Рецензија филма: Књига о џунгли

Јон Фавреау поново замишља Дизнијев класик као свет визуелног сјаја.

Прва слика на Књига о џунгли види традиционални Дизнијев замак на отварању филма како се брзо повлачи у даљину, док снимак нестаје све дубље и дубље у џунглу и дрвеће га заклања од погледа. Чак и ако је то само упадљив начин да се представи лого студија, он поставља тон од првих неколико тренутака, један који сугерише да ова Дизнијева верзија животињског царства постоји у истом свету магије као и свака прича о судару краљевства и зла. И с обзиром на величанственост даЈон Фавреаууправља у Књига о џунгли , то је савршен увод у живописан свет.

Књига о џунгли је поновно замишљање Дизнијевог филма из 1967. године, а не приче о Радјарду Киплингу из које је произашло толико других адаптација. Централна прича је иста, али за још неупућене: Мовгли (придошлицаНеел Сетхи) је у младости опоравила Багхеера (Бен Кингслеи, у целом филму као наратор), пантер који је испоручио малог Мовглија чопору вукова које је предводио Акела (Гианцарло Еспосито). Акелин партнер Ракша (Лупита Нионг'о) одгајала је Мовглија као једног од својих, али како дечак почиње да расте, шири се страх да ће мушко младунче неизбежно прерасти други део тог описа, и постати човек. И човек убија животиње. Шер Кан вреба у најмрачнијим угловима њиховог углавном мирног света (Идрис Елба, савршено), бенгалски тигар који постоји као најгори страх сваке животиње.

(Читати:Зашто ће Дизни увек бити краљ књиге о џунгли)

Када је општи мир у џунгли нарушен чином насиља од стране Шер Кана (сцена која је изведена снажно, ниоткуда), Мовгли је протеран из једине породице коју је икада познавао, док га Багира прати назад у земљу људи са Шер-каном у близини. Наравно, ништа не иде по плану, а Мовгли упознаје реалност џунгле и ширег света кроз параду занимљивих, често подлих створења. Фавреау, радећи по уском сценаријуЈустин Маркс, мудро троши мало времена на преамбулу или алузивну референцу јер редитељ може да зависи од општег разумевања класичне приче која се често прича, он је слободан да се фокусира на већа задовољства филма, како визуелна тако и тематска.

До те прве тачке: Књига о џунгли садржи неке од запањујућих визуелних приказа у новијим филмовима. За филм који је у великој мери дигиталан, постоји изузетан тактилни квалитет за многе сцене филма. Манифестује се на мале и велике начине, маглом која виси над густишом дрвећа у којој Мовгли проналази огромну, одбојну змијску кожу, или оронуло раскош замка мајмуна на врху планине, или тамне силуете људи на сопственој територији оцртане сјајном, огромном ватром. То је чудо филмског стваралаштва створеног ни из чега (и једна од значајнијих употреба 3Д-а у новијој сећању), а Фавро поставља један сценски призор за следећим са необичном вештином. Да не говоримо о разним животињама, тако добро анимираним да је урођени апсурд реалистичних антропоморфних животиња сведени на минимум. Од крзна до покрета, филм игра око несвакидашњег, не ометајући га, а реализам његовог екосистема само доприноси укупној физичкости на екрану.

Ако Књига о џунгли филм који је веома у складу са тренутном тенденцијом да се што више акционих секвенци убаци у поступак како би се показала та дигитална достигнућа, Фавреау проналази низ све паметнијих начина да одговори на позив. Једна од примарних предности дигиталног приступа је могућност постављања камере на места на која иначе никада не би могла да оде. У почетној секвенци филма која изазива вртоглавицу, Мовгли скаче и љуља се с једне гране на другу и све време га интимно прате. Када је Мовгли стављен под чаролију великог преваранта Каа (Сцарлетт Јоханссон), Фавро га прати до својеврсне спирале дрвећа, око које се змија све време непрестано мота. Рани напад Шер Кана окружује Мовглија са свих страна високим травама саване, а ниско кадрирање поставља посматрача као плен. Са Мовглијем као централним фокусом, Фавреау замишља овај свет као један са дечје тачке гледишта, један далеко изван његове дубине.

