Рецензија: Дина Дениса Вилнева је спектакуларна - и спектакуларно неодољива

Дуне је превише живописно реализован да би био досадан, али проводи много времена извлачећи се из јаза између густе забаве и озбиљне алегорије.

Овај преглед је првобитно био део нашег извештавања о 2021-2021Њујоршки филмски фестивал.

Терен: Најважнији научнофантастични роман Френка Херберта Дуне добија свој други третман на великом екрану. Прва је била озлоглашена грешка коју је режирао Дејвид Линч, који се славно одрекао последњег филма из кога је новија верзијаДенис Вилленеуве, који има искуство са научном фантастиком и емотивно интимно ( Долазак ) и прича у својој штреберској историји ( Бладе Руннер 2049 ).

Иако политика и изградња света Дуне Свет може изгледати глупо – сама имена представљају изазов за оне мање склоне научној фантастици – његова прича ће такође имати познат прстен за свакога ко је упио неколико од многих дела на која је роман утицао.

Другим речима, да, то је наратив изабраног: Пол Атрејдес (Тимоти Шаламет), младић племенитог порекла, прати своје родитеље (Оскара Ајзака и Ребеку Фергусон) на пустињску планету Арракис, где планирају да преузму контролу над вредна операција ископавања зачина на планети и донети стабилност региону. Уместо тога, они су гурнути у замку, а Пол је приморан да тражи Фремен, потлачене домороце на планети - који су се појављивали у Павловим вероватно пророчким сновима.

Зачин ће тећи: Дуне има једну од оних научно-фантастичних радњи у којима се релативно једноставни обрти дешавају на компликоване и експозиције оптерећене начине. Већина филма се састоји од прилично добрих момака који обилазе разне објекте или се спремају да оду на места, док Пол размишља о могућности да би бити нека врста већег спаситеља.

Забава долази од чудака који стварају речник, дизајн производње, транспорт у нови свет хиљадама година у будућности. То је био случај у Линчевом погрешном, али убедљивом схватању, а ова верзија свакако има већи замах од тога. Вилнеуве је талентован креатор имиџа и проналази изненађујућу разноликост и текстуру у генерално прашњавој, пустој палети боја. Ово је редак филм са великим буџетом са специјалним ефектима који делује скупо и импресивно. Мора, јер као драма или чак као модерна вежба, то је мало неодољиво.

Дуне (Варнер Брос.)

међу звездама: Шаламет је талентован глумац који може да игра драму или комедију - али у овом филму нема много ни једног ни другог, и он је остао да пројектује и мрачну празнину и осећај да можда неће бити главни човек годинама, барем не у жанровској грађи. Џејсон Момоа и Џош Бролин забављају се глумећи две фигурице ментора Пола – оног који се смеје и оног који прави гримасе – али заправо не деле много времена пред екраном с њим.

Цхаламетова честа сценска партнерка Ребека Фергусон је дужна да учврсти емотивнију страну филма, а она чини све што може она је лик који се највише осећа као димензионисано људско биће. Чудно је да пригушена хуманост филма није у служби веће метафоричке пажње - иако је реч о моћној групи која ствара хаос у далекој земљи кроз империјалистичко мешање.

Филм је сувише живописно реализован да би био досадан, али проводи много времена извлачећи се из јаза између густе забаве и озбиљне алегорије. Такође је смућена чињеницом да се у првом делу, као што каже уводна шпица, веома много не нуди право решење до краја његових 155 минута. То је само пола филма.

Величина је важна: Вилнеуве је отворено говорио о свом осећају да његов филм треба гледати у биоскопу, на највећим и најбољим могућим екранима. Он не греши што су се филмаши очигледно потрудили (а студији су очигледно исписали велике чекове) да оживе Хербертов детаљни свет у убедљивим, често спектакуларним детаљима, а фанови научне фантастике који се осећају пријатно да иду у биоскоп усред пандемије ће сигурно пожњети спектакуларне визуелне награде.

У исто време, није незамисливо гледати Дуне код куће, јер – са само половином испричане приче, изненадним заустављањем и свим тим изградњом света и излагањем – игра помало као минисерија са огромним буџетом као што је нека емисија на ХБО-у коју би мање посвећени гледаоци могли пустити да вене у реду после пар епизода. Ово замућење формата не изгледа опортунистички или чак намерно само као доказ колико је тешко рвати овај велики материјал у функционалну функцију.

Дуне (Варнер Брос.)

Пресуда : Тешко је обесхрабрити љубитеље научне фантастике да гледају Дуне , по могућности у добро опремљеном биоскопу. Такође је тешко замислити да било који не-навијач то заиста воли.