Рецензија филма: Тхе Едге оф Севентеен

Драма о одрастању која проналази промишљене, привлачне ликове унутар својих стандардних типова.

Након неког тренутка, практично сваки тинејџерски филм мора да одговори на исто питање: како пронаћи аутентичну драму и патос у периоду живота који карактерише општи недостатак проблема на макро нивоу'https://consequence.net/tag/hailee-steinfeld/' >Хаилее Стеинфелд ) баш у том тренутку у животу. Надин је врста саркастичног типа који има тенденцију да у први план ставља средњошколске комедије попут ових, али је такође јадна у више од свакодневних Дариа смисао. Након што је изгубила оца, њена породица је наставила свака на свој начин: њена мајка Мона (Кира Седгвицк) је вечити стрес који покушава да избалансира своје емоционалне потребе са самосталном бригом о двоје деце, њеног брата Даријана (Блаке Јеннер) покушава да живи живот нормалног, срећног, опште популарног и омиљеног тинејџера на Надинино ужаснутост, а Надин'https://consequence.net/tag/kelly-fremon-craig/' >Келли Фремон-ЦраигЊегов редитељски деби (и други дугометражни сценарио) мудро разуме да је Надин само до одређене тачке симпатична фигура. Прошла је кроз много тога, али њен бол има тенденцију да се манифестује у најбољем случају тврдоглавошћу, а после тога агресијом. Само свакодневно мучење кроз средњу школу у којој једва чека да побегне довољно јој смета, а то је пре живота заправо почиње да буде бачена у преокрет, када ухвати своју доживотну најбољу другарицу Кристу (Хејли Лу Ричардсон) у кревету са Даријаном. Сада, за Надин, њена мама је превише заузета да би приметила колико је дубоко повређена, њена најбоља другарица је изабрала страну непријатеља, а странка са највише разумевања у њеном животу је њен учитељ, господин Брунер (Вооди Харрелсон), који на Надинино немилосрдно самосажаљење одговара истом врстом сарказма који користи према свима осталима. Не може да га поднесе, али с времена на време затекне да руча у његовој учионици.

Мања тинејџерска драма би омогућила да та посебна врста огорченог огорчености диктира свој тон, али Фремон-Крејгов сценарио у целом делу пали на паметнијем, често промишљенијем нивоу. (Извршни продуцент филма је Џејмс Л. Брукс, који је направио каријеру на оваквим стварима.) Тхе Едге оф Севентеен апсолутно се бави типовима акција, типови овде су боље нацртани него што обично буду. Мона је одсутни родитељ, али је такође жена која се подједнако бори са тугом и са реалношћу да јој живот више не припада. Господин Брунер је мудар учитељ спреман да подели мудре савете, али он такође зна разлику између детета које је заиста на ивици и оног који мисли да јесте. Добро су нацртани, а уз то им помаже једна једноставна чињеница: ово је често веома смешан филм, на свој сув и освежавајуће начин без глупости. Највећи смех у филму увек је укорењен у карактеру, и то је бољи филм за то.

Та дубина се протеже до главне изведбе филма, његовог другог аса у рупи. Мада Тхе Едге оф Севентеен бацајући се у велики број наративних праваца, Стајнфелд ствара ону врсту сигурне присутности која држи многе различите, понекад вијугаве нити у филму. Надин је духовита, и љута, и одана, и зла, и незрела, и у искреном болу испод свега тога, а глумица је у стању да пронађе те белешке чак и у неким мањим тренуцима филма, било да она води тешки разговор са Ервин (Хаиден Сзето), привлачна и јасно заинтересована другарица из разреда, или покушава да скупи живце да заведе своју нејасну симпатију у локалном Петсмарт-у. Чини се да Надин ретко верује да је тражена у било којој просторији у којој се налази, а Стајнфелд сматра да су мање ноте нарцизма и рањивости тако уобичајене код те одређене врсте тинејџера. То је рањив, магнетски заокрет, који држи филм занимљивим без обзира на то колико понекад постаје незграпан.

И апсолутно јесте. Мач са две оштрице у случају оваквог филма је то што његов торнадо свакодневне драме може одражавати Надинин свеукупни поглед на свет, али такође чини тонски насумичан филм. Фремон-Крејгов сценарио је препун замишљених, ефектних једноструких текстова, али они могу учинити само толико да покрију структуру која доноси значајан број прича и често их испушта на незадовољавајући начин. Надинина веза са Ервином ствара неке од слађих, реалистичнијих тренутака у филму, али нестаје на дуге стазе. Седгвицк се добро сналази у томе да Мони донесе неки осећај унутрашњег живота, којој је скоро пало да извуче своју скоро одраслу ћерку из аута да би је одвела у школу, али изгледа да и она бледи и поново се појављује без много увода . Многим радњама филма се приступа на овај начин, при чему велики део материјала између почетног сукоба и емоционалне исплате нестаје у борби.

Ипак Тхе Едге оф Севентеен има више него довољно искрености да надокнади своје структурне недостатке. То је тинејџерски филм са неуобичајено искреним слухом за интеракције, било да се ради о посрнутом ритму Надин и Едвиновог првог састанка, брзо ескалирајућој напетости везаном за касни филм који је кренуо наопако, или Надин и Кристиним евентуалним аргументима, од којих се последње односи на отровна места на којима се дешавају многе свађе између блиских пријатеља. Надин није савршена, а понекад чак није ни таква. Али Тхе Едге оф Севентеен има перспективу, испод хумора, да схвати да чак и људи са манама и заједљивим људима заслужују да пронађу мир. И да, бити тинејџер ретко је најтеже што ће живот добити за већину људи, али ево филма који разуме како у међувремену може бити прилично срање.