Рецензија Фирестартера: Зац Ефрон глуми у римејку Стивена Кинга који се брзо распламсава

Модерно ажурирање је у биоскопима свуда и на Пеацоцк-у 13. маја.

Терен: Степхен Кингадаптације су деценијама биле сталница на великим и малим екранима, али је последњих година дошло до посебног пораста, након успеха блокбастера То . Стога је сасвим природно да се студији могу вратити и поново погледати неке од адаптација које нису биле посебно омиљене у своје време.

Фирестартер изгледа као добар кандидат, филмска верзија из 1984. је значајнија по својој еклектичној глумачкој екипи (укључујући Џорџа Ц. Скота, Луиз Флечер и младу Дру Беримор!) него по вијугавој причи (иако је она у великој мери верна догађајима из Кингове књиге) . Нови Фирестартер и даље прати Чарлија (Рајан Кира Армстронг), пирокинетичку ћерку два телепатска родитеља, која одлази у бекство са својим татом Ендијем (Зац Ефрон), коју прогоне мрачне владине снаге које желе да проучавају и контролишу њене моћи.

Али време није било благонаклоно према причи – не зато што је посебно застарела, већ зато што је урађена боље кроз низ мање хорор-центричних, али ипак интересантнијих медија, укључујући Фрозен анд тхе Икс мен филмовима.

Ми смо будућност, Чарли, а не они: Заиста, сада много тога Фирестартер нарација — посебно делови који се користе за ову танку 94-минутну аферу — игра се као било који број пет или десетоминутних Кс-Мен секвенци које се протежу на нарацију дужине: дечје моћи бесне, лице са моћима -одговори и обрачуни у анонимним тајним објектима. (Ви сте суперхерој из стварног живота, један лош момак покушава да каже Чарлију касно у игри.)

Овде постоји неки потенцијални сок: Чарли је растрган између потискивања својих моћи (у Елзином стилу) и учења да се њима рукује са разумном пажњом. Нажалост, она је оптерећена најусранијим професором Кс на свету у облику свог неефикасног оца. Ефрон може бити окретан комични извођач у правој улози, али у улози оца у стилу Патрика Вилсона, који петља око немогућих родитељских избора, он одбацује све резерве харизме и бива заклоњен крвавим сузама које су резултат претераног коришћења његовог ума- контролна овлашћења.

Можда Ефрон заправо није крив што изгледа да одговара општем тону прикривене туробности који је поставио режисер Кит Томас, чији филм заиста оживи тек када његов главни лик захвати пламеном све око себе. Хорор акција није посебно маштовита, али барем светли.

Фирестартер (универзални)

Твистед Фирестартер: Иако раније Фирестартер Имао је дечју звезду у облику Древ Барриморе, нова предност (изван краћег трајања) је Армстронг, чији је Чарли неколико година старији од Беримора, и стога му је дозвољено да свира неке ноте пре-адолесцентне свађе. У филму из 1984, Чарли је овде била дечја шифра, она обрађује опречне савете својих (неспособних) родитеља и бори се са чињеницом да је њена ватрена освета, па, прилично задовољавајућа.

Упркос повећаном осећају опасности, ниједна филмска адаптација заиста не проналази пут у Кингово мрачно срце, оба филма користе готово неподношљиво тужне породичне трагедије као храну за заплет без много емоционалне резонанције.

Горући бол кроз који морају да пролазе Чарли и њени родитељи сведен је на театар имитације Терминатора, са Чарлијем и Ендијем који избегавају владине сабласине и, што је још злокобније, слободног убицу Раинбирд (Мајкл Грејас, игра улогу домородаца необјашњиво додељену Џорџу Ц. Скот '84). С обзиром на то колико од Фирестартер је научно-фантастични хорор глупост, филм се осећа чудно експлоататорским и негује на праву породичну динамику.

Пресуда: Као и његов претходник Логиер, 2022 Фирестартер осећа се чудно без центра. Иако је у почетку структурисана као слика јурњаве породице у трчању, креће се у круг и нагло се завршава, са привидном намером да задржи део материјала који укључује Раинбирд за потенцијални наставак. Да ли је боље да франшиза Стивена Кинга прегори или нестане