15 година Рататоуиллеа: Како је његов приказ уметниковог путовања био Пикар на врхунцу својих моћи

Чак и 15 година касније, Рататоуиллеов отворени приступ је симпатично љубавно писмо уметничком процесу

Међу многим чудним и контроверзним тренуцима, једна опасна примедба изазвала је малу пометњу код овогодишњи Оскари : Приликом представљања награде за најбољи анимирани дугометражни филм, сценаристи емисије укључили су виц који је сугерисао да су анимирани филмови за децу да их гледају изнова и изнова, а водитељка Наоми Скот је затим додала да неки родитељи тачно знају о чему говоримо .

Иако свакако има неке истине у идеји да се деца искључиво хватају за анимиране филмове, редитељ Фил Лорд је то најбоље изразио када је твитовао Супер цоол за позиционирање анимације као нечега што деца гледају, а одрасли морају да издрже. Заиста, многи у области анимације изразили су разочарање идејом да анимирани филмови постоје само за ове формативне тренутке за децу, умањујући њихову укупну вредност.

Супер цоол за позиционирање анимације као нечега што деца гледају, а одрасли морају да издрже

— Фил Лорд и Бетанкур (@пхилиплорд) 28. марта 2022. године

Оно што шала Оскара не узима у обзир је да су анимирани филмови јединствена прилика за филмске ствараоце да стварају пуним опсегом своје маште, да понуде приче које се не могу реплицирати у продукцији уживо, и да створе визуелне и филмске идеје које потичу далеко изван романа и у изненађујуће дубок простор – онај који људи свих узраста могу да цене. Другим речима, велика уметност може доћи са било ког места, у било ком облику, и може доћи до било кога отвореног ума.

Ови принципи су у основиПикаросми филм, Рататоуилле , која данас (29. јуна) слави 15 година постојања. наравно, Рататоуилле премиса је одувек била помало апсурдна: пацов који воли храну по имену Реми (гласПаттон Освалт) одваја се од своје колоније и завршава кување у најбољем ресторану у Паризу. Али кроз филм је универзална порука која није изгубила своју моћ, чак ни после 15 година: свако може да кува.

Пикар филмови ретко промашују када су у питању њихове тематске тезе — ово је студио који је настојао да представи највеће људске емоције на маштовите, нијансиране начине, од трауме раздвајања која се огледа у Проналажење Нима на токсичну породичну динамику Тхе Инцредиблес . Али шта чини Рататоуилле Његова порука која је тако изузетна је његова неустрашивост у приступу уметности и ставовима нашег друштва око ње.

Иако се филм не ослања толико на препун капиталистички коментар и иконографију Тхе Инцредиблес (такође на челу Рататоуилле директор,Брад Бирд), то је заиста паметно конструисан аргумент за разбијање класизма који окружује уметност, и то је филм који је уступио место једној од најхрабријих ера приповедања Пиксара... до сада.