Рецензија филма: Слободна држава Џонса

Превише позната прича о грађанском рату са чудним тоновима и фокусом на погрешним местима.

У овом тренутку, амерички грађански рат је миниран за скоро сваки биоскопски угао. Од Прохујало са вихором до Линколн, филмски језик започете битке између Уније и Конфедерације одавно је успостављен и, искрено, учињен до смрти. Ова врста филмског наслеђа јестеГари Росс' Мелодрама о грађанском рату Слободна држава Џонс без услуга – у препознавању различитих типова филмова о грађанском рату који су постојали, Слободна држава Џонс покушава да буде сви они у једном или другом тренутку. Из тог разлога, и многих других, пада на лице.

Причање истините приче о Њутну Најту (глуми гаМаттхев МцЦонаугхеи), Слободна држава Џонс прати јужњачког фармера док напушта војску Конфедерације 1863. како би подигао сопствене герилске снаге да одбрани округ Џонс, Мисисипи и суседна места од похлепних снага Конфедерације које узимају њихову храну и залихе да подрже ратне напоре. Успут се заљубљује у бившу робињу по имену Рејчел (Гугу Мбатха-Рав) и покушава да успостави заједницу мешовитих раса у Џонсу, упркос дубоким расним поделама на обе стране и без подршке Уније.

За Россову заслугу, први чин филма садржи неке од најгрубљих, најмучнијих биоскопских приказа старих војних борби виђених у дуго времена. Уводни кадрови филма су језиви, док војници Конфедерације безумно марширају преко тела својих сународника, а Рос се не плаши да се задржава на слици, рецимо, човекове главе потпуно имплодиране топовском куглом. Нажалост, осим неколико сликарских снимака овде или тамо, визуелни прикази филма се појављују у рангу са ХБО минисеријом, боксујући размеру филма у оквир од 16:9 због чега се грађански рат чини неприкладно малим.

Променљиво расположење од Џонсов приказ рата је симптом већих проблема у тону и темпу филма. Навикли смо да велики ратни епови трају преко два сата, правећи Јонес осећате се као филм који продужава своје време трајања да би добио ону врсту размере коју дуго трајање инхерентно подразумева. Пратећи Најтове подвиге током три године, сценаристи Рос, Џон Килик и Скот Стубер несрећно се баве подзаплетом из ере Џима Кроуа о Њутну и Рејчелином потомку Дејвису Најту, којима се суди за мешање. Циљ је да се Книгхтова храброст и акције повежу са наслеђем расног напретка, али цела ствар делује страно јер минутне сцене прекидају акцију без разлога. Кадрови налик документарцу и експозицијски текст воде нас кроз сваки одељак Книгхтовог наратива, држећи публику за руке мало превише да бисмо се осећали органски.

Поред покушаја да будем велики, важан филм, Јонес такође треба да буде потврда Меконахијеве важности после Оскара као драмског глумца, а он игра солидну, али незаборавну главну улогу. Његов Витез постаје жртва наратива о белим спаситељима које смо видели превише пута у филмовима. У сваком случају, он је савршен муж, отац, пријатељ, заштитник и вођа, филм је некако успео да у целини Грађанског рата и реконструкције направи све о Њутну Најту и његовим врлинским делима. И тешко је занемарити забрињавајуће модерне импликације Њутове примене Н-речи, која је добронамерна као показивање солидарности, али делује као покровитељска и сувише поједностављена, ако не и потпуно глуха.

Слободна држава Џонс је чудан филм који ће бити објављен на лето. Има претензије на значај за сезону Оскара који не зарађује, али такође нема бомбастичност историјског ратног епа као што је Спашавање војника Риана . У покушају да будем мајстор за све занате, Јонес постаје мајстор ничим, лоше имитирајући партитуре епских ратних филмова и драма о грађанском рату које су настале пре њега. Имитација се своди управо на резултат, који у једном тренутку подиже знакове Убиство Џесија Џејмса од стране кукавице Роберта Форда да му дају историјску тежину коју толико жели . Тако убрзо 12 година ропства, и долази одмах за петама Нејта Паркера Рођење нације, слободна држава Џонс једноставно се осећа неприкладно и превише неелегантно за рад.