Рецензија класичног филма: Сумрак никада не би требало да буду рецензирани од стране одраслих

На 10. годишњицу овог ужасног филма можемо прославити само једну ствар: он разуме најгоре импулсе тинејџера.

Свету не треба други Сумрак уклањање, па ћу почети овде овако: Сумрак , више од било ког филма о суперхеројима или Ратови звезда поновно покретање, тера ме да се сетим како је било бити тинејџер. Не на начин сепијског тона подстакнут недавним носталгијским хитовима попут средином 90-их или Лади Бирд , који имају тенденцију да гледају у своје тинејџере са осећајем чежње, чуђења и добронамерног сажаљења. Сумрак је много непосреднији од свега тога, филм направљен специјално за тинејџере који са собом не носи осећај ретроспективне мудрости. Сумрак узима миљу високе емоције и звјездане изјаве својих играча тако, тако, тако озбиљно, што је, наравно, и његова највећа снага и најсрамотнија слабост. Ниједна одрасла особа није требало да рецензира овај филм, а ниједна одрасла особа не би смела да га прегледа сада. Ја, као одрасла особа, признајем да ово није идеалан начин за почетак овог дела.

Гледање Сумрак јер овај преглед је био мој први сусрет са франшизом. Готово сигурно ће ми бити последњи. Мрзим овај филм. То је све што сам замишљао да ће бити након година читања страшно окрутних рецензија и гледања мојих нећака и нећака како конзумирају књиге са срцем које им лупа у очима. Као самосвесни самозадовољни филмофил 2008. године, изгладњели уметник који је изашао из образовања либералних уметности које ми је испунило главу узвишеним речима Џозефа Кембела, Сузан Сонтаг и Харолда Блума, имао сам мало задовољства у критичној реакцији доЦатхерине ХардвицкеАдаптација бестселер романа Стефани Мајер, она која се скривала у супериорности сазнања да је филмска благајна (69,5 милиона долара само у првом викенду) била само још један знак растуће празнине нашег времена. Дозволите ми да вас уверим да је та фаза прошла, ако ништа друго, последња деценија ме је научила да се неизбежно враћамо задовољствима која смо затекли као млади, подстичући на тај начин моју поново распламсану љубав према професионалном рвању и шопинг емисијама. И даље се бавим високом уметношћу, али сам и први у реду који ће видети најновије Фаст & Фуриоус наставак.

И даље мрзим Сумрак . Прича је добра јер је тако шаблонска: Замишљена, лепа тинејџерка Бела Свон (тако име!) сели се у идиличну планинску заједницу, где се заљубљује у мистериозног странца, Едварда Калена (опет, то име!), који је тако случајно је вампир у великој вампирској породици. Гурање и привлачење њихових емоција илуструје његова неспособност да контролише свој апетит за крвљу, њихова чежња једно за другим има улог на живот и смрт, дајући јој електрични осећај опасности који је тако саставни део младе љубави. Такође се не плаши да се потпуно ужасне, са групом злих вампира који се супротстављају добрима — да буде јасно, зли се хране људима, док се добри хране само животињама — и циљају Белу, коју породица Кален има заклео да штити.

Све је то у реду, али Хардвиков мучни правац је заморан, френетичан и прожет дезоријентисаним, црно-белим резовима који циљају на еротику са оценом ПГ и пропадају, као што све еротика са ПГ оценом неизбежно мора. Међутим, не можете сву кривицу свалити на њене ноге, јер студио није имао много поверења у пројекат, јер је цела ствар снимљена за 44 дана са буџетом од 37 милиона долара. Такође, барем изгледа да је много тога направљено од свеприсутних плавих нијанси филма, али оне свакако помажу да се дочара прохладни, облачан миље приче. Искрено, ако се ишта истиче као заиста страшно, то су напудрана лица Цулленових, макар само због чињенице да њихова кожа никада изгледа као кожа . То су цртани филмови, они који се задржавају на ивици без хумора. Заиста, најбоља сцена у филму долази када Бела стиже на вечеру са Каленовима, који чине све што је у њиховој моћи да приближе људску идеју о вечери. То је сноп сунчеве светлости у страшно опасном свету, који функционише бескрајно боље од бесконачних лудорија Беллиних преузбуљивих другова из средње школе (међу њима и младогАнна Кендрицк!) и Едвардове промене расположења за бичеве, чије је понашање око Беле фрустрирајуће недоследно.

