Рецензија филма: Јацк Реацхер: Невер Го Бацк

Том Круз даје све од себе да оживи разочарање акционог наставка.

2012 Јацк Реацхер био је један од јачих, чуднијих акционих филмова те године: адаптиран из серије аеродромских лонаца Ли Чајлда, писац/редитељ Кристофер МекКвери је изабрао да баци петарду 5’7Том Цруисеу улози 6'4 бившег војног гузичара Џека Ричера (већ, добро, домет), појачао је чудност тако што је поставио Вернера Херцога за зликовца и трансформисао Ричера у правог бога преваранта који се појављује на самом помињу његово име. Нажалост, наставак, Џек Ричер: Никад се не враћај назад , добија свој надимак. Можда је најбоље оставити Јацка Реацхера на миру.

Уз узде предате наЕдвард Звик(који је режирао Цруисеа у Последњи самурај ), Никад се не враћај види бившег мајора Ричера како аутостопом путује до Вашингтона да би се повезао са љубавним интересовањем на даљину мајор Сузан Тарнер (Цобие Смулдерс), само да би открио да је лажно ухапшена због шпијунаже. Ричер одлучује да је ухапси и реши мистерију, ајда ајда јада, детаљи нису баш важни. Све што треба да знате је да Том Круз може да трчкара унаоколо разбијајући мудре главе, што је, додуше, још увек радо гледати, иако се ниједна од поставки не приближава ниједној од јурњава и глупости које смо видели у претходни филм.

Једно од највећих потреса у Никад се не враћај је да Круз овог пута има помоћника у Смулдерсовом мајору Тарнеру. Јасно је да Смулдерс ужива у прилици да већ једном добро искористи сву ту обуку Марвеловог акционог филма и даје све од себе да се супротстави Ричеровом шовинизму самотњака колико јој сценарио дозвољава. Она чак добија неколико занимљивих истраживања о двоструким стандардима који се примењују на жене у војсци, али ти делови на крају никуда не воде. Тарнер се само понаша као друга гусла Ричеру у свим заокретима, чак и у ономе што би требало да буде тренутак искупљења њеног лика. Чини се да филм не може да одлучи да ли ће Ричеру дати равноправан ударац у дупе или мало кориснији љубавни интерес.

(Читати:10 најбољих представа Тома Круза)

Никад се не враћај делује као касни улазак у Ричерову серију, као да смо прескочили четири или пет филмова да бисмо дошли до ове тачке. На пример, Ричер добија подзаплет о младој девојци (Даника Јарош, одважна и неподношљива у једнакој мери) која може, али не мора бити његова ћерка, која онда мора да бежи са Ричером и Тарнером када је и њен живот угрожен. Изненада, мудри усамљеник Ричер се нађе у центру сурогат породице сличних сналажљивих зликоваца, и бори се да пронађе своју улогу у њој. Извођење Рицхера из његове кормиларнице усамљеног вука био би занимљив ризик да серија изгуби своју снагу, али је уместо тога чудан скок за други филм у историји, и то баш и не функционише.

Проблем је, за разлику од недавних враћања акција као Јохн Вицк и први Џек Ричер, Никад се не враћај задовољан је да чврсто остане у својој траци и да не постане чудан с тим. Радња бледи у поређењу са мистериозно-снајперским случајем из прве Реацхер : колико пута је „похлепни војни извођач који краде оружје/дрогу са Блиског истока“ био тачка заплета у овој врсти филма'https://consequence.net/tag/robert-knepper/' rel='noopener'>Роберт Кнепер (који игра највећег мозга) могао би да каже највише пет стихова са својим Фогхорн Легхорн акцентом пре него што се филм заврши.

Упркос обећањима свог претходника, Џек Ричер: Никад се не враћај назад не може сасвим да прикупи врсту ентузијазма који је потребан да би продао очигледно смешан лик као што је Ричер. Наравно, постоје кратки тренуци дивног кампа, као када Ричер и Смулдерс морају да избегну пуцњаву на паркингу док покушавају да открију за који црни седан су украли кључеве, или када Ричер обећава да ће сломити удове противника у одређени ред, а затим ради управо то . Али ван тих тренутака, то су два солидна сата снимања акционих трилера за једнократну употребу, са компетентним Цруисе перформансом у средини. Ако мене питате, требало је само да се приклоне шали и да је позову Џек Ричер: 2. коло .