(Читати:Рангирање сваке Дизнијеве песме од најгоре до најбоље)

Прича толико фокусирана на то дете не функционише ако дете не ради. Срећом, Сети је прави Мовгли, подједнако пун чуђења, ужаса и оне врсте наивне, насилне храбрости која свако дете доводи у разне невоље. То је сигуран, пркосан наступ, коме задивљујуће недостаје она врста презрености која има тенденцију да карактерише толики број преокрета деце и звезда. Као физичка душа непостојећег света, Сети усидри чак и најнеобичније секвенце у првобитном страху од осећаја усамљености и збуњености у свету, док они у близини желе да искористе ту невиност. Никада није био даље од куће, а Сети вешто схвата колико то може бити застрашујуће.

И Књига о џунгли даје Мовглија прилично страха. Чак и по Дизнијевим стандардима, ово је мрачна ствар са опипљивошћу света долази са правим осећајем опасности који су филмови усмерени директно на децу тако често избегавали у последње време. Мовгли губи људе, умало не умире неколико пута, а на тежи начин сазнаје да на свету постоји добро, али постоји и апсолутно зло. (Шер Кан је, посебно, ужас са ожиљцима, бас у Елбином гласу одише чистом претњом.) Са много већим буџетом долази и већи осећај опасности, од врхунског обрачуна у шуми коју је захватио људски црвени цвет до опсаде на имању краља Луија, који Фавро замишља као сличан неким од хаотичнијих тренутака Питера Џексона Кинг Конг . (То је једини пут када филм заиста упадне у већу и гласнију и деструктивнију замку тренутног мејнстрима, али је довољно ефикасан.) Као и неки од најбољих Дизнијевих филмова, ово је свет који може и који ће убити Мовглија ако је то случај. он се не мудрује, и као они, филм је бољи и поштенији за њега.

Па ипак, што је најважније, тренуци лакоће у филму делују као добродошао контрапункт величанствености са којом се велики део филма носи. Књига о џунгли је парабола о зрелости и о проналажењу добра у свету, и налази бескрајни извор тога уБилл Мурраије Балоо. С обзиром на то да поп иконографија која окружује Мареја има тенденцију да га замишља као Балуа из стварног живота (ако је пијаног), то је савршен део гласања, при чему Мареј позајмљује љубазном лењивцу свој потпис „виђено све“. То је топлији и мање сардоничан заокрет него већи део Марејовог недавног рада, а један од истакнутих тренутака у филму репризује Тхе Баре Нецесситиес са Мовглијем који плута низ реку на Балуовом стомаку. Чудесно је спокојан, тренутак у којем нема где бити и нема шта да се ради, а филм дозвољава да то буде сасвим у реду.

Већина музике је нестала из ове итерације приче, али тај класик има свој тренутак, као и И Ванна Бе Лике Иоу касније, коју је испоручиоЦхристопхер Валкен'с Кинг Лоуие, који се укратко појављује као велики монолит да говори баш као Кристофер Вокен. Неки ће ово сматрати ометајућим, другима одушевљавајући. Ова рецензија спада у другу категорију. Музички процват помаже да се позиционира Књига о џунгли у необичном простору, једном необично реалистичном, а ипак знатно надреално. На овај начин то је чисти Дизни, истовремено лет маште и применљив на борбе свакодневног постојања. Иако се филм на крају налази негде веома различито од свог најнепосреднијег претходника, он се налази на поштенијем, релевантнијем месту, изводећи аргумент да је породица релативна и дефинисана у потпуности по томе где припадате. На крају крајева, припадност је једна од најосновнијих животних потреба.