Рецензија филма: Деадпоол

Деадпоол је смешан и истовремено отежавајући коментаре преуморних клишеа о суперхеројима

Прошли смо филмску еру једноставног хумора и референци на мета-нивоу, и сада смо дошли до тачке у којој филмови не само да им се препуштају већ се осећају обавезним да то стално признају. Дакле, филм као Деадпоол био неизбежан. На вероватно одушевљење трговца са устаљеним обожаваоцима, и још вероватније негодовање било кога ко неће да стане у ред за оно што је у суштини 108-минутна унутрашња шала о клишеима прича о пореклу првих серија о суперхеројима који су такође распрострањени са тим клишеима од почетка до краја, тешко је замислити филм који је много свеснији себе и као филм и као најновији у низу сличних филмова од Деадпоол.

Ваше уживање у филму ће варирати у зависности од тога да ли још увек читате у овом тренутку и од тога колико сте заинтересовани за експлозију дестилованог, концентрисаногРиан Реинолдс. Јер као што већина зна до сада, Деадпоол је један дугачак, гласан победнички круг за Рејнолдса који заправо жели да проклета ствар постоји као и било шта друго. И коначно, након потпуно неуспешног пробног рада Кс-Мен Оригинс: Волверине , Рејнолдс коначно успева да изађе као Вејд Вилсон. На почетку филма, он се бави разним недозвољеним пословима као бивши плаћеник пре него што је завршио у смртном оделу прикладном облику. Вилсон, укратко: ја сам само лош момак који је плаћен да сјебе горе момке. То је савршена улога за глумачке вештине, као и било шта друго Деадпоол потврђује зашто је Рејнолдс то тако дуго држао. То је један од бољих парова глумца и лика до сада у жанру стрипа, и док Рејнолдсови ударни стихови почеле да јачају дух око почетка трећег чина, мање је због тога што извођач има паклено време у песковнику који су он и његова база направили за себе и више због самог филма.

Филм почиње Деадпулом, већ маскираним и недодирљивим, који је дрско и брутално убио бројне насилнике током потјере на аутопуту која би изгледала као тамна и генерична да није Рејнолдса и режисераТим МиллерНемилосрдна потрага за детињом, изразито интернетском самопроглашеном фразом лика: Максимални напор! У смислу комичног сензибилитета и свеукупних намера, Деадпоол ' с интерпретација је мање-више преко 9000!!! у сваком замисливом читању те фразе. Ово је филм који је на тренутке урнебесан, а понекад агресивно пиштав, али лепота и зло од Деадпоол је како се чини да је мало коме стало до тога да привуче публику која није у шали, чак и ако филм то апсолутно хоће. То је само најчистија могућа интерпретација изворног материјала, у свој његовој анархији и вулгарности и јефтиноћи б-хероја. А прегледу који барем не признаје јасну љубав са којом је направљен, недостаје бар мало поента.

Али само мало. Деадпоол узима борбу да каже нешто ново и посебно што је мучило многе друге поставке франшизе последњих година и увећава то у незамисливим степенима, захваљујући одбијању да престане да прича о томе. Ово почиње од првих тренутака филма, у облику почетне секвенце кредита која функционише као један велики покушај постојања филма, као и оних скоро сваког суперхеројског филма (или модерног студијског акционог филма) до данас. Али само толико километраже може се извући из уништења четвртог зида. У свету пуном поштених трејлера и ЦинемаСинс видео снимака колико ИоуТубе курсор може да види, бити хипер-свестан функција које чине филм лошим није баш нова идеја. И разочаравајуће је када се тај приступ користи да то имплицира Деадпоол је више од преисцрпљене приче о пореклу првог филма која погађа једну по једну причу, посебно када се шали о томе. Поготово када већина најсмешнијих ствари у филму потиче од његове разигране чудности, а не од бескрајне самореференције.

Размотрите подешавање. Вејд сазнаје, након што је упознао слатку и заљубио се у Ванесу (Морена Баццарин, игра ону врсту идиличне кул девојке која сугерише да нико од укључених није видео или читао Ишчезла ), да има неколико различитих, малигних карцинома одједном. Корпорација у сенци му нуди прилику да учествује у пробном програму који нуди шансу за излечење, начин да се излечи тако брзо и чисто да би Вејд постао скоро неубиствен. Наравно, ово укључује неке гадне споредне ефекте у којима Ајак (Ед Скреин) и његов помоћник Ангел Дуст (Гина Царано) узми само мало превише задовољства. Ајакс је у праву да процедура одузима много од Вејда, он је остао порозан и унакажен након дужег излагања машини која изазива мутације држећи становника несигурно близу смрти данима. Али Ајакс греши у једној ствари, и ево где Деадпоол или ће бити исправни или веома погрешни за гледаоце: Вејд једва да губи смисао за хумор у том процесу. Сада уз помоћ ласице (ТЈ Миллер), власник бара за полу-зликовце као што је Вејд, он мора да уништи своје непријатеље, преокрене физичку штету и врати Ванесу након што ју је напустио ради процедуре. И причајте о курцима у процесу. Улази Деадпоол.

Ово су замке просечне, устаљене приче о упознавању суперхероја. Ово би било сасвим у реду ако Деадпоол није се довео у чудну позицију да се извињава за све што ради чак и док зарађује смех шалама о ниском буџету филма и непрепознатљивој природи његових Икс-Мен, Колос (Стефан Капичићгласом) и Негасониц Теенаге Вархеад (Брианна Хилдебранд). Филм такође почиње са одушевљењем због вртоглаве, прекомерне насиља у најбруталнијим серијама изворног материјала, обезглављивања су пунчлине, већина уводне експозиције филма одвија се током флешбека док Дедпул полако набија човека на колац, а горе поменута сценографија на аутопуту завршава за врсту покоља који је учинио духовним пратиоцем филма Кицк-Асс тако забрињавајуће да пази на његове врлине. (То је други по величини у филму поред климатског колапса танкера који се осећа као такав пеан за Осветници завршавајући тиме да се чини чудно неприкладним у универзуму филма који је генерално ниске цене.)Ово је црна комедија, додуше, али постоји и нека врста лошег става према Милеровом постављању Деадпоол секвенце борбе које су након неког времена једнако досадне као и у сваком филму који претерује са графичким насиљем да би покрио општи недостатак јединствених, незаборавних секвенци. И искрено, ако је икада постојао филм који би гарантовао праву визуелну игру, то би био овај.

Али онда ће неки то увек тврдити Деадпоол Оданост изворном материјалу је све што је важно. Многи неће бити забринути да цео филм, колико год понекад био смешан и свеобухватан као што је Рејнолдсова самостворена звезда, на крају служи као још један дуги тизер за још један, потпунији филм. Они ће се смејати свакој новој ствари која изађе из Дедпуловог мозга, било да је то права шала или низ нејасно повезаних псовки и гениталних имена или само још једна уморна хех, мушка жена има курац, амирит, јер Деадпоол је само смешна и пуна референци и жанровских и културних, а ако довољно брзо испричате вицеве, волумен очигледно представља комедију. И биће бесплодно расправљати, јер Деадпоол је веома добар у ономе што намерава да уради неко време, и због тога ће бити изузетно добар. Можда није један од најбољих филмова о суперхеројима, али је свакако онај са највише псовки.