Приказ филма: Путници

Џенифер Лоренс и Крис Прат не успевају да уздигну лоше научно-фантастично приповедање.

(Напомена: ако сте љубитељ спојлера, наставите даље. Да разговарамо о детаљима Путници је да се у великој мери одступи од онога што је до сада промовисано. Дакле, сада знате.)

Путници почиње са врстом премисе која звучи сјајно у вакууму. Рецимо, на пример, вакуум свемира. На броду Авалон, преко 5.200 путника из дубоког свемира суспендовано је на 120-годишњи криоспавање на путу за Хоместеад ИИ, најновију и највећу у низу планета налик Земљи које су колонизирале корпорације. Али Путници није о Хоместеад ИИ, и једва се дотиче онога што би се тамо могло догодити. Уместо тога, прва трећина филма искључиво прати Џима Престона (Цхрис Пратт) док се буди само 30 година након путовања након квара у његовој посуди за спавање. Након што је схватио шта се догодило, инжењер покушава да се врати у сан, али најсавременији брод није направљен да буде хакован основном људском генијалношћу.

Путници је другачији филм у тим раним минутама, и најближе је да филм са великим буџетом личи на компетентан филм научне фантастике. Иако је то у основи само прича о пустом острву Валл-Е , од иронично необичне вештачке интелигенције и преурањеног Роомбаса до емотивног театра изолације, Џим је успостављен и као непоштен тип Криса Прата и као интелигентан човек који покушава да смисли излаз из потпуно незамисливог. Он одмах тражи шеме, али оне не нуде одржива решења. Покушава грубом силом да се пробије кроз врата, али безуспешно. И након годину дана на броду, чак и његове погодности (а ДДР -стил игрица проширене стварности, кошаркашки обруч, разни фенси ресторани) изгубили су сјај. Убрзо, Џим је потпуно брадат, очајан и покушава да се баци у понор свемира, али не може ни то да га брод везује и спречава.

А онда, Џимово богатство се окреће, као и оно у филму око њега. Догађа се на капсули Аурора Лане (Џенифер Лоренс), писац неке репутације који спава на броду. Ускоро Џим почиње да гледа Аурорине видео интервјуе док се проверава за место на броду. Онда почиње да проводи време са њом. Ускоро је у бродској јединици за пиће и покушава да рационализује сценарио у коме би буђење Ауроре да спречи његову усамљеност било у најмању руку етично или разумно. Андроид бармен, Артур (Мицхаел Схеен), нема одговора. Па ипак, суочен са могућношћу да живи и умире у потпуној самоћи, Џим доноси незамислив избор који обојицу шаље потпуно другачијим током.

Филм који следи игра као незграпни хибрид Титаник , романтична комедија, и практично свака научнофантастична драма икада направљена о емоционалним трошковима путовања у свемир. Сценарио Јона Спаихтса је годинама лебдио, налази се на црној листи још 2007. године, а сада стиже у биоскопе у ономе што се може само замислити да је веома различит облик него што је био када је први пут почео. Та машта је неопходна, јер је сценарио управо оно што уздиже Путници од осредње, надувене научно-фантастичне авантуре у филм који је тако потпуно глув на готово сваком кораку да се после неког времена запитате како је било који од укључених талената могао да пожели да буде.

Невоља почиње са неупадљивом чистоћом његове презентације.Мортен Тилдум, недавно номинован за Оскара Игра имитације , црта чисте линије и стерилну естетику тако других филмских свемирских бродова када замишљате Авалон. Иако је дизајн самог брода занимљив, двострука спирала која непрестано кружи око сопственог енергетског језгра вођеног фузијом, унутрашњост нуди мало тога да разликује Авалон од 2001 КСД-1 или било који други јасни утицај. Иако постојање Авалона као својеврсног луксузног брода за крстарење објашњава ово до неке тачке, филм има мало везе са бродом као додатним ликом осим што блокира његове протагонисте или прети да ће их убити. А у филму који је у суштини дворучни са роботом помоћником, Путници оставља ове могућности жалосно неистраженим.

