Рецензија филма: Унфриендед: Дарк Веб Доказује да је Интернет свезнајући

Неодољиви замах Дарк Веба напредује на застрашујућем сазнању да вас искључивање неће спасити.

Следећа рецензија је првобитно објављена као део нашег извештавања оСКССВ филмски фестивал 2018.

Било је лако заколутати очима на премису Блумхоусеовог интернет хорора Унфриендед, трик који се одвијао у реалном времену у потпуности на екрану рачунара и пронашао апликације као што су Јутјуб, Фацебоок и Спотифај које играју интегралну улогу у поступку док се гомила миленијалаца који изгледају досадно брбљала на Скајпу. Али директорЛеван Габриадзеи сценаристаНелсон Греавесстворио нешто што није било само страшно, већ и паклено релевантно. Јавно срамотење и малтретирање путем интернета чинили су кичму наратива, док су тинејџери опседнути технологијом и њихова перипатетична навигација апликацијама одражавали модерну младост на начине који нису били снисходљиви. Овај приступ је такође усвојио Начо Вигалондо Отворите Виндовс и Закарија Донохуа Тхе Ден , али ни једно ни друго нису били у стању да одрже мотив на начин који је био органски, вероватно зато што су се превише удаљили од тинејџера који најбоље представљају ову културу. Унфриендед , иако ни на који начин није савршен филм (да ЦГИ, вооф ), осећао се заиста новим.

Без пријатеља: Дарк Веб (раније познат као Унфриендед 2: Ноћ игре , што је бољи наслов, искрено) је наставак Унфриендед само по имену и презентацији. Отварамо на екрану за пријаву, где тип по имену Матиас (Цолин Вооделл) изгледа да покушава да се пријави на рачунар који није његов. Док покреће Фацебоок, Скипе, Спотифи и друге апликације, Матиас наилази на податке за пријаву некога по имену Норах Ц. ИВ, брише их и додаје своје. одмах је погођен налетом порука од лепих жена. Међутим, међу њима се истиче неко ко захтева да зна ко користи рачунар. Иако пишу под другим именом, не треба дуго да се схвати да је ово Норах Ц. ИВ. Кроз све то, Матиас покушава да закрпи ствари путем видео ћаскања са својом отуђеном девојком, Амајом (Степхание Ногуерас).

(Интервју:Сајбер малтретирање и дигитални духови: ужас од Унфриендед )

Ствари постају чудније након што се Матиас пријави на скајп сесију са својим пријатељима — Британцем Дејмоном (Андрев Леес) теоретичар завере АЈ (Конор Дел Рио) пар Нори ( Изађи ‘сБетти Габриел) и Серена (Ребека Ритенхаус) и музичар Лекс (Савира Виндиани) — и на крају наиђе на кеш скривених фајлова, који се смењују између искрених снимака из домова људи и, језиво, шмркнутих филмова младих жена. Убрзо, банда се нађе у питању где је добио овај лаптоп, коме он заиста припада и којој подземној секти мрачног веба су управо разбеснели.

Дугогодишњи сценариста хорораСтепхен Сусцопреузима послове сценарија и режије Дарк Веб , а његова способност да уравнотежи нарацију и презентацију на начине који никада не постану дезоријентисани је запањујућа. За разлику од свог претходника, Дарк Веб бави се светским силама, а не натприродним, и, као такав, хорор поприма већу хитност што се добро слаже са Сусковим темпом без даха. Дарк Веб никад престаје да се креће, некада празан екран се полако претвара у бескрајни напад на прозоре за ћаскање, обавештења и апликације које одражавају ултра-модерни осећај да се давимо у 0с и 1с. Постоји неодољив замах Дарк Веб који напредује на застрашујућем сазнању да вас искључивање неће спасити искривљених, пикселизованих фигура које ускоро почињу да се појављују на веб камерама су симболи ужаса који се манифестују на вебу.

Вудел продаје спиралу свог лика у таму са апломбом, крвни судови у његовим очима као да су пуцали усред сцене, иако и он и његови онлајн пријатељи никада у потпуности не превазилазе своје стандардне архетипове. То није проблем са Дарк Веб , ипак. Као Вигалондо Отворите Виндовс , Сускоов филм је можда мало такође у страху од невидљиве интернетске завере, дајући им свезнање које постаје и фрустрирајуће и обесхрабрујуће како филм прелази у свој трећи чин. Више од свог претходника, Дарк Веб упушта се у мрачњаштво које пробија досадашњу затворену причу. Што је прича већа, више замаха губи Сусцова карактеристика се завршава дигиталним еквивалентом цвиљења.

Импресиван је, међутим, начин на који филм ради на инкорпорирању нових онлајн феномена, од биткоина до сваттинга. Потоњи део, посебно, одјекује као један од најнеповољнијих елемената филма, макар само зато што се чини тако депресивно могућим. Заиста, изненађујуће је колико је душа сламала Дарк Веб постаје након што нас намами са толико интригантних мистерија, али хеј. Ово је интернет о коме говоримо.