Тхе Цоњуринг 3 Цхуцкс плаши у корист трилера о натприродном полицајцу: рецензија

Тхе Цоњуринг: Ђаво ме је натерао да то урадим. Скокови су шупљи, обрти су предвидљиви.

Терен: 1981. истраживачи паранормалних/ стварни-кон-уметници-али-нема везе Ед и Лорејн Ворен ( Патрицк Вилсон и Вера Фармига ) су на првим линијама још једне демонске опседнутости — овог пута осмогодишњег Дејвида Глацела (Џулијан Хилијард), који переце своје тело и говори у језицима док је под утицајем демонске силе. Њихов егзорцизам је, међутим, прекинут интервенцијом Арнеа Џонсона (Руаири О’Цоннор), дечка Дејвидове сестре Деби (Сара Кетрин Хук), који извлачи демона из младог Давида... и у себе.

Недуго затим Арне почини убиство док је тобоже под утицајем поменутог духа, што враћа Воренове на случај. Овог пута, они не желе само да протерају злу силу, већ на суду докажу да су Арнеови злочини резултат опседнутости демонима. А успут би могли само да открију више земаљских сила са планом да привуку ове духове у наш свет.

Поново у седлу: Док је оригинал Цоњуринг био језиви хорор хит који је изнедрио огроман број наставака откако је премијерно приказан 2013. — од неинспиративног Аннабелле и Тхе Нун на инвентивније Аннабелле наставци и тако даље - Ђаво ме је натерао да то урадим је први директни наставак који смо имали од 2016 Тхе Цоњуринг 2 . Изведен из другог случаја заснованог на истинитој причи (са великим звездицама), овај трећи унос нас доводи у Џонсонов случај из стварног живота , први пут је поседовање демона наведено као правна одбрана на суђењу за убиство.

Тхе Цоњуринг: Ђаво ме је натерао да то урадим (Варнер Брос. Пицтурес)

Као такав, директор Мицхаел Цхавес (који је претходно режирао Проклетство Ла Ллороне ) овде узима другачији приступ, нагињући се мање отвореним застрашивањем, а више атмосфери полицијског поступка. Додуше, ту су уобичајени трикови инспирисани Џејмсом Ваном: носталгијом натопљена естетика из 70-их, дуги кадрови који одузимају дах који доводе до страха од скока, намерно климање хорор филмовима из прошлости.

Овог пута, међутим, остаје нам све мањи принос: скокови су шупљи, окрети предвидљиви, а горе поменуте референце су очигледно очигледне. Свештеник стоји испод уличне лампе држећи актовку, Егзорциста -у стилу привремено опседнутог Ед вреба Лорејн у демонском низу тунела, шепајући док замахује маљем као да ради косплеј Џека Торенса. Цхавес и сниматељ Мицхаел Бургесс се можда осећају као да паметно намигују публици, али то делује као самозадовољство.

Не помаже, наравно, то што наизглед намерно померање филма са натприродног хорора у полицијски трилер умањује жанровска узбуђења која би требало да осетимо са овом иначе снажном серијом. Нема ништа лоше у игрању са жанром и испробавању нових ствари: дођавола, Аннабелле Цомес Хоме у суштини служи као Тхе Цоњуринг 2.5 , мењајући брзину у забавну вожњу уклетом кућом оријентисану на тинејџере са Вореновим дубоко на периферији. Али овога пута, они су од демонолога прешли у детективе, Дејвид Лесли Џонсон-МекГолдрик их је неспретно укалемио у епизодни, истраживачки филм који се бори да изгради било какав осећај неизвесности или замаха.

Проблем додатно отежава дужи период филма који је провео далеко од харизматичног Воренса са нашим новим скупом мање од изузетних споредних ликова. О’Коноров Арне је довољно сладак дечак, али већину времена проводи иза решетака чекајући да Воренови духовно очисте његово име. Џон Нобл сија у неколико кључних сцена као пропали окултни истражитељ, а злокобни окултиста Еугение Бондурат пружа обиље језиве тишине (када се коначно појави). Али док стигнемо до раздвојеног врхунца, остаћете да се питате, зашто су ови странци ти који на крају врше велики егзорцизам док Ед и Лорејн вребају један другог у тунелима

Љубав значи да никада не мораш рећи да те сила Христова приморава: Упркос проблемима, и даље постоје напади и трећа Цоњуринг то функционише, углавном када су Вилсон и Фармига на екрану. У овом тренутку, познајемо их као и све хорор протагонисте које смо срели у овом веку, а њихова устаљена, искрена љубав једно према другом је освежавајућа промена у односу на напаљене тинејџере и измучених одраслих из хорор филмова из прошлости. Додуше, било би глупо пројектовати такву врсту љубазности на Воренове из стварног живота, али ове згодне, добро ошишане верзије двојца лепо служе као идеализоване фантазијске верзије крсташа који лове демоне.

Ђаво ме је натерао да то урадим цементира фокус серије на Воренове као на велику љубав која може да преживи све што им сатанистички утицаји стоје на путу. Ови тренуци се показују чудно утешним чак и у њиховим најмрачнијим периодима. Едови проблеми са срцем - који се током серије задиркују као потенцијални узрок његове смрти, попут Дамокловог коронарног мача - најближи су истинској опасности. Парадоксално, то што нам се толико свиђају Воренси представља велику препреку Тхе Цоњуринг 3 Фактор страха: Превише су врући, добри и заљубљени једно у друго да би били повређени. Осим тога, увек има још наставака за снимање.

Пресуда: Искрено, поени иду Цхавесу и екипи јер су покушали нешто другачије Ђаво ме је натерао да то урадим : можда препознајући да је формула застарела, одлучили су да покушају да је избалансирају неким новим процедуралним триковима. Али све што на крају ради је да још више распршује осећај идентитета филма, и даље се плашимо, али они не функционишу тако добро, углавном зато што имају посла са људима до којих нам није стало. Воренови имају превише оклопа заплета да би се осећали заиста у опасности, а та незаустављивост чини да филм изгуби више од малог фокуса.