Рецензија филма: Рогуе Оне: А Стар Варс Стори

Отрежњујућа медитација Гарета Едвардса о рату није без сопствених ометања.

Побуне се граде на нади.

Барем је тако Касијан Андор (диего моон) каже Јин Ерсо (Фелицити Јонес) рано у Рогуе Оне: Прича о Ратовима звезда . Њих двоје се сукобљавају око својих животних дешавања: он је верни обавештајни официр Побуњеничке алијансе, док је она отуђена ћерка типа који је дизајнирао Звезду смрти. Наравно, овај последњи атрибут Ерсо није приуштио себи много постојања, барем не са луксузом политичких мишљења, али она почиње да се појављује. У ствари, сви почињу да долазеГарет Едвардсмеђугалактичка ратна драма.

Немој да погрешиш, Рогуе Оне није ваш просек Ратови звезда авантура, и то је нека поента. Дизнијев први антологијски филм — који је, у овом случају, мање-више паметан начин да се игнорише ознака прекуел-а — покушава да буде дрзак, оштар поглед на њихову блокбастер галаксију из далека, далеко. Постоје улози. Постоје последице. Постоји смрт. За разлику од прошлогодишњег ударца Сила се буди , ово је мрачна и отрежњујућа медитација о колатералној штети и жртвама које се дешавају ван екрана док смо заузети навијањем за Џедаје и смејемо им се као гомила лоптица.

(Рангирање:Сваки филм и ТВ емисија из Ратова звезда од најгорег до најбољег)

Едвардс ипак има склоност ка овим стварима. Његово поновно покретање из 2014 Годзила напредовао са свим врстама ратом разорених покоља, и упркосизвештаји о дугим поновним снимањима која укључују Тонија Гилројапрошлог лета, Едвардсова издајничка магија је остала нетакнута. Његова пажња на домет када је у питању битка је најјача страна Рогуе Оне . Начин на који грациозно прелази од смеле борбе прса у прса и до неба за велике ваздушне битке је као да гледа бољу верзију прошлогодишњег Баттлефронт . Завршни чин на тропској планети Сцариф је вредан цене самог уласка.

Наравно, мрак може ићи само тако далеко када је у питању Ратови звезда , и док је ово можда најнеумољивије поглавље у франшизи, још увек је прожето лакшим кокицама које ствари одржавају мехурастим и пријатељским:Алан Тудикиспоручује неке глупости изговарајући дрско царски, који је постао побуњенички дроид К-2СОДонние Иеншармира својим речима мудрости док слепи, силом опседнути ратник Цхиррут Имве и одметничка галерија познатих лица искачу на свим правим и погрешним местима — од великих зликоваца као што су Дартх Вадер и Гранд Мофф Таркин до херојских вођа као што су Мон Мотхма и Кауција Органа.

Тај последњи део постаје прилично ометајући и завршава се ломљењем већег дела Рогуе Оне . Разлог је у томе што основна прича — хм, побуњенички шпијуни који краду тајне планове за Цареву несвету Звезду смрти — мора да настави да прихвата ове насумичне камеје и ускршња јаја, до те мере да им заправо одузимају неколико минута од кориснијих области као што су, знате, развој личности. Као такво, није изненађујуће што целом Рогуе Оне тиму недостаје нешто преко потребне хемије или заштоБен Менделсон'с Орсон Креник се мање осећа као негативац, а више као средство за принудну заплет.

Неке од ових неслагања могу бити последица ових горе наведених поновних снимања. Када су их први пут признали од Тхе Холливоод Репортер , причало се да је циљ био да се разведри расположење, унесе мало лакоће у причу и врати осећај забаве у авантуру, што је студио (очигледно) демантовао. Сада, након гледања филма, то је јасно нешто догодило током лета. Не само да га муче очигледни тонални проблеми, већ постоји и низ не тако суптилних празнина у причи које вриште о недостајућим кључним сценама. Понекад се чини да акција иде од тачке А до тачке Д.

(Читати:Кратка историја играња Ратова звезда)

Без обзира, Рогуе Оне још увек пати од страшног случаја прекуелитиса. На крају крајева, знамо камо ова прича води: млада Кери Фишер шаље два дроида да се пакују, а Џејмс Ерл Џонс ју је киднаповао, само да би је спасило неколико људи (и вуки) који су разнеликомад хардвера вредан више хиљада доларау комадиће. Има фанфара, још наставака, исперите и поновите. Дакле, која је поента овога'https://consequence.net/tag/peter-cushing' rel='noopener'>Петер Цусхингкао Таркин, и тешко да је то само брза камеја. Не, ово је улога у шетњи и разговору која вас изнова и изнова подсећа на друге филмове. То је заиста ограничавајуће.

А та ограничења делују у директној супротности са стварном причом, а да не помињемо њену веома еклектичну А-листу глумачке екипе Џонса, Луне, Менделсона, Тјудика, Јена,Јианг Вен,Форест Вхитакер,Мадс Миккелсен, иРиз Ахмед. Никада ова франшиза није имала тако разноврстан ансамбл, и иако су сваки од њих довољно кул да гарантују појединачне акционе фигуре, често су оптерећени експозицијским дијалогом директно из Вукипедије. Опет, то је зато што овај филм мора да ради ка специфичној циљној линији са специфичним очекивањима и специфичним захтевима, а то захтева специфично приповедање.

Знаш како то звучи'https://consequence.net/2016/12/a-padawans-guide-to-star-wars-porn-adaptations/' rel='noopener'>Падаван'с Порн Гуиде то Стар Варс)

За част, Рогуе Оне ради одличан посао у испробавању нових ствари, барем визуелно. Обожаваоци који су се жалили да виде исту врсту планета Сила се буди требало би да нађе утеху у богатом пејзажу ове приче, било да се ради о прљавштини у стилу Бломкампа на Џединим градским улицама или о блаженству Беацх Боис-а на сунчаним границама Сцарифа. По први пут после дуго времена, заправо сте пребачени у светове који се не осећају баш толико познатим - јер будимо искрени, Јакку је у основи био Татуин са више старог метала - и постоји нешто прилично магично у вези са тим појмом. То је оно што сваки Ратови звезда филм треба да уради.

Шта је на крају фрустрирајуће о Рогуе Оне тако јасно долази из два ума. Ту су Едвардсови импресионистички погледи на рат, које је кинематограф приказао меланхоличном небуГреиг Фрасер, са широким упадљивим снимцима који заслепљују својим болно бруталним натурализмом. А поред свега тога, ту је и више стандарда Ратови звезда пух, одМицхаел Гиаццхино 'набријани процват Џона Вилијамса (није баш велики одмак Александра Десплаа који би могао бити) до сувишног хумора дроида који укључује математичке шансе (најмање шест референци на ту шалу). За филм који је све о нади и побуни, помало је иронично како је сам по себи такав конфликтни неред.

С овим је Сила требала бити јача.