Рецензија филма: Финдинг Дори

Пикар прави наставак вољеног филма који задржава своју оригиналну магију и проналази нове награде.

Овог лета на благајнама је било много пропасти. Али у реду је, момци. Ево Дори.

Да, Проналажење дори је наставак. То је наставак филма који је изашао пре 13 година . И да, нема ничег новог под сунцем. Али то заправо није важно Проналажење дори , који тако спретно скаче назад у воде првог филма да помало личи на путовање кроз време. Није носталгично. Уместо тога, то је као да се сретнеш са старим пријатељем и схватиш да некако, упркос свим годинама и удаљености, није прошло време.

То није шала о краткотрајном губитку памћења, иако тога нема мањка. Пикар-ова најновија има сав слатки хумор оригинала који се брзо одбија, исту бриљантну анимацију и богату боју, исте победничке перформансе (заједно са неколико нових крадљиваца сцене) и исту једноставну, запањујућу емоционалну интелигенцију свог претходника. Ипак, оно што највише утиче Дори је оно што га чини другачијим. И даље ће одушевити децу и расплакати одрасле, али сада постоји врло специфична подскупина популације која ће вероватно наћи одјек. Ово је филм за све, а посебно за родитеље деце са посебним потребама.

Проналажење дори почиње освртом на Дорино детињство, територију на коју се враћамо, као и наша јунакиња, кроз филм. Али флешбекове на страну, почињемо тек годину дана касније Немо , са Дори (још увек сјајнимЕллен ДеГенерес) настанивши се поред Марлина (Алберт Брукс) и Немо (Хаиден Роленце), означавајући се на излетима и генерално одушевљавајући (а понекад и досадне) своје пријатеље и комшије. Али када миграција ража (прелепа анимација) изазове давно изгубљено сећање, Дори се сећа да има породицу и креће да је пронађе – не саму, наравно.

(Рангирање:Сваки Пикар филм од најгорег до најбољег)

Једно брзо путовање преко океана (вероватно можете да погодите начин превоза) касније и они су у водама Калифорније, чекајући да још једно Доријево сломљено, полузаборављено сећање исплива на површину и гурне их у правом смеру. Ствари, наравно, крену наопако, али Дори у трену склапа пријатеље, посебно Хенка (Ед О’Нил, у главној улози филма), циљно оријентисана (и седмоножна) хоботница, и Судбина и Бејли (Каитлин ОлсониТи Буррелл, оба одлична), два кита са неким сопственим борбама. Да уђемо у детаље о томе где завршавају и шта пође по злу, значи да покваримо део забаве, али будите сигурни да иако је пређена раздаљина можда много мања, путовање је епско.

То није једина ствар у филму која би се могла описати као епска. Поред тога што је уопште диван комад анимације - није изненађење, долази из Пикар-а - Проналажење дори је такође редак филм објављен у 3Д-у који заиста треба гледати на тај начин. Не постоји ниједан случај да нешто непотребно искочи са екрана. Уместо тога, током већег дела филма, лако је заборавити да гледате нешто у 3Д, јер то првенствено додаје дубину већ огромним подешавањима. То је промена која се заснива на огромном успеху који је Пикар имао Немо , доносећи све од плитких базена до фуриозно брзих вртлога до фотореалистичног живота. Када се 3Д користи у типичнијем смислу, користи се тако бриљантно и инвентивно да чини већ урнебесни (и дирљиви) врхунац много упечатљивијим.

Ипак, филм може имати сву техничку магију на свету и не додати много. Оно што чини Дори посебна је прича — коју је, као и њену претходницу, написао ко-редитељ Ендрју Стентон — и гласови (и аниматори ликова) који ту причу оживљавају. Дорино путовање је и компликовано и омогућено њеним губитком памћења, што је често извор фрустрације за њу (и друге), и болно, извор огромног срама. Тешко је замислити да је било шта на филму 2016. тако поразно као Дорино поновљено извињење што је то што јесте - пријатељима, странцима, онима које воли. Не буди таква Дори, Дори, каже она у једном тренутку, коју је ДеЏенерес изнео с таквом лакомисленошћу да би ти то срце могло преполовити. Ово није нова мисао. Она то мисли стално.

(Списак особља:10 најбољих филмова у 2016. (до сада))

Али Стентон, ко-директор Ангус МацЛане и ДеГенерес изводе још хладнији трик: они чине Дорину болест снагом. Повезујући њене честе пропусте са њеном способношћу да решава проблеме, филмски ствараоци приказују Дорине дарове у новом светлу - не тамо, упркос ономе што је чини другачијом, али тамо јер од тога. Свака невероватна победа долази када лик делује на инстинкту, видећи врата испред себе и заузевши та врата, колико год то чудно изгледало. Дори је посебна, каже нам филм, јер њен ум не дозвољава превише размишљања. Њен једини избор је да глуми, и тако увек ради.

Ово се одјекује у скоро сваком главном лику и обрађује се са таквом грациозношћу, суптилношћу и нежношћу да би лако могло да прође неупадљиво. Али сваки пут када лик помисли да не могу, постоји нешто - или неко - да докаже да може. не умем да пливам. не могу да видим. Не могу да идем у океан. Не могу поново да те изгубим. не могу да се бринем о теби. Не могу себи да опростим. Не могу да верујем овој птици лудог изгледа. Али они моћи , и у томе лежи велики тријумф филма.

Можда неће упаковати изненађења свог претходника. Нема иновације Наопачке или патос од Горе или ВАЛЛ-Е . Али Дори одушевљава и инспирише, све до једног једноставног, запањујућег визуелног елемента који је толико упечатљив да ће вероватно остати са вама веома дуго. То је лепа, забавна и позната прича, која је због једноставности и вредности њене поруке постала важнија, добродошла је него иначе у овој ужасној недељи. Ови ликови увек пронађу начин. Они - сада певају - само наставите да пливате.

П.С.: Као и увек, постоји изванредан Пикар кратки филм пре филма. Овај, Пајпер , је толико некомпликовано уживање да што се мање говори о томе, то боље. Анимација је, међутим, заиста нешто друго. Песак, перје, таласи, мехурићи и осећања. Шта би могло бити боље од тога