје Легаци оф тхе Беаст — прославе дискографије бенда која се протеже кроз каријеру. Свеобухватна сет листа извучена из сваке ере Мејден - чак и са албума Блазе Баилеи -а - која погађа главне нагласке, као и нејасне дубоке резове.

Негде усред излета, почетком 2019, бенд је нашао времена да удари у Гуиллауме Телл Студио у Француској како би пратио материјал који ће постати Сењутсу . Можда је трчање кроз 40 година песама сваке ноћи деловало као врхунски стимуланс за писање песама, јер Сењутсу је лако најразноврснији рад Ајрон Мејдена последњих година — није лак задатак за бенд који наставља да углавном делује у давно успостављеном хеви метал стилу.

Добра: Када Сењутсу је најављено, вокал Брус Дикинсон је наговестио да је бенд истражио неке нове звуке, а његове речи су биле истините. Процват суптилне продукције увелико доприноси томе да овај опус од 80 и више минута постане потрошни. Док 2015 Књига душа осећао се кохезивнијим, такође је замагљен заједно на тачкама. С друге стране, Сењутсу се осећа мање концептуално у целини, али вероватно нуди више незаборавних тренутака и појединачних песама.

Уводна насловна песма учвршћује познати британски метал крч бенда, са Дикинсоновим вокалним хармонијама у пуном полету (његови наступи остају изузетни током ЛП-а). Одатле, пажљиви слушаоци Маидена могу да изаберу нека додатна звона и звиждаљке: симфонијски евро метал синтисајзери, удобан средњи темпо и изразите гитарске линије.

Сви ови елементи су годинама у арсеналу бенда, али се не користе увек. То није потпуни рекорд производње кухињског судопера - Сењутсу и даље имитативно звучи као Маиден — али песме попут Тхе Вритинг он тхе Валл граниче се са жанровским експериментима. Риф са јужњачким роком овде се посебно истиче, нудећи нову палету тонова за Дикинсонов глас док евоцира прото-метал прошлост касних 70-их која је изнедрила младу Ирон Маиден.

Ретка је неинспирисана композиција Ирон Маиден-а, и нећете наћи никакве опуштене аранжмане Сењутсу . Бенд редовно прелази границу од осам минута без застоја.

Записан дирљивим синтисајзерским одломцима, Лост ин а Лост Ворлд прераста у риф фест, приказујући напад Адријана Смита, Дејва Мареја и Џеника Герса са троструком гитаром. Завршна баража од три песме од 10 и више минута је такође приметна, нудећи сопствени мини албум. Овде бенд може да поправи своје прог тенденције и изгради оне епске, књижевне песме које су постале заштитни знак Маидена. Завршна нумера Хелл он Еартх је најбољи пример овога, завршавајући Сењутсу са атмосферским ремек-делом које се гради од хипнотичких гитарских линија до галопирајућих рифа из вожње у битку.

Лош: Све наведено може бити само семантика за повременог слушаоца који сматра да је 82-минутно време извођења застрашујуће, а суптилности продукције незанимљиве. Укратко, Сењутсу звучаће као било који други албум Ирон Маиден за неупућене. Ипак, пажљиве уши дугогодишњих обожавалаца Маидена би такође могле чути неке бодљикаве детаље.

Слон у соби је истакнута употреба синтисајзера у скоро свакој песми, често удвостручујући Дикинсонову вокалну мелодију. Када ради, додаје величанственост (Пакао на Земљи). Када то не учини, замагљује микс сувишном фреквенцијом која се сукобљава са вокалом (Стратего).

Иако су за неке разбијање договора, синтисајзери такође боје песме ћудљивом, симфонијском метал атмосфером, додатно додајући новитетима Сењутсу . Овај ефекат је додатно побољшан када се слуша некомпримована верзија албума (на ЦД-у, винилу или дигиталној високој резолуцији). Већ препун микс албума нема користи од смањене брзине преноса својствене платформама за стриминг.

Пресуда: У овом тренутку, албуми Маиден се природно рецензирају један против другог, а Сењутсу ће се несумњиво упоређивати са албумима пре њега. Да ли је боље од Књига душа ? Па, то зависи за коју врсту Маидена сте расположени. Као и линија занатских пива бенда, сваки албум има свој укус и залогај.

Ваљаније питање је да ли Сењутсу је достојан славног каталога Ирон Маидена, а одговор је јасан да . ЛП се истиче међу другим албумима из Дикинсонове ере по својим симфонијским додирима, незаборавним песмама/рифовима и непропусним средњим темпом — који су задржали басиста оснивач Стив Харис и бубњар Нико Мекбрејн. Сењутсу је више тешко климање главом него моћни метал фистраисер. За оне од нас који седимо код куће, а тренутно не можемо да присуствујемо концерту Ирон Маиден, можемо то да ценимо.

Основне нумере: Сењутсу, Писање на зиду, пакао на земљи

Сењутсу Уметничко дело: