Рецензија филма: Лав

Ова светска истинита прича је усидрена њеним сигурним водећим преокретима, младим и старим.

У 2016. години дошло је до реконструкције биографског филма као жанра – звезда Џефа Николса Ловинг проналази једноставне истине у свакодневним тренуцима својих субјеката, док Јацкие нуди несентиментални бљесак најважнијих дана живота свог протагонисте. С обзиром на ове револуционарне, нове приступе, понекад је тешко за конвенционалнији филм попут Лав да добије место за столом. Срећом, због своје релативно формуалне приче о аутсајдеру који тријумфује против невероватних шанси, Лав свира своје ноте са изненађујућим ефектом.

Засновано на аутобиографији индијско-аустралијског Сару Бриерлеиа, Лав прати Саруа од детињства до одраслог доба – са пет година (коју радознало глуми симпатична Сани Павар), случајно бива одвојен од своје породице у удаљеном селу у Индији. Изгубљен, он лута улицама и на крају проналази склониште у сиротишту, које му брзо проналази дом за усвајање са добронамерним аустралијским паром средње класе. Двадесет година касније, одрасли Сароо (Дев Пател), сада у пословној школи, почиње да се пита о породици и прошлости на које је одавно заборавио.

На први поглед, тешко је кривити себе што се осећате као да се понавља милионер са улице . Дев Пател у вођству'https://consequence.net/tag/garth-davis/' rel='noopener'>Гартх Давис ( Врх језера ) држи ове тренутке утемељене у сној субјективности сећања.

Филм се природно дели на две дискретне половине, пратећи опасну, усамљену ситуацију младог Саруа пре него што се пребаци на Пателов слојевити приказ сукобљеног, одраслог Саруа у центру натпросечне међународне породичне драме. Обе верзије Саруа дивно усмеравају своја дела – Павар са немилосрдном одлучношћу и натприродном одлучношћу, Пател са дубоким, слојевитим извором кривице док је растрган између своје осиромашене прошлости и привилеговане западне будућности. То што Дејвис успева да уклопи тако различите глуме у потпуно исти филм је урођено за дивљење.

Паварова прва половина је интригантно нечујно путовање, јер га већи део троши сам, а Дејвис ризично ставља тежину овог филма на плећа младог придошлице. За његову заслугу, Павар је фантастично физички глумац, који проналази мале тренутке лепоте у свему, од свог брата дуж железничке пруге до опонашања човека који једе супу кроз прозор ресторана преко пута. Његова посебна врста аутентичности подсећа на неустрашиви деби Кувенжане Волис у Звери Јужне дивљине .

Глумачка екипа је више од игре за ненаметнуту мелодраму која заузима Лав , посебно у говорнијој другој половини филма. Пателова борба одраслих лако је могла да буде ископана за љутњу средње класе, али Дејвис и његова екипа успевају да учине да се осећа тренутно и стварно. Најинтригантније је његово новооткривено интересовање за своју биолошку породицу и како га подсећају на погодности које ужива у Аустралији. Ми смо лабудови у нашим привилегованим животима, жалосно каже Луси (Руни Мара). Чини ме болесним. Лепо је видети да је Пател добио тако меснату главну улогу, и то је подсетник какву снагу може да донесе на екран.

Његова динамика са његовом усвојитељском породицом је такође упечатљива, укључујући његову светињу мајку Суе (динамично негламурознаницоле Кидман, украшен црвеном пермом праве фигуре) и отац Јован (Давид Венхам). Саруови усвојитељи су изузетни по својој скромној доброти, чак и када им то изазива емоционалну тугу. Ово често има облик њиховог другог усвојеног индијског детета, Мантоша (Дивиан Ладва), фрустрираног младића који се бори са аутистичним нападима и зависношћу од дрога. Саруова огорченост према Мантошу додатно изврће нож – мрзим оно што ти је урадио, каже он слабашној Сју након једног од Мантошових напетијих испада.

Када филм крене на посао и прикаже главни трик око Сароове приче из стварног живота (користећи Гоогле Еартх да пронађе село у којем је одрастао, јер не може да се сети тачног имена), Лав додуше губи мало на свом замаху. Упркос томе, Дејвис уноси у радњу фасцинантну серију пресека између зрнастих Гугл мапа из 2010. године и Саруових брзо бистрих сећања на сеоске улице прекривене прашином, порушене куће и усковитлане планинске ланце. То је занимљив начин да се прикаже пресек сећања и географије, и начини на које мале знаменитости и тренуци могу да изазову живописна сећања из прошлости.

Да будемо јасни, нема изненађења Лав Конвенционална, често формулисана прича. На крају крајева, да поново није пронашао своју породицу, не бисмо уопште чули за Саруову причу, зар не? Чак и знајући то унапред, стварни тренутак када Сару поново проналази своје село – Пател радознало шета истим улицама кроз које смо видели Павара како се провлачи само деведесет минута раније – прогони је и више него мало катарзичан.

Ако тражите реинвенцију биографске формуле, ове сезоне има много филмова који ће вам помоћи. Ако мислите да још увек има места за традиционалну драму „истините приче“, Лав доказује да ове приче још увек имају мало живота у себи.