Рецензија филма: Џон Вик: Поглавље 2

Киану Ривс се враћа као непоколебљиви стручни убица, што је велики корак напред за серију.

Лепота 2014 Јохн Вицк , и вероватан покретач култа који је порастао у времену од његовог објављивања, јесте колико је без напора оживео визуелну интелигенцију и лукав хумор акционог возила из 90-их усредсређеног на звезде. За филм колико год је брутално насилан, и са тако шаљивом премисом (умирућа жена је оставила пса, пса убили чланови руске банде, човек тражи крваву освету 90-ак минута), први Вицк осећао се као акционар старог стила на најбољи могући начин: кореографија је била без даха, насиље је тешко погодило на начин који је у великој мери замењен бескрвним гомилама тела у ери после 11. септембра, а главни човек се носио са оном врстом присуства на екрану са каквом су многи ужаснути Борнови клонови покушали и нису успели да парирају последњих година.

Џон Вик: Поглавље 2 наставља тамо где је тај филм стао, са легендарним убицом Џоном Виком (Кеану Реевес) сместивши се у своју тек поново зарађену пензију након што је разбио целу руску мафију у Њујорку. То је, наравно, све док Вик не добије услугу путем Маркера, свете заклетве Високог стола (већа које управља свим убицама широм света). Ознака је крвна заклетва коју је један убица дао другом, обећавајући да у замену за садашњу услугу, држалац маркера може затражити отплату на ту услугу у било које време, без питања, под претњом смрћу и/или екскомуникацијом. из реда атентатора. Управо у тренутку када Џон закопава већину своје валуте и оружја испод неколико стопа бетона и има за циљ да се настани у свом новом животу са својим новим псом (који остаје безимен), Сантином Д’Антонијом (Риццардо Сцамарцио) појављује се у Џоновој кући са својим Маркером, наређујући невољном Вику да се повуче (поново) и убије једину особу која стоји између Сантина и места за високим столом.

Поглавље 2 Надовезује се на дивљу премису првог филма без губљења времена на понављање правила за све заслуге филма, његово поверење у публику да разуме функције свог универзума је једно од вреднијих дивљења. директорЦхад Стахелски, овог пута радећи соло (коредитељ првог филма Давид Леитцх прешао је на предстојећи Деадпоол наставак), добро се игра у све већем сандбоку, проширујући параметре Виковог света таман толико да се задиркује будућим мистеријама док богато отплаћује већину онога што је већ утврђено. Када Вик савесно отплаћује свој дуг који му је наложио Маркер, он је спаљен као и толики број убица, и препуштен сам себи са уговором од 7 милиона долара на глави, посланим сваком убици у граду. Убрзо је под нападом мноштва подједнако талентованих убица, од десне руке његове прве мете (Заједнички) на Сантинов заштитник говорног језика АСЛ (Руби Росе) било коме другом у граду ко би желео да заради неколико милиона долара. Само његови инстинкти, а можда и неко познато лице, могу помоћи Вику да пронађе пут назад у земљу живих. (Па, то и Цонтинентал, хотел за убице/неутрална територија коју све убице називају домом.)

Највећи терет Поглавље 2 свира као делиричан риф Ратници , док Вик пробија свој пут преко Рима и Њујорка док покушава да елиминише довољно мета да се врати у релативни мир свог пензионисања. Све време, Стахелски одржава акцију честом, препознатљивом и незаборавном, са мноштвом иновативних и углађено изведених битака на располагању. Нема довољно речи о каскадерском раду филма, који има аутентичност и логику у својој кореографији која подиже филм изнад многих његових савременика. У једној борби Вик се спушта низ неколико степеница узастопно са противником, а то је истовремено одлична визуелна комедија и високо ризично достигнуће у акцији прса у прса. Други га супротставља непријатељу у вагону метроа, где сваки има нож и мора да се надмудри и надмудри оног другог. Физикалност Поглавље 2 је један од његових главних врхунаца, и колико год да је живописно сликовито (тешко је замислити филм који има више снимака главе изблиза од овог), постоји тактилни квалитет који филм позиционира као рез изнад толико ужурбаног модерног жанровског филмског стваралаштва.

Рад Стахелског често је збуњујући у свом извођењу, постоји битка из касног филма смештена на изложби модерне уметности која је истовремено паметан наговештај акционог тропа у сали огледала и врста поставке која вас оставља да седите на свом седишту и питате се како тачно у пакао је повучено. То је пробојна игра за редитеља, који још једном демонстрира своје темељно разумевање како је једноставност и даље врлина у стварању акционих филмова, а затим пролази кроз дугометражну демонстрацију колико та једноставност може бити привлачна. За филм који је јасно уоквирен као средње поглавље дуже приче, Поглавље 2 ради прилично добро као самостални осветнички филм, а Стахелскијева самоуверена режија је главна компонента његовог успеха. То постављање стола за каснији део такође на крају представља један од главних недостатака, међутим, пошто се многи кључни обрачуни решавају без краја, што постаје фрустрирајуће након неког времена. У припреми за оно што ће несумњиво бити узбудљиво треће поглавље, Поглавље 2 оставља већину својих ликова и заплета у лимбу, и донекле умањује утицај онога што је иначе импресиван филм.

Али постоји још једна странка која овде заслужује огромну заслугу, а то је Ривс као савршено присуство у центру филма. Његова изведба Вика је помало варљиво једноставна као и филмови изграђени око тога, али то је један од глумчевих спретније бриљантнијих окрета, и Поглавље 2 Ривсу је дата шанса да одигра сваки аспект. Враћајући се идеји физичког, Ривсов рад је често невероватан, глумац испуњава захтеве Стахелског за све, од хватања у ММА стилу до брзих песничких обрачуна за разрађену тактичку игру са потпуном сигурношћу. Пошто је то филм који се првенствено бави сложеним актима насиља, Поглавље 2 захтева да Ривс нађе како његов лик куца у жару битке, што он чини са апломбом. Када му понестане метака, баца пиштољ на свог следећег непријатеља. Када је сатеран у ћошак, проналази најефикаснији пут за излазак. Постоји немилосрдност у Ривсовом наступу који се чини потпуно искреним према лику, Реевес претвара Вика у машину за убијање значајне интелигенције у покрету, и филм је бољи за то. То је представа која даје буквално све што се од глумца може тражити у акционом филму, а Ривс свој непосредан рад преузима из првог филма и додаје га, а да никада не изгуби једва видљиво намигивање које оба филма чини вредним.

Поглавље 2 је хипер-насилно дело пулп акционог биоскопа, али је такође пример како направити такав филм са стилом и интелигенцијом. То је филм који тешко погађа, пуцњеви су потресни, а методе убијања људског бића понекад су смешне, али он се брине да понуди више од посредних узбуђења кореографисаног крвопролића. (Иако, ова рецензија га не може довољно препродати: ово је а насилан филм.) То је акциони филм смештен у свет коме је потребно време да се разуме и дочара, а ти постављени параметри се користе за креативне, често болесно смешне крајеве. Изнад свега, Поглавље 2 постиже оно што је његов први филм учинио, на далеко израженији начин: оставља вас да желите много више, жељни да видите шта ће Џон Вик урадити када се врати у свој следећи угао. А ако серија настави да расте у квалитету овом брзином, заиста бисмо могли да гледамо следећу америчку култну акциону серију.