Наравно, све у вези Едварда је фрустрирајуће, углавном збогРоберт Паттинсон'с хуфф-анд-пуфф перформанса. Никада нисам видео Сумрак у филмовима раније, нисам имао предрасуда о том типу, па сам, за разлику од многих мојих колега филмских снобова, спремно прихватио оно што многи сматрају појавом његовог преласка у индие драгу: Дејвида Кроненберга Цосмополис . Прошле године сам вриштао о Оскару! на његовом знојавом, трансцендентно узнемиреном наступу у Добро време. Али, богме, он јесте запањујуће лоше у Сумрак .Кристен Стевартје, такође, као и Бела, она је сва задахтана и перформативна чежња, али се за њене замке више од свега може окривити ужасно писање. Ја сам више тип патње у тишини је део дијалога који ниједан глумац не би могао да уради. Патинсон, међутим, пече и шишти и осећа емоције на начин који не показује толико недостатак талента колико осећај збуњености - Шта да урадити са овим срањем'https://fanfest.com/2017/07/02/17-reminders-that-no-one-hated-twlight-more-than-robert-pattinson/' rel='noopener'>реакције јавностифраншизи мање-више потврђују ту сумњу.

А онда постоји сцена. Знаш који. Едвард и Бела, који су кружили једно око другога изнова и изнова, коначно признају своју љубав једно другом у сивој шуми, Едвард спретно скаче између грана док јој, урнебесно, говори да је Белла његова лична марка хероина. Он додаје да је и најопаснији грабежљивац на свету, линија која постаје само смешнија када му сунце разбије лице у ЦГИ закрпу глупог, усковитланог сјаја.

Одрасла особа никада не би требало да прегледа овај филм, јер ниједна одрасла особа не би могла да гледа ту сцену и да се не смеје. У лошем писању, бизарној логици, а можда понајвише о великим, глупим емоцијама. Али размислите о томе: смејемо се томе јер ми препознати то. Ја бар знам. Као предтинејџери, нисмо ништа ако нисмо озбиљни у погледу својих осећања. Тек треба да будемо отупели, да будемо опрезни, да будемо ужаснути. Љубав није само стварна и могућа, већ мора бити артикулисана, мора бити извучена из ваших унутрашњих удубљења и бачена на предмет ваше наклоности. А фантазија је да ће се купати у томе, хипербола њихове сопствене декларације помрачује вашу. Гледање Сумрак, Био сам одушевљен како озбиљно све је ово било, како озбиљно сви укључени су узели оно што је очигледно ужасна, нездрава, осуђена на пропаст. А има ли ишта тинејџерскије од тога'https://www.refinery29.com/en-us/2018/11/216813/twilight-movies-teen-sexuality-desire-movie-anniversary-review' rel='noopener'>предивна Рафинерија29 комадна филм истиче, чинило се да је заиста иритирала (углавном беле, мушке) критичаре тог времена. Њихове критике не говоре подругљиво о бази обожаватеља тинејџерки која их је одржала у животу, што је бизарна реакција. Не кажем то на неки поптимистички начин, јер заиста мислим да овом филму не постоји ништа што би било вриједно одузети. Али заиста није било много тога да се узме од 1989 Чаробњак , још један филм који само дете може да воли (и, дечаче, да ли сам га волео). Мрзети нешто зато што говори деци, а не вама, значи да откривате сопствене несигурности: не схватате, дакле, не схватате их, дакле, стари сте. Али смо урадити схватите, једноставно се више не односимо на то. Свима би нам било боље да то препознамо.

Сумрак помогао је да се покрене пораст популарности ИА адаптација, и заиста не мислим да ће се изгубити у гомили толико нових наслова са жанровским шарама. Јер без обзира колико је лоше писање (и драги Бог да ли је то лоше), Мејерова књига, и даље Хардвиков филм, третира слепу, глупу, хормонски вођену идиотизам напаљених тинејџера са поштовањем које можда ниједна друга прича није успела. Вашем 13-годишњем себи би се допало. Знам да би моји.