Тилдумови чисти, али незаборавни естетски избори проширују се на филм у целини, он држи фокус на глумцима што је чешће могуће, а мала шачица величанствених сценографија не оставља много утиска. У једном, Аурора је заробљена у бродском базену када гравитација нестане и вода се формира у низ џиновских мехурића, а то је много ближе апсурду него интриги коју сцена тако очајнички прижељкује. У другом, лик на крају лута кроз свемир и спасава га само испружени кабл, у ком тренутку Тилдум преузима на себе да директно подигне најбољи ударац из Гравитација . (Раније, праћка око запаљене звезде такође подсећа на потцењеност Денија Бојла Сунце .) Интрига филма је ретко вођена његовом радњом, а када јесте, инсценација је површна и мало више.

Та интрига уместо тога долази из људске драме, и то је тачна тачка у којој Путници почиње да иде тријумфално наопако. Након што се Аурора пробуди и имајући у виду узнемирујуће околности у којима се налази, могло би се наћи да се нада да ће Путници бавиће се тиме на промишљенији начин. Уместо тога, средњи сат филма се углавном бави слатким упознавањем и каснијим удварањем између њих двоје, све док на крају њихова потпуна изолација и изглед филмске звезде не надмаше обоје, а романса почиње да цвета у најневероватнијим места. Да је филм паметнији у погледу сопствене премисе, практично не би било потребно да се мења Путници у риф свемирског доба 45 година , али авај.

До овог тренутка, Путници почиње више да личи на смешни лажни филм унутар холивудске сатире него на промишљен трилер научне фантастике. Лоренс и Прат дају све од себе са наизмјеничним и бесмисленим материјалом, али труд на крају почиње да се чита као жвакање пејзажа, посебно када тајне почну да излазе на видјело и почну невоље са бродом. И постоји мала напетост иза исплате првом Путници је врста филма која читаво своје постојање заснива на откривању једне тајне, а највећи део свог врхунца проводи покушавајући да извуче макар мало драме из својих последица. Чак и када се напреже на два сата укључивањем трећег члана посаде који се прерано пробуди, Путници чини се да је много више забринут за крупне планове својих звезда него за било коју од загонетки свемирских путовања које покреће, од којих већина постоји само због откачене драме или сетова.

Филм приказује Џима као маргинално саосећајног, у најбољем случају, није довољно времена утрошено на његову изолацију, или са правом озбиљношћу тона, да би се сугерисало да његов очај оправдава избор који је направио, и уместо покушаја да се бави ситуацијом са таоцима, филм на крају обриси, Путници проводи већину своје задње половине покушавајући да ретроактивно оправда бездано приповедање које је било раније. Аурора је, са своје стране, врста танко написаног лика који ће несумњиво инспирисати размишљања у недељама које долазе. Глумац Лоренсовог калибра заслужује више од онога што јој је овде понуђено, у коме се од ње тражи да изнесе реченице као да не могу да живим на овом броду без тебе са убеђењем. У тренутку када се филм на крају заустави на акционом филму, углавном као његовом модусу, емоционална тежина због које се тако очајнички напреже је толико ирелевантна да бисте могли да замишљате све боље начине на које је ова иста прича могла бити испричана.

Путници остаће упамћено највише по својим шаљивим обртима заплета и узнемирујућој природи своје приче, али иронично читање доле би могло бити једино које га чини подношљивим. Ако одузмете ненамерни смех и метафоре о љубави/простору, остаје само једва услужни свемирски трилер са паром звезда које се боре да уздигну уморни материјал. Ипак, толико је спектакуларно неспособан, на толико различитих тачака, да је тешко замислити да ће неко моћи да га заборави. То није добар филм по било којој мери маште, али је врста лошег филма који ће публика са укусом за такве ствари појести на кашичицу.