Рецензија албума: А Трибе Цаллед Куест – Добили смо га одавде… Хвала 4 Ваша услуга

Осамнаест година касније, легендарни тројац из Квинса враћа се тријумфом.

Повратнички албум има тенденцију да буде тежак за многе уметнике. Међутим, околности су биле јединствено тешке заПлеме звано потрагавраћајући се са својим шестим албумом и првим за 18 година, Добили смо одавде… Хвала 4 Ваша услуга . Оригинални дом групе Њујорк Сити (или, прецизније, општина Квинс) више није неоспорна реп мека каква је некада била, јер сцене и стилови места као што су Чикаго, Атланта и Лос Анђелес доследније одушевљавају новије генерације слушалаца. Ту је и репутација Трибе-а као иноватора коју треба узети у обзир: Док су били пионири, између осталог, у интеграцији хип-хопа и џеза раних 90-их, данашњи реп је толико разноврстан да се чинило да је најбољи албум којем се Трибе могао надати албум који дугогодишњи фанови би пригрлили, али узбудили мало млађих слушалаца који нису упознати са групом. Како се испоставило, Разумели смо… је тријумфално пркошење таквим очекивањима.

Пре него што се Трибе окупио да направи овај албум, Пхифе Давг — који је умро у марту од компликација од дијабетеса, стар само 45 година — покушавао је да убеди остатак групе да се поново окупе неко време. Изнова и изнова му је речено да није право време. Мада, када је група наступила на Вечерашња емисија са Џимијем Фалоном у главној улози прошлог новембра, ентузијазам свих је порастао. Према ово Нев Иорк Тимес комад , било је то исте ноћи када је К-Тип рекао: Хајде да направимо албум! Почнимо сутра! Али Схахеед Мухаммад је био заузет радом на музици за Нетфлик Луке Цаге и Фајф је радио на одвојеном материјалу у својој кући у близини Окланда, али су Фајф и Вајт на крају нашли времена да отпутују до куће и студија К-Тип-а у Њу Џерсију ради снимања. Тамо, након што су Тип и Фајф поправили своју тада рањену везу, Трибе је поново преузео енергију која их је уопште учинила тако важним и непоновљивим чином.

(Читати:10 најбољих песама А Трибе Цаллед Куест)

Надугачко и нашироко, Добили смо одавде… има класичан Трибе звук: топао и оштар спој хип-хопа са источне обале, џеза и још много тога, све миксовано и савладано беспрекорно. Док су неки аспекти звука застарели, други се осећају свеже. Инструментација уживо — гитара, клавијатуре, бас, бубњеви и друго које свирају попут К-Тип-а, Џека Вајта (!) и Елтона Џона (!!) — чини албум живим као и било које друго реп издање објављено данас. , док гостујући вокали из релативно нових лица попут Кендрика Ламара и Андерсона .Паака додатно модернизују звук. У међувремену, сви чланови Племена долазе са осећајем хитности и другарства. Никада се не чини да само пролазе кроз покрете.

У тексту, албум је посебно необичан, почевши од уводника Тхе Спаце Програм. Време је да идемо лево, а не десно/ Морам да се окупим заувек/ Морам да се окупим за браћу/ Морам да се окупим за сестре, Тип и Фајф репују током рефрена, снажно запаљујући друштвено-политичку страну албума. Већ следећа песма, Ве тхе Пеопле…., је још отворенија, са Тип и Фифом који се баве темама укључујући гентрификацију, депортацију и хомофобију. Касније, у сарадњи са Кендриком, Конрадом Токијем, Фајф је најситији: Крећи се са јебачима/ Трампом и СНЛ урнебес/ Тешка времена, дете, нема времена за комедију. Све ово је испоручено са аутентичним осећајем незадовољства који је у средишту најбоље политичке музике.

Колико год да су представљали колектив домородачких језика и афроцентризам, Племе се никада није заносило својим интелектуалним склоностима, остављајући много простора за срања и техничку представу. Разумели смо… је такође добро изведен баланс тога. Токови су стално задивљујући, било да долазе од члана Племена, дугогодишњих сарадника Буста Рхимес и Цонсекуенце, или разних других репера (као што су Андре 3000, Талиб Квели и Кендрицк). Трибе и даље клауни отрцане МЦ-је, као што Фајф то брзо ради на завршној нумери Доналд: Јебеш ти токове у гузици слађим од колача. У тој линији има разметљивости, и на крају, један од најпривлачнијих аспеката албума је колико су се сви наизглед забавили док су га правили.

Трибе није завршио албум све док Фајф није преминуо, а одређени тренуци не би били овде да је још увек жив. На Блацк Спасмодиц-у, Тип се радо сећа свог пријатеља: Кроз мешање акорда и дасака, па чак и бубањ машина/ Говорио је, 'Црњо, јеби награде, настави да понављаш Квинсе.' Рефрен певачице Катиа Цадет на албуму Лост Сомебоди ће вероватно изазвати сузе код дугогодишњих обожавалаца племена: Да ли сте икада изгубили некога