Нема времена за умирање нуди узбудљиву лабудову песму 007 Даниела Цраига: рецензија

Кери Џоџи Фукунага изванредно жонглира прошлошћу, садашњошћу и будућношћу у 25. Бондовој авантури.

Терен: После Џејмса Бонда (Даниел Цраиг) напустио МИ6 након догађаја од Авет, покушава да напусти своју прошлост - и прошлост своје нове љубавнице, Медлин Свон (Леа Сеидоук) - Иза њега. Али духови СПЕКТРА и његовог похрањеног брата који је постао суперзликовац, Ернст Ставро Блофелд (Цхристопх Валтз), остају, посебно када генски кодирани супервирус падне у руке тајновитог негативца (Рами Малек) који има своју секиру да меље против злочиначке организације.

Невољно, Бонд поново улази у свет шпијунаже и интрига, сада се такмичећи са МИ6 и новим 007 (Ласхана Линцх) да пронађе вирус и спречи глобални геноцид — и успут затвори неколико рупа у својој личној причи.

О тајној служби Њеног Величанства: Ми то одавно знамо Нема времена за умирање би Последњи потез Данијела Крејга у палићу као Бонда , и свакако је био дуг пут до тога да се види да постојибезброј одлагања издавањакоји је произашао не само из пандемије ЦОВИД-19, већ и изодлазакоригиналног редитеља Денија Бојла. (У магичном свету где је све ишло глатко, видели бисмо ово у новембру 2019.) Али сада је коначно овде, скоро тросатни див у режијиЦари Јоји Фукунага( Звери без нације ), а резултати су пуни акције — и коначни — као што бисте очекивали.

Крегова ера је фасцинантна енигма у свету серије: ин Цасино Роиале и Зрно утехе , он је брутални почетник, само да би га Сем Мендес брзо пренео старцу са брда у Пљусак и Авет . Сценарио, који су написали Бондови ветерани Нил Пурвис и Роберт Вејд, заједно са новопридошлом Фиби Волер-Бриџ, у великој мери се наставља у том смислу да је Бонд покварени стари диносаурус, који очајнички покушава да напусти живот у коме је провео деценијама живећи (и убијајући) само да би открити да никада не може напустити прошлост.

Нема времена за умирање (МГМ)

Занимљиво је гледати Крејгову еволуцију лика, изазивајући још више разговорног блинка у његовим очима него иначе, сигурно, нешто од тога је вероватно производ Волер-Бриџовог оштрог комичног ока (нијансе Киллинг Еве обилују зафрканцијом између припадника МИ6), али неки се осећају као одлив из Книвес Оут је Беноа Блан. Крејг је очигледно имао паклено време играјући тај лик, и он се према Бонду односи са сличним завереничким радошћу дивљих очију.

Више од броја: Нема времена за умирање такође препознаје свој статус прекретничког Бондовог филма, са свим носталгичним замкама које са собом носе. Добијамо класичну секвенцу цеви пиштоља, справе, кожна врата М-ове канцеларије. Успешна партитура Ханса Зимера упућује на инструменталну тему Џона Берија за У тајној служби Њеног Величанства и класична песма Луиса Армстронга из тог филма Ве Хаве Алл тхе Тиме ин тхе Ворлд. На крају крајева, то је прикладно, пошто овај унос види његове најновије покушаје да све то остави иза себе и живи живот као нормална људска трагедија, али не на начин на који очекујете.

Али зачудо, филм о Бонду са којим дели највише ДНК јесте др бр , са класичним тачкастим узорком тог филма који нас уводи у предвидљиво елегантну секвенцу наслова Данијела Клајнмана, постављену на прогањајућу насловну баладу Били Ајлиш. Чак и негативац из филма, Лиусифер Сафин (бонус поени за проналажење стилског начина да свог негативца назовете буквално Сатаном), има паралеле са омаловажавајућим, азијским зликовцем из Бондовог инаугурационог излета.

Малек је, са своје стране, суштински беспрекоран зликовац, који игра Сафина зурећим очима и ритмом напуханог лица његовог лика са ожиљцима. Он није ни приближно присуство какво бисте очекивали да буде, а ви заправо не осећате његово присуство све док не прођете око сат и по.

Нема времена за умирање (МГМ)

Али заиста, Малек, Сафин и завера за смак света служе за украшавање прозора Нема времена за умирање 'с директнији тематски материјал, гледајући право низ цев у Крејговог старог, шкрипавог Бонда и дајући му до знања да он – и људи попут њега – више нису центар света. Од Сејдоове Сванн, која са захвалношћу добија више емотивних слојева за играње након свог танко нацртаног лика у последњем филму, до Линчевог тактичког, професионалног погледа на модерни 007, већи део Бондовог времена проводи међу млађим, способним женама које могу да спасу свет исто тако добро, ако не и боље, него што је могао.

Продужени обилазак са прелепим, узбудљивим агентом ЦИА-е коју игра Крејг Книвес Оут Ко-звезда Ана де Армас је посебно забавна и запањујуће је видети колико хемије она и Крег имају чак и када играју изразито различите ликове из њихове последње сарадње. Само дајте њој и Линцху узде франшизе и завршите с тим, заиста.

Све време света: Са свим тим ритмовима приче, није ни чудо Нема времена за умирање , парадоксално, потребно је пуно времена да стигне куда иде. Примамљиво је скратити неке од дебелих акционих секвенци које трају већ неко време, флешбекови и споредни заплети воде нас на наизглед нескладне заобилазнице кроз причу, а завршни чин је дуг до тачке исцрпљујући. (Треба нам тридесет минута пре него што уопште стигнемо до титуле, мада ја љубав када то раде филмови. Више тога, молим.)

Нема времена за умирање (МГМ)

Ипак, док чекате да се заплет крене даље, Нема времена за умирање је свакако лепо видети, ако не и посебно шарено. Сниматељ Линус Сандгрен, раније познат по зглобовима Демијена Шазела као што су Ла Ла Ланд и Први човек , соакс Нема времена за умирање у врсти сивог брутализма од којег бисте очекивали Деца људи (једна дуга туча на неколико спратова степеништа у Сафиновој китњастој јазбини одаје праве Куарон вибрације). Много више акционих сцена одвија се у облачним мочварама или замагљеним шумама, или на оштрим ноћним улицама Кубе – забавно, с обзиром на Фукунагину сталну команду акције, али повремено је тешко пратити. Ипак, када Бонду буде дозвољено да гомила тела у топлом грчком изласку сунца, или да се суочи са зликовцима у бизарној зен башти изграђеној од силоса за ракете, Нема времена за умирање приближава бруталној блокбастер лепоти.

Пресуда: Нема времена за умирање има много тога на својим плећима: То је 25. филм о Бонду, опроштајни наклон уваженом глумцу који је редефинисао улогу на безброј начина, а такође и признање да и серија и лик морају да се прилагоде времену. У жонглирању са свим тим лоптицама, испадне неколико, и постане више него мало уморан до тренутка када дође до двочасовне границе. Фукунагина режија је оштра и сигурна, иако повремено слабашна, а сценарио шкрипи под теретом својих безбројних одговорности и према звезди и према франшизи.

Колико год се трудио, ради се прековремено да би се поставило ново поглавље за сагу, празна плоча на којој креативци који следе могу да осликају нову визију за 007. Крејгово наслеђе (Крејгаси