Рецензија филма: Човек из У.Н.Ц.Л.Е.

И даље је боље од оне епизоде ​​када је Соло радио Ватуси са горилом.

Човек из У.Н.Ц.Л.Е. био је неоспорна сензација када се емитовао од 1964-1968. Лукаво, разиграно схватање шпијунског жанра и харизме – и косе – њених звезда брзо је створило побеснели фандом који је био и пре и ривал следбеницима оригинала. Звездане стазе серије и уздигли глумце Роберта Ваугхна (Наполеон Соло) и Давида МцЦаллума (мистериозни Иља Курјакин) у срцелоде скоро на нивоу Битлса. Али опште интересовање за У.Н.Ц.Л.Е . франшиза је брзо пропала након наглог отказивања програма на средини четврте сезоне. До данас је остао култни класик ниског кључа, који се слави на конвенцијама и у фан-фикцији, и повремено покупи нове поклонике кад год се нађе у касноноћној синдикацији, али чини се да се једини људи заиста пењу за филмом са великим буџетом. адаптацију емисије су били низ филмских стваралаца високог профила.

Квентин Тарантино је почео да флертује са идејом о У.Н.Ц.Л.Е. филм касних деведесетих. Стивен Содерберг је званично био везан за пројекат пре него што је поклекнуо због креативних разлика са Варнер Бротхерс-ом 2011. године.Гуи Ритцхиепреузео и развио сопствени сценарио са Лајонелом Виграмом. Шта је било ко од ових људи видео у пројекту је дискутабилно. Нема јасне уметничке или комерцијалне користи од У.Н.Ц.Л.Е. филм за њих, с обзиром на то да се чинило да нико никада није уложен у изворни материјал и да је добрих 98% фанова серије ових дана далеко од жељеног демо благајне. Али сви су то покушали, из било ког разлога, и Ричи је заправо прошао кроз то. И сада, 51 годину након премијере емисије, коначно имамо Човек из У.Н.Ц.Л.Е. филм који је мало ко – укључујући опсесивног обожаваоца који пише ову рецензију – икада заиста желео.

С обзиром на његово неплеменито порекло, филм није изузетно лош. У језику У.Н.Ц.Л.Е. фанови, то је као једна од бољих епизода из треће сезоне, која је много огорчена. Радња, смештена у 1963, годину дана пре премијере серије, је класична шпијунска храна: када Хитлеров омиљени ракетни научник нестане, главни агенти ЦИА-е и КГБ-а морају да се удруже да га пронађу и спрече продају сумњиве нове криминалне организације посебно снажно нуклеарно оружје ономе ко понуди највећу понуду. Агент КГБ-а, саркастични Уберменсцх по имену Иља Курјакин (Арми Хамер), представља се као вереник научникове отуђене ћерке, смеле и способне Габи Телер (алице викандер) у настојању да пронађе свог оца.

(Читати:Гај Ричи: Шта се дођавола догодило'https://consequence.net/tag/henry-cavill' >Хенри Цавилл), представља се као трговац уметнинама у покушају да се приближи жени у срцу криминалног синдиката, Викторији Винцигери (Елизабетх Дебицки). У суштини, то је сиромашна верзија епизоде ​​прве сезоне Тхе Куадрипартите Аффаир. Заплети се згушњавају, верности се мењају, а хладноратовска параноја и сексуална тензија прете да прођу у једнаким количинама. Пејзаж и људи су невероватно лепи. Сви су фантастично обучени. То је биоскоп са празним калоријама, налет шпијуна који се сруши чим се крене, али је потпуно прихватљиво јефтино узбуђење док траје.

Не постоји прави разлог зашто је било шта од овога требало да буде под Човек из У.Н.Ц.Л.Е. бренд, међутим, и испрекидано климање у филму према оригиналној емисији ретко даје предност првом. Лик Габи је забаван, с обзиром на то да Соло и Курјакин никада не би могли да прођу више од неколико епизода без рада и/или киднаповања са кћерка научника, и лепо је што Илијина наклоност према паметним, јаким женама није изгубљена у адаптацији.Хју Грант'г. Вејверли је пријатан налет кршевитог британства који оправдава оригиналног човека, Леа Г. Царролла. Али у свом највернијем, филму, слично као Ричијев Шерлок Хоумс понуде, често се осећа као дело умерено талентованог писца фантастике који баца око себе мешавину лаганих наговештаја изворном материјалу и жестоких рафала хомоеротизма (што је емисија ипак била боља).

Затим, ту је питање Кавила и Хамера, који би били сасвим у реду као брзоговорни шпијуни под било којим другим именом, али једноставно нису дорасли задатку да поново направе један од најбољих дуа у историји телевизије. Кавилов оштар, претерани говор чини готово савршену имитацију Роберта Вона – заиста збуњујућу појаву, с обзиром на то да он тврди да никада није гледао ниједну епизоду емисије – али му недостаје топлина коју је његов претходник унео у улогу. Хамеров Курјакин је задовољавајуће саркастичан, али његова питања управљања бесом у стилу Бруса Банера су лоша замена за ваздух мистерије који је Мекалум гајио као Илија. А коса му није довољно ни плава ни чупава. Заједно пате од недостатка харизме. Док су оба мушкарца потпуно компетентна и конвенционално привлачна, Наполеон и Иља су се једнако лако могли играти, Суперзвезда: Прича о Карен Карпентер -стил, од У.Н.Ц.Л.Е. лутке за сву личност коју доносе на екран.

Ипак, ово су више недоумице обожаватеља него критичара. Без обзира на разлоге које је Ритцхие имао за снимање овог филма, ово очигледно није филм У.Н.Ц.Л.Е. штребери и иако је то фрустрирајуће из перспективе претерано посесивног обожаватеља, разумљиво је када уклоните ту пристрасност. У.Н.Ц.Л.Е. верни немају ни величину ни моћ Звездане стазе или Ратови звезда, заједнице, што оставља свакоме ко додирне франшизу много више слободе да ради шта год хоће са њом. А оно што је Ричи урадио бар је више у духу оригинала и мање понор од онога што се догодило истомишљеницима Осветници римејк 1998.

То је довољно забаван филм – вероватно чак и пријатнији када се гледа без терета вишедеценијског фандома који се надвија на цело искуство. Зато ћу се повући и дозволити другима да уживају у лежерној вожњи узбуђења каква јесте и да се утешим чињеницом да је могло бити много горе. Осим тога, и даље је боље од оне епизоде ​​када је Соло радио Ватуси са горилом.